Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Greit nok, det er til tider krevende å være mor, og man kan bli sliten- men sånt sier man da virkelig ikke om sine barn! Prøv å se det for dere da? Dere tar tak i ungen, kaster han/hun ut vinduet- og hva skjer? Brekte bein, hodeskade, og i verste fall død.. Vet jo at få-tallet faktisk hadde kommet til å gjort det- men å i det hele tatt si noe slikt da? Æsj, for noen foreldre. Setter man barn til verden, skal man ta seg av dem! Og ikke kom her å påstå at dere trodde morsrollen ville være en evig dans på roser. Det er våkennetter, det er sykdom, det er trassalder, det er barn som nekter å spise, men det gir deg ingen som helst rett til å si noe slikt. Kanskje dere synes jeg er fin på det nå, men den "frasen" der har jeg alltid hatt avsky for. Takk for at du gadd å lese! ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Sånn man sier i all frustrasjon. Nei, morsrollen er ikke e dans på roser.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Dagens troll? Nei langt der i fra! HI.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Tror det er mer enn den frasen du ikke skjønner Hi...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har tenkt noen ganger at jeg skulle ha kastet henne på havet. Jeg har også tenkt at jeg skulle ønske at naboen fikk en astriode i hodet og at min eks ble rævpult av en flodhest. Det er noe man tenker akkurat der og da. Det betyr ikke at man virkelig skulle ønske at det skjedde. Du skjønner sikkert forskjellen om du bruker hodet litt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Haha, må bare le av deg HI! Noe mer du ikke forstår?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Kanskje du ikke har opplevd det jeg har, da jeg hadde lyst å kaste ungen ut vinduet? Du er klar over at barn er forskjellige,og at minimalt med søvn over en lang periode kan få deg til å radikalt skifte personlighet? Kom deg ned fra hesten, unge dame:) Hilsen en alenemor som hadde barn med kolikk og aldri fikk avlastning og trodde det rablet for meg når som helst. Heldigvis kastet jeg aldri barnet ut vinduet, men gudene skal vite at jeg tenkte og drømte om tanken da det sto på som verst.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 tipper du ikke har vært gjennom kolikk, kiss kid, svangerskapsdepresjon, fødlselsdepresjon,flere barn(tipper du har 1), alenemor, sykt barn på en eller annen måte....osv... må si som jordmoren sa" det er STOR forskjell på å SI noe og å GJØRE noe!!!" man kan faktisk bli å sliten at man sier de sykeste tingene, men man MENER det jo ikke...det man mener er at man er sliten og lei og trenger mere enn 1 time søvn om natta! Jeg kjenner de mest tålmodige OVERBEKYTTENDE mødre som har hatt lyst til å slenge ungen i veggen/ut vinduet osv...men de gjør jo ikke det , og de ER livredde for at noe skal hende dem(sykdom osv...)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Ikke prøv å få det til å høres ut som at det er helt OK å tenke slik. For det er det ikke! :-) Er sjeleglad for at jeg klarer å beherske meg, og for at jeg aldri har tenkt en vond tanke om mine barn. HI.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Nei, jeg trodde ikke at morsrollen skulle v ære som en dans på roser. Men jeg var ikke forberedt på et barn som ikke sov mer enn 2x30 min på dagen og et par timer på natten og brukte resten av tiden på å skrike. Ingenting hjalp annet enn akkurat når hun spiste. 2 minuter etter at måltidet var ferdig, var det på an igjen. Så ja! Jeg hadde lyst å kaste henne ut av vinduet en gang eller to. Ja jeg gikk ned i kjelleren og hyylte av alle krefter ; "jævla drittunge". Ja jeg tenkte a¨lle de verste tankene som går an. MEN: jeg ropte ikke til henne, jeg kastet henne ikke ut av vinduet, jeg ristet henne ikke. Jeg bare bar og sang og bar og sang og bar og sang....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #13 Skrevet 4. oktober 2011 Hehe, det skal du ha meg til å tro :-) 10:57
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #14 Skrevet 4. oktober 2011 så naivt. jeg har aldri brukt den frasen selv, men jeg har derimot sagt at jeg skal sette ungen ut på fortauet med et skilt hvor det står gratis unge gis bort. Det er dermed en selvfølge at jeg aldri aldri hadde gjort det selv om jeg sier det. Jeg sier ofte at jeg ble så flau at jeg ville dø. Jeg vil ikke dø selv om jeg sier det. Jeg sier også at dersom ikke samboeren min snur seg og slutter å snorge skal jeg myrde han. Jeg har ikke tenkt å myrde han. Ser du en rød tråd her?? Og bare for å avslutte i god BIM-ånd; jeg tror du sitter der med jentebarn som greier ponnyer og er født uten egne meninger Dersom du hadde hatt unger som virkelig virkelig virkelig var utfordrende er det fullstendig stuerent å tenke på ulike måter man kan få fred og ro, enten det er å gi de bort på gaten elelr kaste de gjennom vinduet. MAN MENER DET IKKE! Og dersom dette er det som provoserer deg mest vil jeg oppfordre deg til å heller engasjere deg i teppe foran vognen/sukker på hverdagen/bakovervendt bilstol til de er 4 år problematikken. Dette er konkrete ting som får faktiske konsekvenser.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Oi.. perfect mom? ;-) du lager vel hjemmelaga mat fremfor Toro og kjøper Reima fremfor andre vinterdresser? Har aldri tenkt noe stygt om ungene liksom... Neivel, kommer nok tidsnok!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Skrevet 4. oktober 2011 Det er noe man bare bryter ut med i ren frustrasjon, ikke noe man faktisk ønsker. Det er en metafor for "åååååå jeg vil bare sooooooooove!" og lignende tilstander som følger med småbarnslivet. "Det er våkennetter, det er sykdom, det er trassalder, det er barn som nekter å spise, men det gir deg ingen som helst rett til å si noe slikt." Så jeg har ikke rett til å si det jeg vil plutselig? Åjoda, man kan si AKKURAT det man ønsker, dilemmaet er vel heller om det er fint å si det. Poenget her er at det er jo ingen som faktisk gjør det, det er bare noe man sier!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 HI: kjenner du noen som noen gang har gjort dette her da?? Som virkelig har kastet barnet ut vinduet? Jeg har sagt denne "frasen" flere ganger, men mener det jo ikke!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 LIKER 10:59 Noen skjønner visst ikke at det er mulig å ha et barn som aldri sover, bare gråter, er syk osv.... vent til du får barn nr 2 sier jeg bare;)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #19 Skrevet 4. oktober 2011 Takk for den flotte analyseringen! Men har nok to tette, og minstemann hadde tremånederskolikk. Jeg er til tider dødssliten jeg også- men jeg lar det ikke gå utover barna! :-) HI.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #20 Skrevet 4. oktober 2011 kanskje HI er en mor som bare setter bort sitt barn for å få fred slik at hun slipper å tenke sliiike tanker;)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #21 Skrevet 4. oktober 2011 Hvordan kan tanker gå utover barna?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #23 Skrevet 4. oktober 2011 kanskje dette er et rop om hjelp? at hun faktisk sliter?men må "holde maska"?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #24 Skrevet 4. oktober 2011 hehehehehe teiteste innlegget idag...ja og hvordan kan TANKER skade et barn? du kan tenke hvor mange som TENKER stygt om deg.......hvor vondt har du egentlig?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #25 Skrevet 4. oktober 2011 Selvfølgelig lager jeg hjemmelaga mat til barna mine, og nei- Reima har jeg aldri kjøpt. Ser ikke helt hvordan det er relevant til dette, men jaja. :-) Og nei, aldri tenkt noe stygt om ungene mine. Skal du komme her å rakke ned på meg fordi jeg ikke tenker at jeg vil kaste ungene mine ut av vinduet, og tre meter ned i asfalten? :-D Shit, du må ha skikkelig dårlig samvittighet for ett eller annet! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå