ha22 Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jenta mi er 7 uker gammel i morgen, slik pleier hverdagen å være: hun sover mye, men våkner ca hver 3-4 time for mat. Spiser godt, kan bruke opp til en time på hvert måltid. Jeg ammer for det meste, untagen klokken 22.00 måltidet, der hun først får pupp så flaske. Er ca 120 ml i flaska da. Hun har gått bra opp i vekt og gråter veldig sjeldent. Har en våkenperiode hver dag hvor hun er våken 3-5 timer. men dagen idag har vært veldig anderledens: Vært våken siden klokken 08.30 ca, sovet 2 økter i dag på ca 30 min. resten av timene idag har ho vært våken og ikke minst sulten. Hun blir ikke gla om hun får smokken, men sutter frebrilsk / sint på den. fått 3 flasker idag, siden ho har tømt puppene flere ganger uten å virke forsynt. for 30 min siden kom en super gulp / oppkast, og hun gulper ikke til vanelig. regner derfor med at ho har overspist veldig. men ho vil forsatt ha mer. sutter frebrilsk på hånden sin, lager mat lydene sine... vil ikke sove selv om ho er veldig trøtt... virker fornøyd om ho får ligge ved puppen men våkner så fort ho blir flyttet på, eller puppen detter ut av munnen. og brystene mine er såre etter all den suttingen de har blitt utsatt for idag. noen som har opplevd lignende? virker som ho er ummettelig akkurat idag. vet ikke om det har noe å si, men jeg har blitt forkjølet. virker ikke som hun er smittet, siden ho gråter jo ikke. hatt og noen leke perioder på leketeppet osv hvor hun har glemt mat suget i 15 min. føler meg hjelpeløs når ho hinter så etter mat, mens jeg vet ho har fått mer enn nok egentlig, det kommer jo bare opp igjen...
Håpefull77 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Er det økedøgn? det kan sikkert ammehjelpere svare mer på. Men sjekk ammehjelpen og økedøgn.
Billie Jean Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg ville også gjettet på økedøgn. La henne suge når hun viser at hun ønsker det, og så øker produksjonen din ganske kjapt:)
lillenims Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Enig i at det høres ut som økedager, ja! La henne suge så ofte og så lenge hun vil, og prøv å ikke tilby flaske - flaske vil jo gjøre at du ikke får stimulert brystet så mye som mulig, og dermed vil produksjonen øke saktere. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn og http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden
april2011mamma Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 høres ut som økedøgn ja:) lille mini her hadde det ca rundt 6-7 uker... det varte i 4 dager og så roet det seg når melkeproduksjoenn hadde gått op:) la henne få sutte så ofte hun vil.. og smør deg inn med salve eller mm på brystknoppen så blir det ikke så sårt.... tvi tvi
ha22 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2011 Tusen takk for alle svar. Kan se ut som det er økedøgn ja, så da får man bare holde ut de dagene det pågår med puppen hengende ut til alle døgnets tider Hun virker mer rolig igjen idag, selv om vi ikke er tilbake i de gamle rutinene enda. Men da kan i alle fall jeg roe meg ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå