Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg drømte at jeg tok en flått. Husker ikke om det var på meg eller noen andre. Men hvertfall det var blitt ganske stor, og jeg klarte å fjerne den, men den satt godt fast og hadde lange bein.

Har søkt på fler sider på nettet, men ingen av den har om flått.

Kan noen gi meg et svar, er så nyskjerrig på hva det kan bety! :)

Fortsetter under...

Hei,

Det er vondt med sånne drømmer som "brenner seg fast". Jeg vet ikke hva flått kan bety i drømmer, men jeg tenker ofte hva det betyr for meg når jeg prøver å analysere drømmer. Jeg tenker det er veldig individuelt hva drømmer betyr for deg. Jeg tenker sånn generelt er flått noe vi ikke liker å få på oss, det kan være farlig (med hensyn til sykdommer), det er noe som setter seg fast på oss mot vår vilje, det må fjernes (og kan være vanskelig)... For meg er flått noe som er guffent og kan virke truende. Noe som "borrer" seg inn i meg mot min vilje. Kan det brukes som en metafor for noe annet du er redd skal ta styringen over deg el.l? Du skriver at den hadde lange "bein" (tenker du på munnen som satt fast under huden eller selve beina?) Hvis det er munnen du tenker på - som er den delen av flåtte som setter seg fast, så har det kanskje noe med hvor godt den hadde festet seg. Den hadde tatt godt tak i deg, på en måte. Du sier også at den satt godt fast, så jeg regner med at det var vanskelig å fjerne den. Men som du sier, så fikk du fjernet den.... Jeg vet ikke om du har noe i livet ditt som kan være "blodsugende" på deg, som en flått er?

Jeg gjorde et raskt googlesøk på "tick" (flått) og "dream" og fant dette på en drømmetydeside: Ticks

To see ticks in your dream, indicates that something is slowly draining the energy and strength out of you. A relationship, your job, or someone is sucking the life and energy out of you. The dream may also be a pun on being "ticked off" and thus represent your feelings of being annoyed or irritated.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...