Gå til innhold

Hva skjer nå?? Politiet,,,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i går en tlf fra politiet om at jeg var blitt anmeldt for å stikke fra et trafikkuhell.

Saken er den at for 6 uker siden så var jeg innom Mcdonalds for barnet mitt sutra om sult (det hadde vært på besøk hos et familiemedlem og ikke spist hele dagen). Mens jeg skal/eller akkurat har betalt på Drive Through så kommer det ei dame bort og sier at hun har bumpa bort i bilen min. Jeg svarer Jaha,Ok ble det noen skader? Og hun svarer nei og setter seg inni bilen sin igjen. Jeg må vente noen minutter før jeg får maten, får maten kjører litt forover, stopper og ordner maten til ungen før jeg kjører videre.

Ikke en eneste gang ba dama meg om legitimasjon, førerkort eller om jeg kunne vente ved siden og vi kunne skrive skademelding eller noe.

4 uker etterpå mottar vi forespørsel fra forsikringsselskapet om at dama mener at JEG har rygga i henne i drive throughen og de etterlyste skademelding, Vi sendte inn de papirene og alt var ok. Hun fikk ikke utbetalt noe forsikring.

Men i går som sagt så får jeg telefon fra politiet, der de vil ha meg inn til avhør på stasjonen.Jeg er på ferie og ikke tilbake før enn om en uke og lurte på om de ikke kunne ta det på tlf noe politiet svarte nei og mente det var enklest hvis jeg kom ned til de, og det er i en annen kommune enn jeg bor i.

Dama i den andre bilen har anmeldt meg for å stikke fra ulykkesstedet.

Så nå sitter jeg her og skjønner ingenting og er kjempe redd. Hva skjer nå? Mister jeg førerkortet? Får jeg bot og prikker? Blir jeg arrestert? Vil den anmeldelsen alltid stå på mitt navn? Jeg er så redd :-(

Fortsetter under...

Skrevet

slapp av...fortell det du har fortelt her, så leggr nok politiet bort saken...ta med deg papirer fra forsikringsselskapet, der de også avviser erstatning.

Skrevet

Ok og det er nok? Men syns det er ekkelt at de ikke kunne ta det på tlf men heller vil vente en uke til jeg er tilbake.... Har det noe å si??

HI

Skrevet

Politiet vil så klart ikke ha avhør via telefon ;)

Skrevet

Ok men det har jeg gjort en gang før, som vitne da.....

HI

Skrevet

Politiet avhører ikke pr telefon. Hovedsaklig fordi de da ikke har en sikkerhet for at det faktisk er du som blir avhørt. Du kunne jo fått din lystløgner-søster til å snakke med dem. Dersom det skulle bli en vidre sak er det jo viktig at det formelle er gjort rett, ellers vil saken slå svært uheldig ut, eller bli avvist/henlagt dømt i favør av pga saksbehandlingsfeil.

Som vitne skal du jo fortelle sannheten, og skrive under på dette, noe som ikke kan gjøres over telefon.

Jeg har selv vært vitne i 3 saker, ettpar virkelig småsaker (nasking bla!), men likefullt måtte jeg inn på politikammeret.

Annonse

Skrevet

Kan godt forstå at ikke politiet vil ta det på telefonen. Og at de kan vente en uke betyr bare at de ikke synes saken haster noe særlig, noe den jo ikke gjør...

Skrevet

Dette virker som en sprø dame som forsøker å vri på ting, kanskje fordi hun er sur fordi hun ikke fikk forsikringspenger.

ta det med ro, pust med magen. Fortell kort og greit politiet hva som faktisk skjedde. Spør hva som skjer med anmeldelsen når de er ferdige, blir den "slettet" eller henlagt som intet straffbart forhold? Hvis de sier at det må etterforskes mer kanskje du må motanmelde damen? For da var det jo hun som stakk av, ikke deg?m

Skrevet

Ok takk for svar :-)

Har aldri gjort noe galt og aldri blitt anmeldt før så kjenner jeg er veldig usikker på alt nå :-)

Men får håpe politiet ser at dama juger da :-)

Skrevet

Går ok fint :) Og blir det ord mot ord, og dere leverte skademelding. Så har du ingenting å frykte :) Hvem er det som anmelder når man selv er skyldig + man har levert skademelding??

Lykke til!

Skrevet

Men hvorfor sendte dere inn skademelding, og sier at hun ikke fikk forsikringspenger, hvis det var hun som kjørte inn i dere? Du burde jo ha reagert litt før når hun da påstår at du har kjørt inn i henne og da vil ha erstatning for dette. Da har du jo faktisk samtykket til at DU kjørte inn i HENNE?

Skrevet

Nei forsikringsselskapet etterlyste skademelding men vi sendte inn papirer.Altså min versjon på hva som skjedde.

Dermed sa forsikringsselskapet at det ikke var min skyld og avviste hennes krav. Når hun da fikk avslag så politianmeldte hun meg.

Skrevet

Men da tror jeg alt er i orden for din del, mens denne psykopatiske damen kommer til å stå igjen som et nek.

Annonse

Skrevet

Det finnes kanskje videoovervåkining på slike drive ins, så du kan få dokumentert det som (ikke) skjedde.

Skrevet

Hvor lenge pleier de å ta vare på video overvåking?

Er litt over 6 uker siden.....

Syns dette er slitsomt :-s Og jeg har en medfødt redsel for politiet så jeg er kjempe nervøs (selv om jeg vet jeg har mitt på det tørre)

Skrevet

Dette blir ord mot ord uansett. Du kan ikke bevise ditt, hun kan ikke bevise sitt. Ergo, det blir ingen sak utav det. Vær ærlig, og stå på ditt.

Skrevet

Ja har ingen planer om noe annet enn å si sannheten :-)

Håper dette forsvinner fort :-)

HI

Skrevet

Med mindre det er noen som kan bevitne at det var du som rygget så blir det ord mot ord. Og det vil jeg tro vil gå i din favør. For hvem rygger vel i en drive-through? Er vel størst sannsynlighet for at hun har kommet litt brått på deg og dunket borti din bil? ;)

Men bare et par spørsmål (mulig du har svart på det alt, men...);

-Hvorfor gikk du ikke ut av bilen og sjekket skadene på egen bil?

-hvis du satt i bilen, hvordan har det seg at du ikke kjente at hun var borti deg?

For meg høres det mest ut som at hun har fått en skade på egen bil som hun ikke får dekket av forsikringen. Så hun er avhengig av at det er noen andres skyld, ellers må hun betale alt selv eller må ut med en egenandel.

Skrevet

Når noen anmelder deg er politie pliktig og snakke om detta. Og detta blir nok henlakt som vanligt.

Skrevet

Nei hun påstår å ha et vitne som satt i bilen bak henne, altså bil nr 2 bak meg !! Men lkan ikke skjønne hvordan det er mulig.....

Svar på spørsmålene:

- Hadde en sulten unge som sutraa og en baby som grein pga den var trøtt og lei av bil. Så tenkte rett og slett ikke på å gå utav bilen pga når jeg spørte dama om det ble noe skader sa hun nei så tok det som god fisk.....

- Jeg kjente et bitte lite dunk, men greia er at jeg har en støtfanger som stikker litt utfra bilen så merket ikke så mye.

Jeg føler at hun prøver å lure til seg penger fordi frsikringselskapet avviste saken så hun må betale egenandelen sin selv, så ventet hun en god stund etter avslaget og så politianmeldte....

Men får vente til uka og se.....

HI

Skrevet

Håper det!

Snakket med politiet i dag for å finne et tidspunkt til avhøret!

Selv politiet mente det var en fillesak!

Men det skal vist vurderes av en jursit så håper de finner ut at det bare er tull og henlegger det....

Skrevet

og hva lærte du av dette??? Jo man skriver alltid skademelding. Og nei, du blir neppe arrestert og satt i fengsel pga dette, det er for lange fengselskøer til å i det hele tatt vurdere det. Men ja dte kan bli snakk om oppreising dersom damen kommer noe vei med saken.

Skrevet

Ja er jo klar over det NÅ at jeg burde ha gått utav bilen og sjekket om det var noen skader, tatt bilder og skrevet skademelding men jeg tenkte ikke på det DA og det angrer jeg veldig på :-s

Men når forsikringselskapet har avvist og henlagt det er det ikke stor sjanse for at politiet gjør det også???? *håper det*

HI

Skrevet

Her ble pappaen i huset anmeldt av nabo dama for å ha kjørt på henne.

Det har aldri skjedd, selv ikke da hun nærmest hoppet ut foran bilen.

Nei, hun er ikke god i hodet.

Han var inne til avhør, saken henlagt kort tid etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...