mamma2006? Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hei. Jeg er så heldig å få bli mamma til tvillinger nå i mars, og hadde egentlig lyst å være hjemme med dem til august (barnehagestart) 2013. De ville da ha vært 2,5 år, men så ser jeg nå at regjeringen kutter kontantstøtten for to-åringer fra september neste år. Regner med dette er fra de fyller to år, eller er det ut det året de er to. Noen som vet? Dette vil jo i såfall bety at jeg enten er nødt til å begynne å jobbe i august 2012 når barnehageåret starter, eller vente så lenge jeg kan få kontantstøtte, dvs til mars. Men det er jo heller tvilsomt om jeg får plass til to barn i barnehage i mars, så da er jo eventuelt å vente til august når barnehagen starter igjen, noe som vil bety ett halvt år uten lønn, eller kontantstøtte. Det har jeg bare ikke råd til. Noen som har noen gode råd til hva jeg bør gjøre? Vil egentlig være hjemme med barna så lenge som mulig!
Bad habits har tre små Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Hadde du bare basert deg på kontantstøtte fra mars 2012 til august samme år? For to barn er det vel rundt 6500 kr i måneden? Jeg tenker at du kan få det til uansett jeg:-) Forsøk å jobb litt kvelder, netter eller helg. Det er ikke så mange vaktene som skal til før du er oppe i samme sum! Jeg har gått hjemme litt ekstra med alle mine, og har jobbet en helg i måneden + et par kvelder i ny og ne. Det er jo synd å måtte sende barna i barnehage, dersom du ønsker å gå hjemme med dem til de er 2,5 år. Forsøk å tenke litt kreativt, så kommer du sikkert opp med en løsning:-) Jeg regner med at man får kontantstøtte til barnet er 2 år, og at det ikke har noe å gjøre med barnehageår.
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Hei! Har ikke så mange gode råd ang jobb/permisjon situasjonen,men jeg er hjemme med tvillinger nå, og tenkte å skrive litt om det. Mine er nå 8,5 mnd og jeg skal begynne i jobb når de er 9. Pappaen skal være hjemme til januar 2012. Da hadde vi satset på barnehage...Men å få inn TO barn utenom det ordinære opptaket er ikke lett..Så jeg ville kanskje vurdert det litt annerledes nå. Vet ikke hvorddan vi løser dette enda, og håper fortsatt at noe skal dukke opp innen den tiden,men som sagt, så er det ikke så lett å få inn tvillinger utenom. Det er utrolig mye jobb å være hjemme med tvillinger. Den første tiden er masse jobb og lite kos. Kommer sikkert ann på barna også,men jeg har ingen sovetvillinger,så det var masse jobb. Ikke før de ble nærmere 6mnd at jeg synes jeg rakk å nyte de og kose meg..og nå er det mye mer kos og jeg skal jobbe. Så hvis du har mulighet til å være lenger hjemme, så hadde jeg kanskje vurdert det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå