Gå til innhold

Noen her som jobber på 100% provisjon?

Anbefalte innlegg

Jeg gjør, og er fortiden sykemeldt. Nav fatter ikke at jeg ikke kan gå på jobb foreksempel 20%... Da jeg ikke får timebetling!! Et salg for meg tar minimum 1 uke å gjennomføre så jeg kan derfor ikke komme noen timer/dager innimellom:(

Nå skal vi ha samtale med arbeidsgiver og nav om tilrettelegging... Herregud!!! Har fått 2 brev som jeg har sendt til nav fra arbeidsgiver der det står at tilrettelegging IKKE lar seg gjøre! Ingen andre selgere kan ta over mitt salg (da jobber enten de eller jeg gratis)

Så nav vil altså at jeg skal gå 20% på jobb gratis, uten betaling? Er det mulig? Arbeidsgiver har heller ingen arebidsoppgaver å gi meg:( så da kunne jeg jo trakte kaffe....? Hva?

Noen her som er sykemeldt som går på provisjon?? Hvordan ordner dere det?

Fortsetter under...

Jeg HAR jobbet slik en gang, og det var ikke spesielt greit. Tror jeg endte opp med å ta en ekstra sykdomsforsikring så jeg ikke skulle stå på bar bakke ved langvarig sykdom.

Ja, tror faktisk det var så ille at jeg ikke hadde rett på sykepenger, men sendt rett over i sosialsystemet....

Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge, du har valgt å jobbe på ren provisjon og må da ta konsekvensen av det. Ut fra det du forteller virker det som om du da kun kan være sykemeldt 100% og ikke gradert pga du da ikke får lønn.. Legen skal sykemelde deg ut fra din sykdom og arbeidsevne ikke ut fra typen jobb du gjør som gjør at du ikke får lønn om du jobber deltid..

Dette er i bunn og grunn ditt problem fordi har valgt å jobbe som du gjør.. Sorry, ingen sympati fra meg..

Så når jeg har bekkenløsning og ikke kan sitte eller gå så har jeg ikke rett på sykepenger fordi jeg går på provisjon?

Hvilken forsikring var det da?

Jeg er 100% sykemeldt fordi jeg ikke kan bevege meg, eneste jeg kan er å sitte i 20 min... Å da vil nav at jeg skal være på jobb den tiden. Men da funker jeg aldeles ikke mer den dagen eller dagen etter:( så derfor er jeg sykemeldt 100%. veldig kjipt men:(

Om legen mener du trenger 100% sykemelding er det ingenting å diskutere, da må du få legen din med på møte med nav og så får han fortelle at du ikke kan jobbe... I hovedinnlegget fremlegger du det som om du ikke kan jobbe deltid pga du da ikke får betalt og det blir jo noe heeeeeelt annet...

Det er mange år siden for min del, jeg tror reglene har forandret seg, og mener at du har rett til sykepenger nå.

Husker ikke hva det var for en forsikring, men det går an å høre med et forsikringsselskap.

Hun over her som havnet på sosialen.

Annonse

Ja leste det selv, men nei er ikke derfor jeg er 100% sykemeldt.. Ordla meg litt feil der.

Hm... Jeg har fått legeærklaring på at jeg ikke kan gå i jobb, trodde ikke Nav kunne gå over han å nærmest kreve at jeg jobber degradert...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...