Pitty Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Han vil bare jeg skal hjelpe han med alt som er, pappa for ikke gjøre noen ting, da skriker han bare. Dette har forverret seg de siste ukene. Jeg vet jeg er nok mye mer tålmodig enn pappan og nok veldig mye kosete mot han, enn hva pappa er, også er kanskje pappa strengere, eller viker strengere fordi han ikke er så tålomodig som meg., men jeg er også konsekvent og bestemt når det er nei, så det er ikke det at han kommer unna med ting med meg, så jeg vet ikke hva som forårsaker dette. Jeg merker pappa bli lei seg, og det er ikke moro. Det skal også nevnes at vi venter nr 2 i januar, og vi snakker ofte om beben i magen til sønnen vår, . kan det være at han forstår han ikke kommer til å ha meg alene lenger? Han er forresten 2 år og 2 månder
little old lady hoo Skrevet 4. oktober 2011 #2 Skrevet 4. oktober 2011 Vi har samme problem for tiden med min datter på 2,5. Stresser ikke med det, det går over. Men pappaen tar henne med på litt koselige aktiviteter, f.eks kan hun velge mellom å være hjemme sammen med meg og å dra på bad med pappaen. Da velger hun bad
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Slik har jenta mi vært siden hun var 1.5 år.. Er 2 nå. Henger i skjørtene til mor hele dagen. Nåde meg om jeg skal på do;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2011 #4 Skrevet 9. oktober 2011 Men hva gjør du i de tilfellene han trenger hjelp til feks påkledning og pappan egentlig skal gjøre, men sønnen din nekter? Vi har nemlig hatt liknende perioder, men de har fort gått over når jeg bare har insistert på at nei, nå skal pappa gjøre det! Selvsagt en del hyling og protester, men det får bare være... Vi venter også nummer to nå, og har av flere bekjente med flere barn fått råd om å gjøre nummer en til litt pappadalt før babyen kommer. Dette for å unngå for mye søskensjalusi etc. Tror du gjør lurt i å forsøke å få sønnen din til å bli litt mindre mammadalt gjennom både å være konsistent på at når pappa hjelper så hjelper pappa + at kanskje pappa og barnet finner på noe gøy sammen uten deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå