Cybele Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Mini er 7 mnd. Og jeg har ikke en gang hatt en dråpe utflod etter at renselsen var over. Bolla mi har spist fast føde en mnd, men er ikke noen sttorspiser. Litt brød + pålegg + frukt (tipper en kvart skive) til frokost og tilsvarende et halvt (eller mindre) middagsglass til middag/kvelds + noen skjeer frukt. Ammer med andre ord en del enda. Også natt. Er vel kanskej det som stopper tante rød i å komme på besøk. Og jeg klager ikke over dte altså! Men mannen ville diskutere planlegging av nr to i dag. Han vil ha to år mellom dem, helst ikke mere. Egentlig enig. Men om mensen ikke kommer på en stund (har ingen murringer eller andre tegn på at noe er på gang) så blir det jo ikke søsken på en stund heller! Andre i samme situasjon?
Gjest Madolyn Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Her er Muffin 6 måneder, heller ingen tegn til tante rød. Ammer i snitt hver fjerde time døgnet rundt (ammer etter hvert måltid med fast føde + 2-3 ggr pr natt). Her er en eventuelt nr 2 laangt unna, og kanskje aldri. Jo mer Bolla spiser fast føde, og jo mindre du ammer, er nok sjansen større for at mensen kommer tilbake. Men er sikkert greit å kose seg litt med hver baby også, og ikke bare "få det overstått"? Jeg syns 2,5 år i mellom høres flott ut; da er nr 1 såpass stor at hverdagen blir en del lettere
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Takket være en puppoman lilleloppe hadde jeg den store gleden av å være uten mensen i et helt, deilig år etter fødsel <3 Jeg fikk den nå nettopp, rett etter loppas 1-årsdag, og rett etter full puppeavvenning både dag og natt PS; her er det akkurat 2 år mellom jentene mine, og jeg ble ikke gravid før eldste var drøye 14 mnd gammel, så det er jo en stund til enda da, hvis din bare er 7 mnd nå
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Trode vi var "i sammebåt" når jeg leste overskriften, men det er vi ikke gitt.. Jeg fikk mensen 3 uker etter fødselen jeg, og plutserlig var det stopp.. og morgenkvalme og slapphet.. Jada, ble fort gravid igjen jeg gitt.. Blir litt under 13 mnd mellom gutten og unge nr to! hehe.. virkerlig ikke det vi hadde planer om, men får ta det som det kommer...
Gjest Madolyn Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Oioi!! Gratulerer til deg, <3gutt11!!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jo takk hehe.. var ikke etter planen, skulle ha ca 2 år mellom ungene vi, men det var de vist ikke enige i.. Den rakkeren holdt seg fast ved angrepille og de første 12 ukene.. Men nå som vi har fått blitt vant til tanken, så ser vi det bare som positivt med to så tette
Gjest Madolyn Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Det blir helt sikkert topp ;D Blir spennende når dere får vite kjønnet om noen uker!
Håpefull77 Skrevet 3. oktober 2011 #8 Skrevet 3. oktober 2011 Nå har ikke jeg ammet på et par uker. Hun er nå 5 mnd og ammet ved hvert måltid til hun var 3 mnd. Etter det har hun ville ha mindre og mindre. Det ble fort bare 3 ganger om dagen når hun paserte 3 mnd. Jeg har hatt minimalt med melk da, men fastlegen mente at det var selve ammingen som var prevensjon, ikke hvor mye melk jeg hadde. Men jeg har heller ikke sett snurten av noe mens. Går og har en del murringer og litt utflod. Men mensen kommer ikke. Jeg tenkte jeg skulle få mensen før jeg begynte med minipiller. For jeg er ikke klar for en til riktig enda. Måtte ta en graviditetstest i helga, men det var heller ikke årsaken til manglende mens.
Moonfreckle Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Såvidt jeg kan se ammer dere alle fortsatt og dermed er det ikke spesielt merkelig at mensen ikke har dukket opp enda! Min baby er 3 mndr, jeg ammet bare første måneden, men nå, etter to mndr, har jeg fått menstruasjonen tilbake.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 ja, skal på ultralyd den 11, teller ned dagene og gleder meg som en unge hehe.. Er spent på om det kommer en ny gutt eller ei jente nå, samboeren håper på jente, tror kanskje jeg gjør det også.. Vi skulle egentlig ha tvillinger i fjord, jente og gutt, men de ble født i uke 21, og overlevde ikke. Men det setter jo en sånn "vi skulle hatt", men prøver å skyve det fra meg, gullet i magen kan være det kjønnet det vil/skal, så lenge den har det bra der inne, og det virker det jo som om den har, sprellen av seg til de grader hehe
Skaubinna Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg fikk mensen tilbake på dagen da babyen var 9 mnd :-) Det skjedde etter at jeg stoppet å pumpe på natten. Nå pumper jeg kun morgen og kveld, og da gikk det noen uker før det murret i magen. Var spes å få mensen tilbake gitt...long time noe see :-P Heldige dere som ikke har fått det tilbake, og jeg tror nok dere andre får det når i alle fall natt amming er et tilbakelagt stadie:-) Uansett kan det gå over ett år også uten at det er noe unormalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå