Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Når sluttet dere med sprinkelsenga egentlig?
Malene & 2 1/2 små Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 vi har akkurat slutta, og jenta er 2 år og 4 mnd.. Har gått kjempefint, hun er veldig stolt over å ha fått stor seng! Det hender hun går ut av senga på kvelden, men legger seg fint oppi igjen når hun får beskjed på det. Og veldig deilig at hun nå selv kommer inn til oss på morran..Slepper å hente henne. Lykke til!!
Lemonia Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Vi gikk over til juniorseng da storebror var 2½ år.
ahelene Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Snuppa blir nok liggende der til lillesøster trenger sprinkelsengen. Da blir det stor jente seng og nytt rom samtidig. Hun vil vel være rundt 2 år og 8 mnd innen dette skjer
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Ser ikke på det som noen nødvendighet å bytte, snuppis har ikke enda giddet å klatre ut av den så hun kan få han den til hun begynner med å klatre. Nå er hun 2,5 år
Gjest Kira med trollunge og spire ♥ Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Vi bytter nok til jr seng litt før lillebror kommer, og da vil hun være i underkant av 2,5 år.
PeppaPig Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Slutta når hun var 23 mnd for da flyttet vi til ett annet land og gadd ikke ta med oss sprinkelsenga. Kjøpte like gjerne en junior seng til henne, Og hun sover faktisk bedre i nye senga enn i sprinkelsenga :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Her sluttet vi med sprinkelseng for omtrent en måned siden. Han er nå 2 år og 3 mnd. Men hadde nok sluttet med sprinkelseng for lenge siden om vi hadde hatt plass til juniorseng. Han klatret allerede ut av sprinkelsengen da han var halvannet år. Sover kjempegreit i den nye sengen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Heldige dere er som er ferdig med sprinkelsenga! Men blir det ikke voldsomt med styr om kveldene da? At barnet hele tiden kommer ut av rommet sitt igjen? Ser for meg timesvis med legging om vi kjøper juniorseng til minstesjefen her i huset..
lillemor81 m/gutt-09 + spire Skrevet 4. oktober 2011 #10 Skrevet 4. oktober 2011 Her er det mye styr på kvelden etter vi bytta til juniorseng. Holdt på i to-tre mnd nå, legging tar en til to timer. Kjedelig!!! Men har hørt om mange som ikke har problemer med det, så vi er nok bare uheldige...
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 4. oktober 2011 #11 Skrevet 4. oktober 2011 Hei hei! kom tilfeldigvis inn på feil forum, i å med sønnen min ikke er 2 ennå... men vi bestemte oss for å slutte med sprinkler i sommer, i å med det var da vi følte vi hadde tid til det.. dessuten vare jeg litt engstelig for at han skulle tippe over.. Jeg lever også litt i den trua, at jo tidligere jo bedre Han var da 17 måneder.. har har til dags dato (nå snart 20 mnd).. ikke gått ut av senga en eneste gang.. tror vi begynte med det før han skjønte greia LYKKE TIL!
Soon 2 be 3 barnsmamma Skrevet 4. oktober 2011 #12 Skrevet 4. oktober 2011 Eldstejenta vår slutta med sprinkelseng då vi skulle flytte og nr 2 hadde kome til verda, så han kunne overta sprinkelsenga. Då var ho ikkje meir enn 20 mnd, men det gjekk heilt fint. Ho gjekk ut av senga eit par gonger den fyrste kvelden, og elles har det gått knirkefritt (ho er no snart 2,5 år).
123SOL Skrevet 5. oktober 2011 #13 Skrevet 5. oktober 2011 Slutt med sprinkelseng når du føler du må. Det vil si at mindsten holder på å klatre ut eller du venter en til som trenger senga, men husk! De fleste helsestasjoner råder deg da til å slutte ca 1/2 år før nestemann kommer så ikke førstemann føler babyen tar over alt som var hans. Vi gjorde det gradvis når frøkna var 2 1/2år. Hun fikk være med noen turer i møbelforretninger og syntes de små/store sengene var super stas. Så fortalte vi henne at neste uke skal du få stor seng og jobbet det litt inn før den kom på rommet. Hun var hos besteforreldrene en helg og da pakket vi bort sprinkelsengen helt og satte opp den nye med fine puter og gjorde det koselig. Hun ble super glad og det har aldri vert et spørsmål om den gamle senga. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 hmm.. kanskje man skulle begynt med vanlig seng nå da. Men tror vi, i likhet med dere lillemor81, hadde slitt maks på kveldene.. Jenta vår begynte veldig tidlig å klatre ut av sprinkelsenga si, endte med to fall, så vi snekret opp en liten planke på senga slik at hun ikke fikk gjort det flere ganger. Burde ordnet vanlig seng allerede da antagelig! Men tror som sagt hun hadde krøpet ut av senga hele kvelden.. Hun er nemlig en meget sta toåring. Vet ikke helt hva vi skal gjøre jeg, spesielt nå som nestemann kommer i slutten av november..
Lemonia Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Det kommer nok mye an på barnet. Vår gutt står vanligvis ikke opp av sengen etter at han har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Min erfaring etter å ha hatt to småbarn, er at det er kjempelurt å skifte fra sprinkelseng til stor seng i høst/vintersesongen, når det er mørkt om kvelden. Da er det mindre fristende for ungen å stå opp igjen om kvelden. Og et råd til dere som skal skifte seng før barnet får mindre søsken. Lønner seg å skifte seng i litt god tid da, så ikke storebror/storesøster føler at babyen tar senga. Det er ikke alltid så mye som skal til for å utløse sjalusi. Hos oss flyttet vi storesøster ut av sprinkelsenga da hun var 2 år og 3 mnd. (hun ble storesøster fem måneder senere). Lillebror har akkurat fått stor seng (2 år og 6 mnd).
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #17 Skrevet 7. oktober 2011 Lurer litt på det samme. Når skifte over til vanlig seng. Har en 2åring og en på 7mnd, og de skal snart ligge på samme rom. Eldstemann skal få ligge i sprinkelsengen sin til hun er vandt til at lillesøstra ligger på samme rom. Hun har heller ikke skjønt hvordan hun klatrer utav..
2 Mini oss Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg skjønner ikke vitsen med å stresse med det, hvis leggerutiner og soving fungerer bra og barnet ikke klatrer ut av senga. Her i huset ELSKER jenta vår på 2 (neste uke) senga si. Hun er en drøm å legge i den, hun føler seg trygg og sover godt hele natten. Ser for meg et kaos uten like om vi plutselig skulle bytte seng nå. Jeg har termin med lillebror om en uke, og vi har kjøpt en ny sprinkelseng til han. For vi har ingen planer om å kutte ut sprinkelsenga til lillegull før hun ber om det selv eller vi ser behovet sov søtt lille venn tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå