Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med gode tips til hvordan få en hyggelig tannpusse-stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her prøver vi alt hver dag, alt etter humøret på tuppeluppa!

Men tannpussen må til uansett, når hun snart har 8 tenner allerede ved 10mnd!

Vi synger, hun har egen tannkost, vi pusser sammen osv...

Noen ganger funker det, andre ikke.

Alt etter hva hun har tenkt seg :)

Skal man beg m fluor tabletter så tidlig??

Skrevet

De siste dagene har tannpussen vært til høylytte protester og vi får ikke kommet ordentlig til med tannbørsten... blir dyttet bort med tungen ;)

Vi har ikke prøvd fluortabletter... Er vel fort at de setter den halsen?

Men litt barnetannkrem kan du kanskje bruke? Her har vi bare brukt vann foreløpig...

Skrevet

Her hjalp det å bytte tannkrem. Brukte colgate barnetannkrem tidligere, og da blokkerte hun munnen med tunga. Skiftet til zendium (kjøpt på apoteket) og nå gaper hun når tannkosten kommer. Hun har også to tannkoster. Hun får holde den ene og leke med den, mens jeg bruker den andre til å pusse med. Fungerer kjempe bra!

Skrevet

Gir forresten fluor også. Det er anbefalt fra 6 mnd. Hun tygger den med de få tennene hun har, og gummene! Tror det skal godt gjøres å sette den lille tabl i halsen.

Skrevet

haha jeg har lest overskriften flere ganger som tannpussPROTESER, tenkte hva iallverden er det :P måtte bare si det har dessverre ingen gode råd å komme med.

Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men jeg snakker om og forklarer alt jeg gjør under tannpussen og er veldig blid.

Pusser dem under siste bleieskift før legging. Sier med blid stemme at nå skal vi pusse tennene. Viser ham tannkosten og tar på tannkrem. Han gaper frivillig når kosten nærmer seg. Pusser de to tennene kjapt - han svelger tannkremen mens jeg skyller kosten. Pusser over en gang til, inkludert gommene. Det liker han, det kiler. Skyller kosten på nytt og lar ham holde og tygge på den under resten av stellet. Avslutter med å si at nå skal vi skylle tannkosten, og deretter setter vi den tilbake i glasset.

Han er 8 måneder.

Skrevet

haha.. jeg og leste tannpuss proteser, som en over her gjorde. :-D

Man skal visst bruke barnetannkrem helt fra man begynner å pusse de små riskornene.. Ikke alltid like lett å få pusset ordentlig. Vår lille syns det er litt morsomt hvis vi pusser litt fort frem og tilbake. Da smiler hun og vi kommer til litt lettere. Funker noen sekunder hver gang. Ellers er hun veldig til å suge på tannbørsten og da er det jo ikke så lett...

Hun ser stort sett like forventningsfull ut hver gang vi strekker oss etter tannbørsten, så hun syns nok tross alt ikke det er altfor ille :-)

Skrevet

Haha, det gjorde jeg også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...