Gå til innhold

Dere med to-åringer, klarer de puslespill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De der trebrikkene som de skal putte i passende "hull". Min jente er 20 måneder og klarer de store brikkene men de små med masse tynne deler er vanskelig. Som dere skjønner håper jeg at min unge er "spesielt" flink. :P Som de fleste andre mødre. Neida. Egentlig vil jeg bare høre om det er på denne tiden barn begynner å klare sånn.

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Tror dette er en ganske normal alder for å klare enkle puslespill. Gutten min klarer også de store, men hvis de er små og "kompliserte" syns han det blir litt vanskelig. Og særlig hvis det er samme figur i flere størrelser (de har sånn med fire like biler i forskjellige størrelser i barnehagen), det plages han med:-)

Skrevet

Vi introduserte disse puslespillene veldig tidlig til jenta vår, så hun kunne pusle slike puslespill rundt 15 mnd alder. Nå har vi begynt på vanlige puslespill, men der er hun ikke så god ennå :P

Så svaret er JA! :)

Skrevet

Ja, det er vel på den tiden de begynner å kunne slikt, men samtidig har dette, som de fleste andre ting, mye å gjøre med interesse. Min eldste har alltid vært glad i puslespill og var ferdig med knottepuslespill lenge før ham ble 2 år. Han har alltid løst puslespill til aldersgrupper godt over sin egen. Men som sagt, dette er noe han liker godt, og jeg vet om mange andre barn på hans alder som ikke liker puslespill eller ikke har roen til å sitte og legge dem og dederfor ikke kan legge puslespill så godt, de bryr seg heller om andre ting.

Skrevet

Han liker, som flere andre her, å leke med puslespill, så han har fått godt grep på det nå. (Han er særlig glad i å leke på Ipaden, og der har vi lagt til en puslespill-app som heter "tozzler" og jeg mistenker det er den som særlig har skutt fart på puslingen! ;))

Jeg tenker at de lærer fort det de driver med på mye.

Skrevet

Min datter greide de puslespillene fint før to år (begynnte vel med dem ved ca 20 mndr), min søn har ikke vært interessert før, men plutselig er han begynnt å sitte lenge med dem å leke. Nå er han 23 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...