Gå til innhold

Når har du første kontroll?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 6, og har enda ikke ringt legen...Men har bestilt jordmor time da, ville sikre meg. Sist gang ringte jeg jordmor i 2 trimester, og alt var fullt. så jeg fikk ikke jordmor i det hele tatt..Denne gangen skulle jeg ha!! Skal dit 25 okt, og de ville jeg skulle til lege først så må vell ringe å bestille time snart da.. Når tenker dere å dra på første kontroll? Og blir det jormor eller lege dere skal til i svangerskapet?

Fortsetter under...

Jeg skal til både jordmor og fastlege. Var det i forrige sv skap også. Skal til legen kommende mandag, og jordmor har jeg fått time hos 22.desember.

Jeg skal tidlig til legen pga at jeg er rehsus minus, og tenker det kanskje er lurt å sjekke blodet så raskt som mulig for antistoffer.. I tillegg er jeg begynt å bli kvalm, så skal spørre etter resept på afipran, slik at jeg har dem klar om jeg skulle trenge dem.

Jeg har første legetime når jeg er 7+5. Nå så er jeg 5+4, så ikke lenge igjen og vente. Har bare bestilt til min fastlege, ikke jordmor enda. Jeg er førstegangs gravid og litt usikker på hva jeg skal gjøre, så får vel vite mere når jeg har vært hos legen.

Har første kontroll om en knapp uke. Da er jeg 5+5. Hadde tenkt å drøye litt, men pga stoffskiftetrøbbel kombinert med spy må jeg nå følge litt mer med fremover enn jeg hadde planlagt... Hvis det går som sist, blir det nok så mange kontroller på sykehuset at jeg ikke orker kontroll hos jordmor i tillegg.

Jeg skal 19. oktober, da er jeg 7+1 eller 7+3, alt ettersom hvor jeg sjekker termin.

Jeg har spesifikt sykehus jeg ønsker å føde på, så forhåpentligvis har hun søkt meg inn dit allerede, legesekretæren skulle gi beskjed om det i alle fall!

Usikker på om jeg skal til både lege og jordmor. Følte meg ikke ivaretatt av jordmor sist, mer som om jeg var en "rullebånds pasient"...

Annonse

Dette er min første :) Jeg skal på 1.kontroll den.3.november (da er jeg 10+4) Gleder meg syyyykt mye. Er nesten så jeg ikke klarer å vente....lurer nesten på å ta det tidligere..

Men nå skal det sies at jeg har dårlig tålmodighet når det gjelder å vente på noe jeg gleder meg til =)

Er liksom bare det å få det skikkelig bekreftet, da tror jeg at jeg kan "slappe" mer av =P

Dette er min første =) Jeg har fått time 3.november og da er jeg 10+4 på vei :)

Gleder meg masse til å få det bekreftet på en måte...jeg klarer nesten ikke å vente på 1.kontrollen =P

Begynner hos lege, men frykter at det ikke blir så "koselig", så kan hende at jeg satser på jordmor...får se.

Jeg var hos legen i går med noe annet, men siden jeg først var der så tok de alt av blodprøver som trengs..

Skal tilbake på 1. offisielle kontroll 4. November, er jo i uke 10 da.

Kommer også til å bestille privat ultralyd i uke 11. Samme som jeg gjorde meg begge de andre!

Ellers kommer jeg bare til å gå til lege i dette svangerskapet. Syntes jordmor er mer masete enn koselig, og i og med at dette er 3. gangen, føler jeg meg ganske trygg på at hun ikke har noe nytt å informere meg om :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...