1frafør_1påvei Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Er litt grønn og lurer bare i tilfelle jeg blir nødt til å gi det. Finnes det paracet som ikke er disse store tabelettene? eller knuser dere de? hmm.. Jaja, bedre å spørre å være dum i 5 minutter, enn å ikke gjøre det å være dum resten av livet
petrine71 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Man bruker stikkpille og putter inn i rompa. Fåes kjøpt på apoteket. Les på pakningen hvilke styrke du trenger. Det avhenger av vekten til din baby. Putt inn pillen med den butte enden først. Da er det mindre sjans for at den faller ut!
1frafør_1påvei Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 Takk for svar! da vet jeg det!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Om ungen ikke vil vite av stikkpillene, så får du tak i smeltetablett med banansmak også. Den oppløses i en tskje vann eller melk, vi måtte bruke det en periode, til gutten godtok stikkpilla, heller det en hyling fra vi skal sette stikkpilla, til den virker :-/
Gjest Madolyn Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 De store paracet-tablettene som vi voksne tar, inneholder 500 mg med paracetamol. Dette er en altfor stor dose for små barn, og gir en enorm belastning på leveren. På apoteket får du kjøpt Paracet stikkpiller til babyen. Veier babyen 3-6 kg så bruker du 60 mg stikkpille inntil 3 ggr per døgn, veier babyen 6-12 kg bruker du stikkpille på 125 mg inntil 3 ganger per døgn. En "voksentablett" på 500 mg, inneholder altså 5-10 ganger for høy dose for en baby Måtte bare presisere viktigheten av dosering til disse små Og bruk gjerne litt olje til å smøre inn stikkpillen før du setter den, slik at innføringen blir mer skånsom for bebisen <3
1frafør_1påvei Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2011 Høres veldig fornuftig ut det du sier, Madolyn da vet jeg hva jeg skal gjøre om småen trenger smertestillende! takk for svar alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå