Gå til innhold

SA i dag - hvordan takle dette?

Erika79

Anbefalte innlegg

Hei! Er temmelig sikker på at jeg har en SA på gang. Har siden forventet mens blødd litt brunlig hver dag, mens i dag har det gått over til mye blod som er slimete og rødt med klumper. Og menssmerter i magen. Var liksom så innstilt på at dette skulle hå bra, og det kjennes som hele verden har rast sammen nå. Er 7 uker på vei. Legen sa per telefon at det sannsynligvis var SA. Men UL får jeg ikke før onsdag, for de "ville være sikker på at alt var kommet ut."

Hva sier man på jobben?? Vil ikke at de skal vite om det (kun ei venninne der som vet det). Var utrolig kjipt å sitte der i dag, blødende og i smerter. Kan vel ta opp til 2 uker å få alt ut?

Og til slutt; hvordan skal man komme seg videre etter dette? Har hatt så mange nedturer de siste årene (sorg og mange dødsfall i nærmeste fam., sykdom osv.). Samtidig har jeg en 2 år gammel sønn å glede meg over. Hvordan har dere taklet det??

Fortsetter under...

Jeg er i samme situasjon som deg idag :-( bare at jeg har vært på ultralyd og fått det bekreftet.. skal til utskraping i morgen. Dette er tredje gang i løpet av ett år at jeg mister, så kan si jeg føler meg helt tom!!! Det verste med å miste så tidlig er nettopp det at det er ingen man kan snakke med, også fordi det er så få man har fortalt det til... men jeg begynner jo å få litt erfaring med dette nå (kjipt nok) så det som hjelper meg er å planlegge ting fremover som jeg vil gjøre- for min del er det å slanke meg, begynne på malekurs, være med på en fest jeg egentlig ikke skulle være med på pga av graviditeten osv.... og så gråter jeg.. gråter gråter og gråter- tror det er viktig å tillate seg å sørge..... det er vanskeig og tøft, men skal komme over dette denne gangen også..... Lykke til på ultralyd på onsdag, og kanskje er det fortsatt håp for deg??

Dette var utrolig trasig å høre! Skjønner godt at man føler seg helt tom om det skjer for tredje gang.. Har du vært til utredning for dette? Tenker om det evt. kan være andre ting som gjør at det går galt. Du hadde virkelig fortjent en skikkelig opptur nå..! Synes og det er vanskelig siden det blir en skjult sorg, noe man må bære mest inni seg siden så få vet. Ditt innlegg hjalp i hvert fall meg til å få ut mine egne tårer - endelig..Har litt vanskelig for det, siden jeg etterhvert har blitt altfor flink til å "holde maska". Forresten, hvor lang tid etter magesmertene/ blødningene fikk du UL?

Fint tips det å planlegge litt fremover i tid, i stedet for å hele tida se seg tilbake. Jeg er for eksempel bedt i et bryllup på lørdag, så da kan jeg kanskje innta litt alkohol der likevel..selv om det ikke akkurat frister nå. Neste gang må det klaffe for oss begge!! Stor klem til deg:)

Alle gangene har jeg fått ultralyd på dagen faktisk... første gang begynte jeg å blø i uke 11- andre gang i uke 8 og nå i uke 9. Denne gangen har jeg faktisk nesten ikke blødd, bare litt blod på papiret.... men kom inn med en gang pga historikken... Nå er det slik at jeg er veldig heldig og har to friske barn fra før :-) ønsket et barn nummer tre, men etter å ha mistet tre ganger vil hverken mannen eller jeg prøve mer... (mannen ville gi seg etter 2 gang) jeg tåler ikke mer nå- hverken psykisk eller fysisk.. det har vært en enorm påkjenning- spesielt også fordi jeg blir så utrolig kvalm når jeg er gravid...dessuten går det utover de andre barna når jeg løper mellom sofaen og doskåla.... så uansett hvor mye jeg har ønsket å gi de et søsken til, innser jeg at jeg ikke kan gå gjennom dette mer!!! Men hadde jeg hatt et barn fra før- så hadde jeg nok gått lås på en runde til ja- så jeg ønsker deg masse lykke til og håper du slipper å oppleve dette flere ganger... og mest sannsynlig slipper du det også ;-)

Skjønner godt at det har vært en veldig stor påkjenning, både fysisk og psykisk. Ikke greit med så mye kvalme heller! Og når det begynner å gå ut over familielivet generelt, kan jeg forstå at dere føler at nok er nok. Det er sikkert tungt å måtte innse det, men som du sier, dere har to friske barn å glede dere over.

Det gikk rett i dass dette, bokstavelig talt. Vært på UL i dag, der så de fortsatt rester av noe, så det er fortsatt noe som skal ut..! Det har vært noen tunge dager, men nå må jeg bare prøve å se fremover:) Takk for lykkeønskninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...