Gå til innhold

Når senka dere bunnen i sprinkelsenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår sitter ikke enda, og har ikke reist seg heller. Men regner med det skjer snart, da hun kryper godt og har begynt å strekke seg etter kanten på lekegrinda etc. Mannen min vil gjerne at vi senker bunnen, og det er sikkert smart. MEN, jeg er ikke så bekymret enda, og det er tungt å bøye seg helt ned for å trøste/gi tutt om natta. Selvfølgelig bedre enn at hun klatrer utav, men hun kommer seg f.eks ikke over dørstokken til badet enda (10 cm), så som sagt tror jeg ikke det er noen fare enda. Hvor langt var ditt barn kommet når dere tok dette valget?

Hehe, alle slags teite spm man kan ha :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sank sengebunnen like før hun ble 15 mnd. Hun kunne nok fint klatre ut av den, men hun gjorde aldri det. Hun er 2 år nå og går ikke engang ut av en vanlig seng. Hun kan det selvsagt, men hun venter alltid til vi kommer å henter henne.

Lillebroren hadde lav bunn fra 6 mnd alder. Det ble bare sånn, da vi glemte å skru opp bunnen før vi reide opp senga (før han ble 6 mnd sov han i vugge). Men like greit. Han ble fort en aktiv krabat og kunne raskt ha klatret over.

Tror bare dere skal se det litt an sånn som du sier. Hvis hun ikke klatrer over dørstokken ennå, så går det nok helt fint an å vente :)

Skrevet

Vi senket den når de kunne reise seg. Var redd de kunne falle/klatre over da. Det var nå nettopp når de var 8 mnd.De reiste seg mye i halv søvne når de nettopp hadde lært seg det, så synes det var litt skummelt.

Skrevet

Vi senket den nå forrige uke da vesla ble 8 mnd. Hun reiser seg ikke enda, men det er nok ikke lenge til. :)

Skrevet

Jeg senket når gutten var på det stadiet du beskriver!

Skrevet

ville absolutt senket den... at du synes det er slitsomt får så være ... er vel viktigst med sikkertheten? har to venniner som tenkte som deg.. ungen var rundt 6 måneder og bang begge falt plutselig ut av sengen!!! kjempeskummelt og de fikk så dårlig samvittighet... det gikk heldigvis greit med barna...

så jeg ville absolutt senke den.. du kan ikke sammenligne det at de ikke kommer over en dørstokk med å dra seg opp etter sprinklene på senga..... det er to helt forskjellige ting som de uansettt ikke mestrer samtidig....

Tror du har bedre av å være litt sliten enn å angre.. og du må jo ikke stå bøyd over for å trøste det går fint å sitte på gulvet å ta hendene gjennom sprinklene... det er faktisk mindre slitsomt enn når sprinklene er oppe... :) lykke til...

Skrevet

Rundt 6,5 mnd tror jeg hun var og det var egentlig senere enn vi hadde tenkt. Var livredd for at hun skulle dette ut av senga, selv om hun ikke hadde vist tegn til å reise seg/dra seg opp etter noe ennå.

Skrevet

Ja du har helt rett april2011mamma! Vil ikke at hun skal skade seg selvfølgelig!! Og visst kan jeg sitte på gulvet :) Takk for svar alle sammen, bunnen skal senkes idag!!

Skrevet

babyen min er 7 mnd, vi kommer til og senke ned bunnen i senga ganske snart. Spurte på helsestasjonen om dette og de sier at babyer jobber svært målrettet når det er noe de vill.Vil babyen ut av senga jobber den mot det til den kommer seg ut av senga. Derfor er det nok lurt og senkebunnen dersom man føler seg usikker på om babyen faktisk kan klare og komme seg ut av senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...