birma og tredjemann Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hei Jeg fikk positiv test i dag og da kommer selvfølgelig alle tankene om alt jeg har gjort "galt" de siste to ukene. Fest forrige lørdag, middag med mye vin på konferanse denne uka og dessuten spist både mykoster og serranoskinke.... Vet at noen kutter ut alt som kan være farlig i ukene mellom EL og IKM, men når man holder på i 5 pp før det klaffer så har jeg tenkt at jeg skal leve sånn som vanlig fram til jeg får en positiv graviditetstest... Har to barn fra før og alt har gått bra med de, men sitter nå og søker på nettet om når stoff fra mor går over til barnet, altså når begynner navlestrengen å "virke". Noen som vet eller har tanker rundt dette? Nå er det selvfølgelig stopp på alt som er fy-fy :-)
2 hjertegull :) Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Dersom man prøver å bli gravid, så synes jeg man skal holde seg unna alkohol mellom eggløsning og mens. Men ellers så kan man ikke sette resten av livet på "vent".. Gratulerer med spire, forresten )
fresh Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Dette synes jeg ikke du skal bekymre deg for. Tenk alle de somrøyker, drikker og spiser "fy" mat, og ikke finner ut at de er gravid før i uke 5-6...Det går som regel bra! Sist drakk jeg vin dagen før jeg fant ut at jeg var gravid,og da var jeg 5 uker. Sa det til legen, og hun sa at så tidlig i sv.skapet hadde det ikke noe å bety. Så lenge du ikke gjør det nå som du vet det Gratulerer med baby i magen, og lykke til i sv.skapet
birma og tredjemann Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2011 Hei igjen Leste akkurat denne på min profil: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_5_og_fosterets_uke_3_naa_lages_navlesnoren Der står det at det er i uke 5 at navlesnoren som transporterer næring fra mor til barn oppstår. Det må vel bety at det ikke er noen utveksling før det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå