mamma2006? Skrevet 2. oktober 2011 #1 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er så heldig å få bli mamma til tvillinger nå i mars, og hadde egentlig lyst å være hjemme med dem til august (barnehagestart) 2013. De ville da ha vært 2,5 år, men så ser jeg nå at regjeringen kutter kontantstøtten for to-åringer fra september neste år. Regner med dette er fra de fyller to år, eller er det ut det året de er to. Noen som vet? Dette vil jo i såfall bety at jeg enten er nødt til å begynne å jobbe i august 2012 når barnehageåret starter, eller vente så lenge jeg kan få kontantstøtte, dvs til mars. Men det er jo heller tvilsomt om jeg får plass til to barn i barnehage i mars, så da er jo eventuelt å vente til august når barnehagen starter igjen, noe som vil bety ett halvt år uten lønn, eller kontantstøtte. Det har jeg bare ikke råd til. Noen som har noen gode råd til hva jeg bør gjøre? Vil egentlig være hjemme med barna så lenge som mulig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143637587-dilemma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #2 Del Skrevet 3. oktober 2011 Uten at jeg kan si det sikkert vil jeg tro det er fra de fyller to år ellers ville jo de som ble født tidlig på året ha en urettferdig fordel ovenfor de født senere på året.... Du har slik jeg ser det tre valg, søke barna inn i barnehage når de er litt over året og bruke plassen på deltid, ha barna hjemme og satse på barnehageplass i mars (lite sannsynlig som du selv nevner) eller ha dem hjemme og ha et par mnd ulønnet permisjon.. Du har jo lang tid på deg så det burde da være mulig å spare litt frem til de mnd med ulønnet permisjon? Kontantstøtten øker jo også mellom 12-18 mnd så du kan jo spare der litt ihvertfall - om du sparer mellomlegget mellom vanlig ks og den "nye" summen får du jo spart 1700 kr x 2 pr mnd og det blir jo litt penger i løpet av 6 mnd... (da går kontantstøtte satsen ned til 3300 kr slik den også er i dag).... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143637587-dilemma/#findComment-143638479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå