zassy☆ Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Jenta mi er snart 2 mnd og jeg er den verste hønemor altså.. i helga hadde jeg henne nesten hele tiden fordi kjæresten min hadde besøk og de tok seg noen pils osv så pappaen var mindre med henne enn han pleier, og i dag da han skulle ta henne så setter hun i å skrike som bare det får heeelt vondt i meg jeg og vil innerst inne bare trøste henne selv, vil si at han må gjøre sånn og sånn og ikke sånn! hehe, men han roet henne jo tilslutt..men jeg må altså ta meg sammen for å ikke bare holde henne selv hele tiden, er redd hun føler seg utrygg og savner mammaen sin, og hun er jo vant til min måte å trøste på osv, men hun har det jo bra med pappaen også, bare jeg som synes det er verst og som må skjerpe meg for å ikke rette på han eller ta henne fra ham..uff vet jeg er skikkelig hønemor. Vet jo at ikke jeg er "best" på å ta meg av henne, jeg har bare gjort det mest naturlig nok da jeg er hjemme i permisjon. Sant hun har det bare fint hos pappaen også? trøst meg litt takk
junijente2011 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hehe,hun har det nok bra hos pappaen sin,men jeg er nok akkurat som deg.. Må ta meg skikkelig sammen noen ganger for å ikke legge meg oppi hvordan han gjør ting. Vil helst ta meg av henne selv.. Hehe. Men er vel det sunneste for alle parter at bebis ikke er totalt avhengig av mammaen sin heller! Så prøver å la pappaen gjøre ting på sin måte,men følger med med haukeblikk.. Thihi..
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hehe, kjenner følelsen, men jeg er utrolig glad for at jeg slipper til min kjære. Jeg har såååå lyst til å stå opp om han er oppe alene med henne og hun gråter, men han er bare verdens flotteste far, og har masse erfaring (mye mer enn meg), så jeg klarer å holde meg i skinnet (nesten hele tiden da). Men det er superviktig at far og barn har god kontakt. Leser om de som ikke vil at far skal legge seg, og det er nok fordi de er usikre på faren. Det må jo være så kjempetrist for en far Så, lukk ørene og øynene og unn faren den gleden ved å ta seg av sitt barn. Han skal også ha permisjon en gang, og da må barnet stole på han og trives i hans selskap
zassy☆ Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2011 Godt å høre at det ikke er bare meg Ja jeg har vært så klar på hele tiden at vi må gjøre like mye og være mye sammen med henne begge to osv, men når det kommer til stykket så er jeg ganske svak i mammahjertet når jeg hører henne hyle og ikke kan trøste selv. Det er nok sunt at hun blir vant til begge to ja ..merker at han av og til går inn på soverommet med henne og lukker døra når hun skriker som verst, han orker vel ikke at jeg sitter å ser på ham med bekymret mine når han skal trøste, tihi.
Bad habits har tre små Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 He he, det der forsvinner gjerne etter x-antall barn;-) Jeg er OVERLYKKELIG når pappan kommer hjem og tar ungene, og det gjelder minstemann også. Jeg gir ham minsten så fort jeg har anledning;-) Merker også at jeg er mer komfortabel med å gi ham til andre også (besteforeldre). Han blir jo ikke ødelagt, dersom han opplever andre menneskers måter å gjøre ting på;-) Moren min passet minsten nå i forrige måned. Han nektet å sovne på kvelden (fordi jeg ikke var der og kunne amme ham), men hun trillet ham i søvn i vognen istedet. Det meste ordner seg jo på en eller annen måte!
zassy☆ Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2011 takk for at dere trøster meg :-D hehe Godt sagt at hun ikke blir ødelagt fordi om ting blir gjort på en annen måte, da blir hun jo egentlig bare mer allsidig :-D jeg får vel senke skuldrene litt og minne meg selv på dette Pappaen er jo superflink med henne også så det står ikke på det, føler meg heldig som har en kjæreste som er så tilstede som pappa
Gjest Madolyn Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 * Rekker opp hånden* Hei, jeg heter Madolyn, og jeg er SKIKKELIG hønemor Har hatt en puppoman av en gutt da, så det har nesten ikke vært mulig å bli noe annet Fremdeles har ingen andre fått passe gutten vår, og jeg har heller ikke behov for barnepass foreløpig hehe... Men pappaen hans er utrulig flink med gutten, og spesielt etter at han var hjemme med oss i 6 uker for et par mnd siden. Han roer gutten like godt som meg, og har ofte mer tålmodighet med gutten, da han nå kun ser ham 2-3 timer per døgn pga jobb, og da han i motsetning til meg får sove hele netter Pappaen gir alltid kveldsgrøt, sitter ved siden av oss mens gutten og jeg tar kveldsbadet, og det er alltid han som tar på pysj og gir tannpuss. I helgene er det alltid pappaen som står opp når gutten er KLAR i 6-tida, og da sover jeg alltid så tungt og godt at jeg har hodepine når klokka ringer sånn i 08-tida, fordi jeg vet at Muffin har det som plommen i egget <3 Så slipp faren til, og gå deg en tur eller ta deg en dusj, eller les en bok. Han får så klart prestasjonsangst når "proffen" beskuer ham med falkeblikk. Ikke lett å bli trygg på bebisen, om han får beskjed om at det han gjør er feil Jeg har lært MANGE triks og metoder av mannen min
zassy☆ Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2011 Hei Madolyn!! Det er flere av oss! hehe Så flink mannen din høres ut Jenta har jo tidvis bodd på puppen min også, så er kanskje ikke rart jeg har blitt avhengig Har heller ikke vært vant til at hun har grått noe særlig, stort sett vært fornøyd hele tiden, men i det siste har hun hatt noen skikkelige gråtetokter! Så er vel bare uvant det også Måtte si det til kjæresten min i går at jeg skal skjerpe meg og at jeg synes han er kjempeflink med henne osv osv, men han hadde bare gått inn på rommet i går fordi han ville at jeg skulle få en pause og slippe gråtingen, hehe. I dag skal pappen få gi mat igjen, det blir kos for ham, og kanskje jeg skal gjøre som du foreslår og gå meg en tur ut så de får være alene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå