Gå til innhold

Neeeeei, ikke enda en XU???(Svangerskap utenfor livmoren)

Anbefalte innlegg

Neeei, nå er jeg så trist. Dagen i dag startet med et legebesøk. Jeg har fått 2 stk positive CB tester, og en positiv CB digital med ukesindikaor, som fortalte meg for to uker siden at jeg var 4 uker på vei. Så i dag skulle jeg vært seks uker på vei. Grunn til at jeg tok kontakt med lege, er fordi jeg har hatt EXU(svangerskap utenfor livmoren) tidligere og et risikosvangerskap etter det. Testen jeg tok hos legen var veldig svak positiv, så etter en telefon til sykehuset, ble jeg sendt rett dit. Der ble jeg undersøkt med innvendig UL, og der var det en tom livmor, altså ingen fostersekk. Så nå står det mellom to ting, i følge legene; enten så er det så tidlig ut i svangerskapet, at det ikke syntes på UL enda(noe jeg selv vet at det ikke er, da jeg vet når jeg hadde el og når vi sist hadde sex), eller så er det enda en EXU(svangerskap utenfor livmoren).

Ble så lei meg. Ble sendt rett for å ta blodprøver for å måle HCG-verdiene, og skal tilbake for nye blodprøver til torsdag. Kjenner jeg blir kvalm av dette her.

Noen som også har opplevd en XU?

Fortsetter under...

Hei. Svangerskap utenforlivmoren er helt forferdelig. Jeg har hatt det 2 ganger, og nå er jeg endelig gravid inne i livmoren.

Jeg var også kjempe nervøs etter positiv graviditets test å fikk ul i uke 6 sist gang + denne. Når det var utenfor kunne vi ikke se noe på ul, men nå sist kunne vi se en liten oppklaring i livmoren. Jeg ble også sendt for blodprøver for å måle hcg den gangen vi ikke så noe. Veldig nervepirrende å gå flere dager å vente på dommen. Jeg føler med deg!!

Men du blir vel godt fulgt opp nå siden du har hatt en graviditet utenfor livmoren tidligere. Så da er du i gode hender.

Det kan være så lite enda til deg at det er vanskelig å se. Jeg unner INGEN svangerskap utenfor livmoren. Håper virkelig det går bra med deg denne gangen. Masse lykke til!!

Hei!

Takk for koselig svar, og gratulerer med svangerskap på riktig plass denne gangen;-)

Legen som utførte den innvendige ultralyden, kunne se at det var en fortykket slimhinne i livmoren. vet du hva det betyr? husker ikke at noe sånt ble nevnt sist jeg var gravid utenfor livmoren.

Masse lykke til videre ;-)

Ånei, føler med deg så mye!! Jeg hadde exu gangen før jeg ble gravid (på riktig plass og fikk ei datter). Var også i uke 6 da. Nå er jeg nygravert, og tester hver dag for å se om testene blir sterkere. Det ser ikke slik ut, så jeg er meeeget spent på hva dette er... :/

Slik var det for meg også. Jeg tester positiv, men det virker ikke som de blir noe sterkere. Spent på blodprøvene jeg skal ta til torsdag.

Lykke til, håper det er på riktig plass ;-)

Uff, ikke noe godt å gå rundt å ikke vite!! :( Jeg har ikke lyst til å dra til lege eller sykehus....baaaa! Er helt ferdig psykisk, så må vel ta kontakt snart :( Du må holde oss oppdatert da.

Annonse

Var å tok nye blodprøver på sykehuset i dag, og hcg-nivået hadde fordoblet seg siden mandag. Legen sa det var positivt. Da virker det ikke som jeg har mistet i hvertfall. Så nå gjenstår det å se om det er en exu og et normalt svangerskap. Skal tilbake om en uke for å ta nye blodprøver. Jeg syntes en uke er en evighet, og aner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom den uten å bli et nervevrak. Jeg håper så inderlig på at alt er som det skal. Jeg føler meg virkelig gravid også. Skikkelig nedtrykk i livmoren, oppblåst, ømme pupper og må tisse heeele tiden. Slik var det ikke sist jeg hadde et svangerskap utenfor livmoren. Da merket jeg knapt noen forskjell, bare litt ømme pupper og litt vondt i magen til å begynne med. Eneste som er likt, er at jeg ikke er kvalm. Har så lyst til å ta en privat ul, for jeg vet ikke om jeg greier å gå sånn å vente. Men så blir jeg vet bare enda mer leimeg om de ikke finner noe denne gangen heller. Blir gal av dette her..

Hvordan går det med deg Blomsterpiken og tulla??

Hei:)

Lover jo bra med fordoblete hcg nivåer da.. men jeg hadde ikke stusset med å ta en UL! Det er jo bare selvpining å gå sånn å ikke vite og så lenge man har opplevd noe sånt vil man vel hele tiden gå med en uggen magefølelse uansett prøvesvar... før man har sett det selv liksom:)

Du har iallefall odsene på din side med masse graviditets tegn og bra hcg prøver, så det går nok bra denne gangen skal du se:)

Masse lykke til iallefall:)

Jeg fikk en ul på sykehuset på mandag, og da så de ingenting, ingen fostersekk eller noe, kun en fortykket slimhinne som tyder på graviditet. det var dette og svake positive tester som ble mistanken til enda en exu.Tok blodprøver på mandag og i dag, og da hadde hcg-nivået fordoblet seg. Jeg tror nok at dette også er en exu, vet ikke om jeg tør å håpe en gang.. Med min flax så er det vel det..

Men tok de ikke ultralyd av eggstokkene/egglederene dine? Altså de burde jo kunne se noe der om det er svangerskap utenfor livmoren? Jeg hadde smerter på venstre side av magen tidlig i graviditeten og da tok de ul av eggstokkene. Da fikk jeg beskjed om at alt så normalt ut... De må vel kunne sjekke det også?

jo, de gjorde det, men kunne ikke finne noe. Det kunne de ikke sist gang jeg hadde det heller. Da tok jeg 9 ultralyder alt i alt, og de kunne ikke finne noen ting. De fant det ikke før de opererte meg. Da hadde den festet seg i den venstre egglederen, helt på grensen til å nå livmoren. Det kan jo hende den har festet seg der igjen denne gangen også.. jeg regner med at jeg blir sendt til ny ul etter torsdag, om en uke, uansett svar. Men så lenge orker jeg ikke å vente. Håper på å få privat ul til mandag.

Legene mener at hvis det ikke er en exu, så er det så tidlig i svangerskapet at det er for tidlig å se noe enda. men etter mine beregninger er det ikke det. Jeg vet når sist vi hadde sex og el..

Annonse

Hvis hcg har fordoblet seg, og du er i uke 6, så høres jo det lovende ut. Etter en viss uke slutter de og fordoble seg. Fikk du vite hcg-nivåene da? Håper alt er som det skal, og jeg ville absolutt fått en ul i neste uke :)

Med meg går det sånn passe. Jeg synes jeg kjenner noe på venstresiden innimellom, så jeg frykter det verste. Her er bildet av testene mine:

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/600384/offset/1

Lover ikke bra dette, skal ta en ny på søndag. Hvis den er lik i fargen, mistenker jeg at det er en exu :/

Var en tur på sykehuset i dag, etter en natt med smerter på høyre side. Fikk ul, og de fant ingenting denne gangen heller. Skikkelig nedtur. Det ble oppdaget en ganske stor syste på høyre eggstokk, så det forklarer smertene jeg hadde i natt. Jeg skal tilbake til onsdag for nye ul og nye blodprøver. Blir gal av dette her. Jeg kan umulig være i uke seks sa legen, da hadde de sett noe, mente hun. Hun så at den fortykkede slimhinnen i livmoren har blitt enda tykkere siden sist(er det positivt??)

Hcg-nivået på mandag var på 136 og på torsdag var det på 255. Det er vel kjempe lite og det er ingen fordobling en gang. Føler meg så sliten av å gå rundt med alle tankene hele tiden.

Hvor langt er du på vei da Blomsterpiken og tulla? Har du snakket med legen? Kansje du kunne fått en tidlig ul du også. er så urettferdig at vi som allerede har hatt en exu skal få noe slikt igjen. Jeg mener så klart ikke at jeg unner noen andre dette, men jeg mener at når vi først har opplevd det, skal vi ikke måtte oppleve det en gang til.

Enig, å oppleve det en gang er egentlig en gang for mye... Føler sånn med deg :( Det er en forferdelig påkjenning å ikke vite :/ Hvordan takler du beskjeden du fikk idag? Håper du får god støtte av dine nærmeste.

Jeg er 4+6. Idag morges spottet jeg litt, men det har vært bare med det. Trodde at det kom blødninger, men neida... Jeg tenker at jeg kontakter legen på mandag, for jeg har litt smerter helt på venstresiden, dvs muskelsmerter like under ribbeina. Når jeg masserer det, så er det borte for en stund. Rare greier... Men kjenner ikke noe av den samme smerten jeg hadde ved min exu. Surfer masse på nett ang svake tester, og leser om både positive og negative erfaringer. Er veldig negativ, men når jeg en sjelden gang kjenner noe i livmora, kommer et liiite håp om at det kanskje kan være noen som bor der... :) Får bare vente og se hva som skjer.

Varm klem til deg :)

Dette er virkelig grusomt. Skulle ønske jeg fikk et svar snart, for det å gå sånn som dette, å bare vente og vente er helt grusomt! Sykehuset ringte meg i stad og jeg skal til ny ul i morgen. Jeg vet allerede hvilket svar jeg kommer til å få. at de ikke finner noe denne gangen heller. Da kan jeg nesten bare "slå meg til ro" med at det er enda en exu. Jeg har ikke noe vondt, ikke kvalm. Men jeg småblør litt innimellom. jeg skulle egentlig vært 7 uker på vei i dag, så er det noe, budre de se det i morgen. Men da syntes jeg det er merkelig at de ikke så noen ting på fredag. Blir gaaaal..

Har du kontaktet legen i dag blomsterpiken og tulla? hvordan gikk det? Har du merket noen flere tegn til en exu?

stor varm klem til deg ;-)

Føler med deg, vet hvordan du har det :/ Håper nesten det er noe der imorgen, så du får litt ro i deg. Ventingen er absolutt noe dritt, det tok 3 uker fra første legetime til jeg fikk cellegiftsprøyta...

Jeg begynte å blø på lørdag, så nå skal jeg vente noen dager før jeg tester. Har ikke mer ondt i siden, så satser på at det er en SA.

Lykke til i morgen på UL. Ta vare på deg selv :)

Det er ingenting i livmoren, så det tyder på at jeg har enda en exu.

I dag har jeg hatt mer smerter i høyre side og jeg har begynt å blø sånn brunt blod, akkurat som sist jeg hadde en exu.

I morgen skal jeg på sykehuset igjen for nye blodprøver, og så ny ul til mandag. Nå gleder jeg meg bare til dette er over, og vi kan prøve på nytt(hvis jeg tør).

Så trist at du har begynt å blø. Det er jo mange som blør i førsten av svangerskapet, og enda kan alt være i orden. Krysser fingrene for deg.

Masse lykke til! stor klem ;-)

Føler med deg, vet du har det kjipt nå :( Men du, var det exu i høyre eggleder første gangen også? Jeg tenker som så, hvis det er på samme plass og ikke så nære livmorveggen, kan de kanskje operere vekk den skadde egglederen? Da vil det jo ikke skje igjen, og du kan bli gravid med den friske. Jeg tror nesten jeg har villet fjernet den skadde egglederen hvis jeg hadde exu igjen på samme plass... :/ Leste et sted at sjansen for å bli gravid med den friske egglederen er ganske stor.

Ang min SA: Jeg er ikke optimist, for jeg har ingen gravidsymptomer. Jeg skal ta en test i helga for å se om den er negativ. Blødde ganske mye fra lør til man, men nå er det mest småblødninger.

Av og til skulle jeg ønske det var så enkelt at det fantes en positiv graviditetstest med "diagnose" på: "Gravid, men SA i uke 7, Gravid, men exu, eller Gravid, vellykket." For alle disse følelsene som følger med en positiv test, de kan slite ut en stakkar kvinne... :P

Men vi er nå engang skapt som vi er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...