Tre små troll :) Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Her er min fødselshistorie som denne gangen var et planlagt KS. Det var veldig merkelig å vite datoen for fødsel, og når vi stod opp torsdag morgen 29. september hadde det fremdeles ikke gått helt opp for meg at jeg i dag skulle få møte babyen min. Vi kom på sykehuset og tok blodprøver og satt så og ventet på å bli tatt imot av jordmor. Skulle møte kl 8, men måtte vente over 30 minutter på jordmor. Føltes som en evighet, spesielt siden bekkenet var kjempe vondt. Det satt en annen jente der som også skulle ha KS, og jeg håpet inderlig at jeg var først i køen. Så kom endelig jordmødrene og jeg hørte de sa seg imellom at jeg var først. Yes!! Digg å slippe å vente! Jeg ble ført inn på et pasientrom og "preppet" for KS. De satt venefloner i begge hender, tok en del opplysninger og satt til slutt kateter. Grudde meg til kateter, men det gikk helt smertefritt. Så var jeg klar... Jeg var andre operasjon den dagen, men de kunne ikke utelukke hasteoperasjoner, men de trodde det ville skje raskt. Tiden gikk og vi hørte ingenting. Så sa jordmor at hun trodde det måtte ha kommet en hasteoperasjon siden det drøyde sånn. Men så kom gynekologen og presenterte seg og litt før 11 får vi endelig beskjed om at det er vår tur! Jeg blir trillet avgårde og mannen min går for å ta på seg sterile klær. Utenfor operasjonssalen står en hærskare med mennesker og alle smiler og presenterer seg. Jeg blir trillet inn, lagt på bordet og dullet med. Veldig merkelig opplevelse, men samtidig god. Jeg ble så godt ivaretatt! Og alle var så blide og hyggelige. Var nervøs før spinalen, men det gikk kjempe fint. Kjente ingenting! Jeg hadde bedt om å slippe forhenget, noe både jordmor og gynekologen sa var greit, men på operasjonssalen er det visstnok operasjonssykepleieren som har det siste ordet, og hun sa nei! Og de ble hengt helt opp i ansiktet mitt. Syntes det var det verste med hele fødselen, å ha det forhenget oppi ansiktet. Så kom mannen min og gynekologen og det hele startet. Kjente at de "holdt på med meg", men det hele var faktisk ganske behagelig! Bekkensmertene var borte som dugg for solen og jeg var så avslappet. Kjempe deilig! Jeg prøvde å se i lampa om jeg så hva de gjorde men det var vanskelig. Men da de la press øverst på magen for å få ut babyen kikket jeg ekstra godt etter, og jammen så jeg ikke at de tok ut min lille prinsesse!! Helt fantastisk. Hun skrek med en gang, men roet seg helt når jordmor la henne inntil meg. Skulle få ha henne med en gang, men hun var så kald og våt at jordmor spurte om hun kunne gå ut og tørke henne. Så mannen ble med og de tørket, veide og målte. 3110 g og 49 cm, og 10 av 10 på apgar. Liten og helt perfekt! Så kom de inn til meg og la henne på brystet mitt mens jeg ble lappet sammen. Vesla søkte etter puppen med en gang, så der lå hun plutselig og ammet på operasjonsbordet mens jeg ble sydd. Helt fantastisk! Alle sa de aldri hadde opplevd lignende! For et matvett! Det hele gikk veldig fort og greit uten noen smerter eller ubehageligheter. En fantastisk fødsel! Veldig annerledes enn vaginal fødsel, og litt mer klinisk, men en flott oplevelse allikevel. Alle var veldig blide og hyggelige og det var deilig å føle seg så godt ivaretatt! Det var litt vondt samme dagen, jeg klarte ikke bevege meg og følte meg litt hjelpesløs. Men allerede andre dag var jeg oppe og gikk. Og formen har bare blitt bedre. Har aldri vært i bedre form etter fødsel før! Nå koser vi oss hjemme. Er litt vemodig at dette er siste gang, så jeg skal nyte det 100%. Lykke til slør sammen!
Lille*Frue* Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Gratulerer så masse Veldig spennende å lese, for vi skal også ha planlagt KS.. Gruer meg litt.. Men sikker på at det vil gå bra her og ) Kos dere masse sammen Gleder meg til det er min tur
Tre små troll :) Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2011 Det er en veldig merkelig opplevelse og noe helt annet enn vaginal fødsel, men det var allikevel en fin opplevelse. Det var faktisk litt behagelig under selve operasjonen. Litt sånn som når du er hos en "terapeut" som behandler deg så kan selve berøringen være behagelig. For jeg kjente jo ikke noe annet enn at de tok på meg. Også føles det betryggende og godt å ha så mange mennesker rundt deg som "duller" med deg Tips fra meg, hvis du ikke er skvetten, er å se i lampa. Det var stort å se på når de tok henne ut! Det går sikkert kjempe bra! Det gjør ikke noe vondt, ingen av sprøytene eller kateter heller. Etterpå er det litt rart når du ikke kan bevege tærene og etterhvert når spinalen går ut, men ikke vondt. Man blir litt nummen og ør i kroppen og jeg klarte ikke/turte ikke å bevege meg så mye selv. Så mannen hjalp til når jeg skulle sette meg opp, snu meg etc. Prøvde å reise meg og gå på kvelden, men da gikk jeg nesten i bakken. Da følte jeg meg litt dårlig og svimmel. Men dagen etter var jeg helt fin og oppe og gikk. Og nå er jeg i topp form! Kjenner litt til stingene, men ikke mye og kun når jeg reiser meg fra sengen. Hvor skal du føde? Du må ha lykke til! Det er en flott opplevelse!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Takk for en lang og fin beskrivelse Skal selv ha planlagt KS i slutten av mnd og er litt nervøs ja hehe. Gratulerer så mye med babyen!
Lille*Frue* Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Skal føde på Elverum Og er kjempe spent.. Jeg vet noe, men ikke så mye om planlagt KS.. Forje fødsel endte i hastesnitt, derav planlagt denne gangen.. Derfor også litt nervøs, for det var ikke en særlig god opplevelse.. Er da fint å høre om de som har gått gjennom dette.. Skal se om jeg får sett noe : ) Takk for tipset..
3barnsmor123 Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Gratulere så mye med prinsessa Jeg har søkt om keisersnitt og får endelig svar i morgen men tror ikke jeg får innvilget det desverre. Hadde planlagt keisersnitt for snart 9 år siden og det var en fantastisk opplevelse, jeg hadde med kamera inn på opprasjon å spurte om de kunne ta bilde for meg med en gang han var ute og jammen har jeg bilde av da de tar han ut, et hvor hode fortsatt er inni magen og et når hele han er ute men navlestrengen er ikke kuttet enda...kjempe gøy å ha disse bildene og ikke ekkelt i det hele tatt syntes jeg Formen var også mye bedre etter keisersnittet enn etter vaginal fødsel for min del Kjempe herlig å lese at du har hatt en så fin opplevelse og kos dere med prinsessa
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Gratulerer så masse:)
eam Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Gratulerer med prinsessa og takk for at du deler din historie. Skal selv ha planlagt ks og det er godt å få lese om andre som har opplevd det. Og ikke minst at du synes det var en god opplevelse. Har selv vært litt bekymret for kateter og spinalbedøvelsen, men satser på at det går like bra for meg som det gikk med deg. Nyt dagene og kos deg maks med prinsessa di
La rubia Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Gratulerer så mye! og tuusen tusen takk for at du delte en slik fin opplevelse med keisersnitt. Jeg skal ha planlagt keisersnitt på kommende mandag og har ikke hørt en eneste som har hatt en slik fin opplevelse, så dette roet meg betraktelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå