Gå til innhold

Plutselig litt redd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller det vil si at jeg er redd fødselen i det store og hele og da mener jeg skikkelig redd men prøver og ikke tenke så mye på det, har jo overlevd en vaginal fødsel før så overlever vel denne gangen også men nå kjenner jeg at jeg får noen ganske vonde tak i magen og jeg kjenner igjen de smertene for å si det sånn!!!

Klarer jeg dette tro...kjenner jeg får skikkelig noia, har bare lyst til å grine for nå ble jeg skikkelig redd!!!

Noen flere som har det sånn eller er jeg helt rar???

(har byttet nick, jeg var cam1980 før)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er heeelt normalt. Har fødselsangst selv om jeg har hatt 3 greie og kjappe fødsler (den siste var best da jeg slapp å sy å få sprøyte) Jeg har nemlig sykehus og nåle angst. Det er det værste for meg:(

Er livredd for å sprekke, og for å ikke rekke frem til sykehuset. Det bruker å si PANG uten særlig forvarsel og jeg er i full gang fra start til slutt. Så ja er ganske redd ja:(

Skrevet

Huff skjønner deg i det gitt!

Godt å høre jeg ikke er aleine om å være redd, har søkt om keisersnitt som jeg får svar på i morgen men jeg er rimelig 100% sikker på at jeg ikke får det så jeg er helt forberedt på vaginal fødsel men livredd forde gitt...huff blir helt oppgitt over meg selv!!!

Håper på fort å grei fødsel som du sier du har hatt for jeg føler at siste fødsel for meg var grusom, måtte også ha blodoverføring 4 dagen etter fødsel for blodprosenten var så lav...kom meg liksom aldri.

Ja ja vi får være litt redde sammen da katta76, ikke noe koselig å være aleine om det!

Skrevet

Huffamei:( Det skjønner jeg godt.

Håper virkelig du får det innvilget. Jeg er livredd ks pga nålene så her hadde det blitt full narkose om jeg måtte hatt det hehe. Vi får støtte hverandre. Lykke til i morgen:) Klem

Skrevet

Tusen takk :)

Jeg har hatt en av hver og foretrekker keisesnitt av mange grunner, er godt mulig jeg var uheldig med den vaginale fødselen og at den blir kjempe fin denne gangen...får prøve å tenke sånn :)

Men har du hatt noe smertestillende med de andre fødslene?

Skrevet

Om du er rar, så er vi iallefall to ! Jeg kjenner mer og mer på hvor redd jeg faktisk er... Hadde en lang og vanskelig fødsel sist, og selv om jeg vet at jeg nok overlever denne gangen også, så er jeg rett og slett livredd nå ! Jo nærmere termin jeg kommer, og jo flere maserier jeg får, jo værre blir det. Huff, ikkegodt å ha det slik, men har ingen gode råd å komme med desverre. Her hjelper det ikke å prate om det, ei heller lovnader om ditt og datt. Ingen vet hva som vil skj likevel, så jeg prøver å fokusere på nettopp det, det kan jo bli en god opplevelse denne gangen!? Keisersnitt ønsker jeg å unngå for alt i verden, men ungen må jo ut ;) nei, jeg får stole på kroppen, og håpe på det beste. Ønsker deg lykke til, vet det er vondt å være så redd... Klem til deg !

Skrevet

Er sikker på at du da vil få en bedre vaginal denne gangen siden det blir din 2 vaginale. Min første vaginale var ikke så god pga jeg sprakk så mye, men gang nr 2 gikk kjempefint:)

Nei siden jeg er ivredd nåler bruker jeg kun litt lystgass, men det har fungert fint:)

Skrevet

Tusen takk jenter:) Hjelper å snakke med noen som skjønner problemet for en føler seg rimelig aleine noen ganger og ikke gidder jeg å si noe til samboeren heller om at disse kynnerene er vonde for det er sikkert falsk alarm uansett!!!

Håper så at jeg rekker å få epedural denne gangen om behovet er der, fikk ikke det sist gang men prøve litt lystgass men syntes den bare var ekkel og den hjalp ikke noe på smertene, Syntes du katta er kjempe tøff som takler dette uten noe annet enn lystgass av egen vilje.

Hvor lenge har dere igjen da jenter?

Skrevet

Hehe, tøff og tøff, alt for å slippe nålene haha dumme meg... Men bruker å bli ferdig fort da. Var over på 2,5 t sist, og er bare 14 mnd siden så satser på en rask en denne gangen og bare jeg rekker frem.

Skrevet

Ååå hælle, så kjapt???

Ja får håpe du rekker frem og at det går like fort denne gangen for deg :)

Men gikk det 2.5 time fra første rie til alt var over?

Skrevet

Ja. Hadde kun murringer og var veldig rastløs på dagen før. Våknet av en kjempevond rie 1 time etter jeg hadde sovna, løp mot doen og trusa var full av blod. Hadde nesten ikke pause mellom riene. Men det var overkommelig. Var på sykehuset etter 45 min og hadde da 8 cm åpning. Var en kant igjen etter 9 cm, ellers hadde det gått enda kjappere. Var de siste 2 cm som var vonde som fy.

Skrevet

Høres jo ut som drømmefødsel om det er lov å si det på den måten :)

Skrevet

Ja den siste fødselen var det, og det etter hele 13 år. Har stooor tro på at bringebærblad-kapslene har mye av æren for det:)

Er nok derfor jeg er så redd denne gangen for at det ikke skal gå like greit som sist.

Skrevet

Ja de kapslene har jeg hørt skal være bra men når er det lurt å begynne på de da?

Skrevet

En bør begynne i uke 34. Begynte ei uke før jeg da hehe. Tar de kapslene jeg kun trenger å ta 2 av i døgnet (de sterkeste) De andre kan du begynne på lenge før, men må da ta hele 6 i døgnet. Fikk utrolig lite blødning og livmoren trakk seg fort tilbake.

Skrevet

Oi da er det jammen på tide for meg å begynne da siden jeg er 36+4 i dag eller er det for seint kansje...

Husker du om de er dyre?

Skrevet

slenger meg på her jeg som ei som har litt små angst:):):)

hadde en tøff og lang fødsel sist med mye smerte.. gutten var stjernekikker og satt fast. alt gikk jo bra da men var litt drama der og da.

er livredd for en lignende fødsel igjen. men har blitt litt beroliget om at det en liten sjangse for at det skjer igjen.. usikker på om jeg mener det er en liten trøst eller ikke...:) hehe

har i tilleg sykt sprøyte skrekk så hvis noe hadde skjedd og det måtte blitt keisersnitt måtte dem nok pent lagt meg i narkose for tanken på epidural gjør meg rett og slett små kvalm..

uff skakke være lett:):):)

vi får krysse fingrene for hverandre alle sammen og satse på greie fødsler uten sprøyter og tull:):)

Skrevet

Huff det er så ille å ha det sånn men deilig å ikke være aleine om det, godt noen forstår :)

Er nok lettere å tenke positivt når en har hatt fine fødsler bak seg :)

Ja krysser fingrene for at vi alle får supre fødsler :)

Skrevet

Nei, løp og kjøp i morgen:)

Koster 179 kr. De med mange kapsler er dyrere og varer mindre. Disse er sterkere også og passer nok best når du begynner så sent:) Har kjøpt den på sunkost.

Skrevet

Takk takk ja da må jeg det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...