Gå til innhold

Hvor mye koster buss i din by?

Anbefalte innlegg

Her i vår lille by går bussen omtrent en gang i timen, litt oftere i rushtiden og utpå morgenkvisten.

En bussbillett til en voksen koster 35 kroner. For meg blir det 140 kroner per dag med levering til barnehage og buss til jobben. Ikke særlig lønnsomt å ta buss likevel... Dessuten er den aldri på plass i tide. Sjåfører kan finne på å kjøre private ærender som fører til at de må kjøre bort fra ruta. Blir dårlig av å tenke på alle som venter og venter på bussen... Litt forskjell fra min tid i Oslo der bussene var på plass nesten akkurat når de skulle og bussbillett for en måned kun ble 590 kroner. Like mye betaler jeg her for EN uke!!! Galskap...

Så hvor mye betaler dere for en voksen billett? Går bussen ofte? Si gjerne hvilken by du bor i, min by er så liten at jeg ikke har lyst til å nevne den engang.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143638104-hvor-mye-koster-buss-i-din-by/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rart at dere ikke har noe system for overgang, altså at dukan bruke samme billett før og etter levering i barnehagen. Dessuten er det rart at det ikke tilbys månedskort. Jeg hadde tatt det opp med buss-selskapet. Og at sjåføren kjører av ruta for å utføre private ærend, det har de helt sikkert ikke lov til. Men det blir ikke bedre hvis ingen sier fra.

Annonse

Voksen billett koster 25 kroner.

Barn og honnør koster 13 kroner.

Bussen går hver halvtime og det er jeg veldig fornøyd med.Vi har månedskort begge to.

Månedskort voksen koster 410 og for barn koster det 280.

Du bør nok invistere i månedskort,synes jeg.Om en tar mye buss,så lønner det seg med månedskort istedet for enkeltbilletter.

Vi bor i Møre og Romsdal.

Tror bussen koster 32kr, eller mer. Her er det anbefalt å kjøpe verdikort, eller mndskort om du tar bussen ofte. (Tror mndskortet koster 650kr i mnd da)

Her jeg bor så går bussen hver halv time helt frem til kl. 8. Fra og til byen. Men det er kun fordi at den da og går innom et handleområde like ved her.

Den går som oftest en gang i timen på dagen til andre steder litt lengre ute, og annenhver time på kvelden. (Da til de mest øde stedene.) Tror bussen er på tide som oftest, men den er dårlig til å korrespondere med andre busser, for alle kommer inn samtidig og går igjen med engang.

Arendal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...