Cocopuffs Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Ja, som overskriften sier! FORTVILET, trodde ikke den skulle komme så tidlig.. Er 6 uker siden jeg fødte, er det mensen eller er det renselsen som fortsatt holder på? Etter fødselen blødde jeg i ca 4 uker, de siste 2 har jeg ikke blødd i det hele tatt. Så plutselig i går var det påan igjen.. Om det er mensen, er det OK å bruke tamponger nå? Bind er jo laget av djevelen selv
Ellois Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg fikk mensen i forrige uke, 8 uker etter fødsel, og ble også litt paff først. (Men deretter litt glad, egentlig.) Hadde renselse til ca. 4 uker etter fødsel, så skjønte liksom at det ikke var den som startet opp igjen. (Pluss at det forklarte et litt ustabilt humør uka før der igjen... PMS!) Lurer også på det med tamponger, siden bind er djevelens verk her også. He he! Men tenkte jeg skulle ta en tur til gyn. og høre hva hun har å si først, om tingenes tilstand oppi der. (Har ikke sjekket ståa siden fødselen.) For det kan jo være ganske så individuelt...
Bad habits har tre små Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hm........Kan ikke tenke meg at det er mensen? Ammer du? Hvis det fortsatt er renselsen, så skal du vel ikke bruke tamponger....
1frafør_1påvei Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Hvis det er mensen skal det være helt OK å bruke tampong etter 6 uker (så fremst alt er normalt ellers og du har brukt det tidligere). Spurte fastlegen min om det på 6 ukerskontrollen Men hvis det er renselsen som plutselig får sin renessanse, så ville jeg vært mer forsiktig. Kanskje se hvordan det utvikler seg? evt spørre legen? Helt enig med de bindene altså..usj
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg hadde en kraftig blødning en uke etter fødsel, selvom jeg hadde renselse i 4-5 uker.. hadde sex 7 uker etter fødsel og dagen etter kom mensen, til tross for at jeg ammet.. følte meg faktisk litt snytt, og blødde en uke:p Jeg regner med at dette var mensen fordi jeg hadde denne kraftige blødningen (måtte opp på fødeavd x antall ganger for prøver og undersøkelser). Så fikk jeg mensen igjen for 3 uker siden, og jeg har fått den igjen idag... Jeg brukte tamponger for første gang på slutten for 3 uker siden, og det har gått helt fint:)
Carina har to små gull Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Syntes dere er heldige jeg Jeg vil ha tanta mi tilbake Er 5 mnd siden fødsel....
zassy☆ Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Tror jeg fikk mensen i dag jeg også, 8 uker siden fødsel eller så kan det bare være en blødning da jeg har begynt på minipiller for en ukes tid siden, usikker, men vil ikke ha mensen eeeenda nei..
malingus Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Etter förste graviditeten min fikk jeg igjen mensen 6 uker etter födsel. Selv om jeg fullammet! Denne gangen gikk det nesten 10 uker för jeg fikk den igjen... Jippi... Fullammer denne gangen og. Er visst en skikkelig födemaskin. Kroppen er klar igjen...hehe
zassy☆ Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 mulig kroppen er klar, men JEG er IKKE klar, hehe
Cruella De Vil Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg ville ikke brukt tamponger ennå før du er sikker på at det er mensen og ikke renselse, renselsen inneholder jo veldig "uren" sier de (bakterier osv?), og da er det ikke bra å "samle det opp" med tampong... Du skal vel på 6-ukerskontroll til legen snart? Da ville jeg spurt der, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå