anna_lou Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Er i uke 33 og synes jeg har kynnere veldig ofte, merker også at de begynner å bli små vonde. Vil tippe at jeg har mellom 15 og 20 kynnere i løpet av døgnet. Er dette mye/lite/normalt? Vil bare sammenligne litt.....er forresten 2.gangs
vi3 Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kan ikke svare deg på om det er normalt, annet enn at siden du er andre gangs fødene er det vel mer normalt å ha mer kynnere. Er selv gravid for første gang, mine kommer på natten når jeg sover- legger merke til dem på alle mine nattlige do-besøk.... Så håper noen andre svarer deg
RusleTrollet Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Har kynnere hele tida jeg.. Når jeg prøver å gå fort, når jeg ligger stille, når jeg kjører bil, når jeg sitter på jobb; livmora flekser døgnet rundt. Men kynnerene er ekstra kraftige når jeg setter meg ned etter en slitsom dag; da kan de bli litt ubehagelige også. Og slik har det egentlig vært siden uke 20. Har snakket med legen om det og det er visst helt ufarlig. Det var slik under mitt første svangerskap også. Og jeg hadde en super kjapp og effektiv fødsel, så jeg trøster meg med at livmora er godt trent og forberedt til å gjøre en innsats på den store dagen.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Som hun over her har jeg kynnere nesten hele tida føles det ut som. Noen mer ubehagelige enn andre. Har vært sånn ca fra uke 20. Var ikke sånn når jeg ventet nr 1, men er visst vanlig å kjenne mer kynnere som fleregangs-gravid. Noen ganger er de også så ubehagelige at jeg har blitt lurt av at fødselen er i gang, men neeeida.. Sitter her ennå, like sprekkeferdig :-/
*Lissja* Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Har det likt med deg og er andregangs. Uke 31 nå og kynnerne er blitt kraftigere..og kommer ofte.. Tror ikke det er noe unormalt. Men skjønner at du spør, for eg tenker også på det noen ganger
Hedda2011 Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Har kynnere hele tiden, våkner av dem om natta. Er i uke 29 nå, de begynte vel i uke16, da var det kun på kveldene når jeg var sliten, men nå kommer de om natta, morgen, når jeg bøyer meg, reiser meg fra sofaen/stolen, henger opp klær osv. Oftere ut på dagen enn om formiddagen, så virker som de er kraftigere og oftere jo slitnere jeg er. Mine gikk over til prematurrier, så jeg er litt engstelig. Er redd jeg ikke tok dem alvorlig nok, og roet ikke ned. Nå har jeg hatt ferie en liten uke, den har bestått i å ligge i sofaen og gå sakte rundt, alt i slow motion, så lurer på om eg kan begynne i jobb igjen... Jobber dere? Hvor mye sm evt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå