Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på anonymforum at flere sliter med økt svetteproduksjon etter fødsel, og jeg sliter med det samme - spesielt om natten og under trening. Er dette vanlig? Noen som bet hvorfor og om det vil roe seg etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvorfor,men sliter med det samme her. Spesielt om natten..Våkner svett og våt..ekkelt. Og jeg har bestandig vært kald før jeg fikk barn

Skrevet

Huff, jeg har det på samme måte. Svetter enormt når jeg er i aktivitet, særlig når jeg kommer inn i varmen igjen etter å ha vært ute. Utrolig plagsomt. Trodde det skulle gi seg litt etterhvert, men nå er det 8 mnd siden vesla ble født, og det ser ikke ut til at det vil roe seg...

Skrevet

Det sliter jeg med også!:(

...eller det begynner å roe seg litt nå da, 5 mnd. Etter fødsel..

Jeg har alltid vært sånn som har pakket meg inn i pledd og dyner, sittet ved vedovnen uansett temp. I rommet og brukt ullsokker omtrent hele året!

Men nå er det nok å ligge med dyne over seg, eller bare gå en rolig tur, blir gjennomsvett fort!

Helsesøstera nevnte så vidt noe om hormoner osv. Etter fødsel, som fører til dette da..ikke vet jeg!

Skrevet

Jeg svetter som et uvær om natta, og fikk bekreftet da jeg la inn et innlegg om det her at det er mange som sliter med det samme. De fleste, inkl. meg, tilskriver det hormoner/amming og for de som hadde mye vann i kroppen: det at kroppen kvitter seg med vannet.

Her snus dyna hver natt, og sengetøy/dyne/pute vaskes jevnlig... Ligger på et håndkle om natta for ikke å ødelegge overmadrassen.

Pass på å drikke masse vann for å kompensere, spesielt hvis du ammer i tillegg, da trenger du uansett ekstra mye væske:)

Regner med at det blir litt bedre når hormonene får stabilisert seg og vinteren kjøler ned soverommet litt mer;p

Skrevet

8 mnd etter fødsel, og jeg har det også på samme måte! Svetter mye mellom puppene på natta! Hehe.. Og litt andre steder da! Usj.. håper det gir seg snart. Om det har med amming å gjøre, så blir det vel enda en stund til, da jeg håper å kunne amme til hun er 1 år minst. Men godt å høre at vi er mange i samme båt :)

Skrevet

Hei,

jeg svettet ut sengetøyet i flere uker etter første fødsel. Denne gangen har det ikke vært like ille, bare svettet litt i starten. Men det er altså helt normalt. :) Som noen skriver over, er det vel pga. hormoner, samt at kroppen må kvitte seg med alt vannet den har lagret opp. :)

Skrevet

Her har det også vært masse svetting! Ikke så mye om natta, men ved minste bevegelse på dagtid. En stund måtte jeg planlegge klærne etter svettinga; det vil si å velge klær som gjorde at det syntes minst mulig! Herlig!

Men nå, snart 11 måneder etter fødsel, er svettinga endelig på retur. Det er jeg glad for!

Skrevet

slenger meg på dere svette damer! :)

Her er d 5 mnd siden fødsel, og jeg svetter som en gris, hver dag!

Som 20.22 skriver så er d ved hver minste bevegelse.. så jeg må også planlegge med klær og slikt som ikke er for varme osv...USJ, jeg blir faktisk sprø av d. Kan ikke sminke meg skikkelig lengre, heller ikke rette håret (med rettetang), for d blir krøll på alt når svetten kommer mens jeg holder på :(

Gleder meg til d går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...