Gå til innhold

6 Mnd kontroll :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 71,5 cm og 8990 g :)

Hvordan er deres 6 mnd babyer?

Hun har fått en tatt og en til på vei :)

Sover nesten hele natten utenom en amming i 4-5 tiden.

Lurer også på om dere andre har fått mensen, det har ikke jeg, men har noen forferdelige mensen smerter hele tiden.... går på cerazette....

skulle bare ønske den kom snart, så de smertene gir seg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei :)

jenta mi va 68 cm og 6940g :)

her er også ei tann kommet,den andre er like rundt hjørnet...

spiser godt med fast føde nå,så nå sover hun nesten hele natten utenom en amming i 5-6 tiden.

hatt en periode hvor hun mente det var morgen i 5 tiden *gjesp*

har heldigvis begynt å drøye det til rundt 7 nå :)

her kom mensen tilbake 4 uker etter fødselen..fikk den tidlig tilbake sist å,så kom ikke som noe sjokk :)

får håpe den dukker opp hos deg snart :)

Skrevet

Min klump var 71cm og 10 kg. 2 tenner hadde han, men de har han hatt siden han var 4mnd.

Mensen kom tilbake ca 1 mnd etter fødsel.

Sovnet er 22-23 tiden på kvellen og sover til 10 på morningen. Fikk litt melk i 6 tiden og sov videre, våknet 2-3 ganger per natt.

Spiste 3 måltider, morgen, middag og kvelds.

Skrevet

Min gutt var 63 cm og 5900 gram på 6 mnd. kontrollen i forrige uke.

Sovner 18.30-19.00 på kvelden og sover fram til rundt kl. 05. Da er det morgen i følge han....Gjesp..

De siste to nettene har vi latt han forstå at det fortsatt er natt, og bare latt han ligge og småprate/kjefte litt, og jammen har han ikke sovnet igjen:) Stått opp halv sju i går og sju i dag.

Spiser grøt i 9-tiden og i 18-tiden. Får smake litt forskjellig frukt og grønnsaker i 15-tiden, men ikke innført middagsmåltid enda.

Ingen tenner enda. Snur seg fra rygg til mage og omvendt og klarer på et merkverdig vis og forflytte seg litt rundt.

Skrevet

66,5 cm og 8085 g. Ingen tenner. Prøver ut litt måltider til ulike tider.

Sover IKKE hele natten, våkner opp til 4 ganger.... Er klar for å gjøre noe med dette nå jeg. Legger seg i 19-20-tiden og sovner fint selv, dagen starter mellom 7 og 8.

Mensen har jeg ikke sett noe til. Sist gang tok det 10 måneder :)

Skrevet

Min gutt er 6 mndr i morgen :-) han er nesten 11 kg og 70 cm. Nettopp begynt med grøt og fruktmos. Sovner rett før 20.00 og ammes tidlig på morgen. Han er blid og veeeeldig sosial av seg. Har ingen antydning til tenner og nesten ikke hår, hehe. Mensen har jeg hatt en gang!

Brukte også zerasette men ble utrolig irritabel så nå har jeg kastet dem.

Skrevet

Lillemor var 5995 gram og 63 cm på 6-mnd-kontrollen. Hun er med andre ord liten av seg, men følger godt med i utviklingen ellers. Hun ruller seg masse, kan sitte selv og babler og prater masse.

Skrevet

Jenten min var på kontroll forrige uke og var da 67 cm og 8440 g (42 cm rundt hodet). Hun har i disse dager en tann på vei (og mamma er sååå stolt!) :) Har vært litt frem og tilbake med soving, men i natt sov hun fra 18:30 til 06:30 (jippiiii). Ellers er hun våken en gang per natt og tidspunktet varierer veldig. Håper hun er inne i en ny periode nå da :) Mensen fikk jeg etter 3 mnd (helt greit igrunn) :)

De vokser fort de søte små, men jammen er det gøy å se de vokse også. I dag hadde vi en unik dag der vi holdt på å le oss ihjel av hverandre :) Mange herlige øyeblikk man tar vare på innerst i hjertet :)

Klem til dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...