Gå til innhold

vinterpose eller dyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha i vogna?

Sist fikk vi i desember, og da brukte vi skinn i vogna og dundyne.. Det var egenlig helt greit, men da hadde vi softbag, så den er jo litt som trekket på en pose.

Denne gangen blir det hardbag, og jeg er usikker på om vi kanskje bør ha pose..

Hva går dere andre for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste er født i August, vi brukte saueskinn i bunnen og dyne på høsten men ut mot vinteren byttet jeg over til saueskinnsposen. Minsten er også født i August, siden saueskinnsposen ikke hadde plass i city baggen tenkte jeg å bare bruke saueskinn i bunnen og dundyne, men ut mot vinteren kjøpte jeg en voksi urban pose, syntes det var mye bedre :)

Brukte hardbag til begge to.

Nå venter vi en i begynnelsen av Februar å det blir nok pose denne gangen også.

Skrevet

Vi har lammeskinnspose etter nr 1. Han er født i juni, og vi begynte vel å bruke den allerede i slutten av august/begynnelsen av september. Brukte den til langt utpå våren/sommeren og. Bor i nord-norge ;)

Tror posen blir suveren til aprilbabyen vår :D

Skrevet

Vi har forresten også city bag og det var ikke noe problem å ha posen i den.

Skrevet

Snuppa ble født i august, brukte saueskinn under og dyne på høsten.

Også voksi pose på vinteren, da blir de skikkelig godt pakket inn på de kaldeste dagene! Men voksi posene tar stor plass, så pass på at baggen din er stor nok... Det går nok fint, du har vel termin snart:)

Når vi kom ut i jan,feb og datteren min var et halvt år, ble det dårlig plass på slutten... ;)

Anbefaler pose, syns at den pakker inn babyen godt og holder det lunt rundt:)

Men kanskje andre som har andre synspunkter, eller erfaringer:)

Gjest Kira med trollunge og spire ♥
Skrevet

Jeg er så heldig at min mamma har tatt vare på min lammeskinnspose fra 70-tallet;)

Brukte den på eldste som er født i september, og skal bruke den på denne som kommer i februar også. Synes pose er kjempe kjekt, fordi da trenger man ikke kle på de små så mye.

Når eldste vokste ut av denne posen, gikk vi over til voksipose. Den ligger i vognen i bhg, og hun har brukt den i fjor vinter og skal bruke den denne vinteren.

Skrevet

Åhh, jeg husker den gamle lammskinnsposen som ble brukt til meg og brødrene mine :) Skulle gjerne hatt den :)

Brukte selv vinterpose til eldste, hun ble født på våren og vi hadde da en Emmaljungavogn med større plass i bagen. Til yngste har vi OTH vogn og bag, og den er ikke særlig stor. Hun ble født i februar, så den posen ble bare klumpete. Brukte en skikkelig tjukk og varm strikkegenser jeg sydde om til sovepose, med en tilpasset dundyne med fleecetrekk over. God og varm :) Kommer til å gjøre det samme med denne lille i magen også, som kommer i midten av mars.

Skrevet

Slik hadde jeg vogna til lille blå (født på senhøsten), og slik kommer den til å være når vesla kommer på vinteren :

Ordentlig ullskinn i bunn, voxi dunpose rundt (tykk og deilig), i tilegg så var han kledd i ullfrottè underst og ull/fleece over samt tullet inn i et ekstra teppe ved behov =) Og lue + votter da ;)) Bagen var fra SiMO-kombi, den er liten, nett, smal og god!!! :D Altså perfekt for små babyer som ønsker å ha det tett og varmt rundt seg, noe de fleste små liker å ha etter flere mnd i en trang livmor. Pluss vognovertrekk =) Så for å si det sånn, oppi der skulle gjerne jeg lagt ute i frisk luft midt på kaldeste vinteren i glitrende stjernesnø, blå himmel og knallgul sol <3 <3 <3

Sukk som jeg gleder meg! =)

Skrevet

Sist fikk vi i november. Har Emmaljunga edge duo vogn mest pga at bagen er så stor. Da hadde vi saueskinnspose i bagen frem til februar. Guttungen er varmblodig så da gikk vi over til saueskinn i bunnen og en tynn dyne over. Regner med det blir saueskinn og dundyne denne gangen da vinteren etter februar erlitt mildere enn midt vinters ;)

Skrevet

Fikk i mars sist, brukte da først sauskinn og dyne, men på vinteren brukte jeg pose. Jeg har en fra mannen var liten, veldig kjekk å ikke så stor :)

Skrevet

Tror jeg har bestemt meg for at jeg skal sy pose. Fant så mange greie beskrivelser på nett :))

Takk for alle svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...