Gå til innhold

1. slutt på soving dagtid. 2. drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er det heeeelt slutt på dagsoving. Fine greier.. Hun blir jo ikke noe særlig trøtt utover ettermiddagen liksom. Klengete og småsutrete, samtidig som hun ikke vil noen ting. *sukk*

Hva drikker deres barn??

Får fortsatt pupp. Drakk en del vann i sommer, men det gidder hun ikke lenger... Tips?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Kan hun få kumelk?

Mine barn var veldig sære på hva de drakk, men noe de digga var "drikki"! De har det på kiwi ihvertfall. Kan brukes fra 8 mnd. Jeg synes det smaker ekkelt, men ungene mine har likt det. De likte også kun pupp og vann da de var under året.

Skrevet

En uke fra å være 11 måneder. Så frustrerende at hun ikke vil ha noe særlig vann. Det er jo den beste tørstedrikken liksom. Hun får jo i seg væske via maten + pupp, men skulle ønske jeg fikk henne til å drikke litt mer vann. Særlig siden vi skal utenlands til varmere strøk om noen uker..

Skrevet

Hvis du ammer, så er jo det fin tørstedrikk ihvertfall (men du begynner sikkert å bli litt lei ammingen også).

Skrevet

Amming er fortsatt greit for meg, men litt dumt hvis hun er så avhengig av meg nå når hun har blitt så stor. Tenkte å fortsette amming til vi har vært på ferie, kanskje til jula er over, men så er det stopp og da må hun jo bare drikke noe annet.

(Hun drikker ikke noe særlig vann selv om det er lenge siden hun ble ammet heller.. )

Skrevet

Her sover lille fortsatt to lurer på 1,5 til 2 timer, men når han begynner i barnehagen regner jeg med at han må kutte ut den første (?). Det skjer om en måned! Om kvelden legger han seg ca. 1930 og sover da til ca. 06.

Vi har også hatt problemer med å få ham til å drikke vann. Han har rett og slett drukket litt lite de siste månedene, synes jeg, og nå vil han nesten ikke ha pupp heller. Får lurt i ham litt morgen og kveld, men det må alltid litt list til. Jeg har latt han smake forsiktig på kumelk, men har liksom ikke tord å ta spranget fullt ut ennå... Hvis bleiene blir for tørre, lurer jeg i litt eplejuice eller solbærsaft i vannet, men det er bare unntaksvis.

God tur, forresten!

Skrevet

Nesten litt misunnelig på de som har barn som sover litt på dagtid..

Hun her har sovet veldig lite lenge. Nå får jeg henne bare ikke til å sove lenger, så nå har jeg gitt opp.

Ellers sover hun nå fra ca. 20-07.

Har heldigvis ikke noe i nærheten av tørre bleier, så hun får i seg nok i hvert fall. :-)

Må vel ty til eplejuice eller lignende etter hvert, men har så lite lyst til at hun skal foretrekke det i stedet for vann liksom.

Har skikkelig nedtelling til turen. ca. 5 uker igjen. Laaang reise. 15-16 timers flyvning totalt, mellomlanding et par timer. Det blir spennende! Får av og til litt dårlig samvittighet overfor lille frøkna her, for å taue henne med så langt, men tror det alt i alt går bra og blir fin tur :-)

Skrevet

Seriøst?? Sover hu ikke på dagtid??

Sånn du beskriver at hu er på ettermiddagen er jo helt typisk oppførsel hos en trøtt unge! Unger i den alderen trenger mer søvn enn bare det de får på natta. Trudde barn skulle sove på dagtid til de var 2-3 år gamle jeg...

For ikke å snakke om hvor deilig det er for oss voksne med en liten pause innimellom!

Mener ikke å kritisere deg, for jeg kjenner jo verken deg eller barnet ditt...men jeg trur jeg ville prøvd litt mer på å få henne til å sove på dagtid! For hennes skyld liksom...

Skrevet

Aprilripsen:

Du skjønner.. Vi har slitt med soving i lange tider. Hun har faktisk aldri sovet så mye på dagtid som det sies at barn liksom skal. Fra 5- 6 mnd, så fikk vi henne såvidt til å sove en gang daglig. Duppen varte fra 20 min - 1 time, som regel ganske kort. For et par mnd siden begynte hun plutselig med 2 dupper på 20 minutter. Det funket jo helt ok.

Så har det vært bom stopp et par uker. Prøver jeg, så hyler hun fra før hun blir lagt ned da hun skjønner hva jeg tenker. Hun vrir på seg og prøver å reise seg opp. Hiver seg frem og tilbake og er gjennomvåt av svette på et blunk..

Trilletur funker ikke. Bilkjøring funker ikke. Legging i bag i stua funker ikke lenger. Legging i sprinkelseng funker ikke. Legging sammen med meg funker ikke. Ei heller å amme henne i søvn sittende i sofa eller liggende i seng.

Så da er jeg virkelig tom for forslag jeg!

Og jeg har ikke bare prøvd et par minutter hver dag altså, det er snakk om å prøve å snike henne i søvn over en periode på 5-6(!) timer hver dag.. (ikke konstant selvfølgelig, men med lekepauser, spisepauser, stell osv før nye forsøk)

Har du noen andre gode forslag, så må du veldig gjerne komme med dem :-)

Skrevet

Hvis hun bare er 11 mnd gammel bør hun fortsatt sove litt på dagen.. Men det skal ikke være så lett alltid, jeg har også slitt mye med søvnen til lilleloppa mi. Mine beste tips, hvis ingenting annet funker, er å reive henne i vogna, dvs pakke inn stramt i et teppe slik at hun "tvinges" til å ligge stille med armene, mens man vugger på vogna og hysjer/ synger. Eventuelt så er bæresele alltid en sikker vinner her, det har det alltid vært med begge mine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...