Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har glemt å lukke vinduene på bilen, men de kan bare lukkes om jeg starter motoren. Etter 3 glass vin har jeg alt for mye i promille til å kjøre, men har jeg lov til å starte bilen for å lukke vinduene? Det ser ut til å bli regn. (Er alene hjemme)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Holder det ikke å slå på tenningen? Merkelig hvis ikke.. Jeg ville bare gått ut og lukket igjen vinduene, men det er vel i utgangspunktet ikke lov til å ha på tenningen engang hvis man har promille.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg mener å huske at reglene var slik at du ikke må ha hensikt til å føre bil. Dvs at du gjør bilen i ustand til å kjøre på en eller annen måte før du starter motoren. Eller er inni en garasje el.l.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Har hørt om noen som ble tatt for fyllekjøring når de låg i baksetet og sov med nøklene i tenninga :/ så det er ganske så strengt. Er du heeeelt sikker på at du ikke får vinduene opp uten motoren i gang? Vi har tre biler og ingen av dem trenger tenninga på for å lukke vinduene. Men du skal jo ha max uflaks hvis det kommer en politipatrulje forbi akkurat de 30 sekunda det tar å lukke vinduene da....
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Du kan fint lukke vinduene på bilen. Du har jo ikke til hensikt å kjøre. Så lenge bilen ikke beveger seg, og du ikke kan medføre noe uaktsomt på den måten (ved at den settes i bevegelse), så er det ikke noe problem. Hilsen advokat.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Herlighet, er det noe problem da? Gå ut, sett deg i bilen, skru på tenninga og lukk vinduene. Tror neppe onkel politi kommer å tar deg for det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Sitat fra minn mann som er politi: Du har lov til å sitte i bilen din med promille, også bak rattet. MEN så snart du vrir om tenningen er det straffbart. Så nei, du har ikke LOV til å gjøre det. Be nabo'n om hjelp da vel, dersom du vil være meget lovlydig :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Å herregud, slutt å tulle! Enten skrur du på tenningen, eller så starter du motoren. Tror du politiet står stand-by rundt gatehjørnet?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Sansynligheten for å bli tatt eller at det faktisk skal skje noe galt er selvfølgelig minimal, men etter at jeg blant annet har inndratt min tantes nøkler etter at hun har drukket og ellers vært veldig nøye på det i forhold til bilkjøring og alkohol vil jeg ikke gå på akord med mine egne prinsipper.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Hvis man skal være pirkete så kan man ikke en gang sitte i førersetet med promille, selv om nøklene ikke står i. Men hvordan skulle noen finne det ut om du setter deg i bilen for å lukke vinduer?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Så politimannen din mener at han ville bøtlagt et menneske dersom han så noen gjøre det for å få igjen vinduene? Og du HI, det er antagelig INGEN som ser at du er beruset. Det er mørkt ute jo
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Du kan jo bare sette deg på passasjersiden og skru på tenninga. Da er det ingen som kan si du har til hensikt å kjøre bil... Men jeg hadde egentigi gitt blanke i det, og lukket de vinduene uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Hallo, jeg har bodd i Oslo i mange år nå, og før det i Bærum. Har kjørt bil i 12 år - har blitt stoppet i promillekontroll EN gang - hva er oddsen for at du blir tatt egentlig...?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Det dreier seg ikke om hvorvidt jeg kan bli tatt eller ikke. Det dreier seg om prinsippet. Ettersom det ikke er sikkert det er lovlig å starte bilen de sekundene dekker jeg heller bilen med en presenning. Jeg går ikke på akord med reglene for fyllekjøring. HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #15 Skrevet 23. september 2014 Hysterisk much? Anonymous poster hash: f1410...b50
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #16 Skrevet 23. september 2014 Du kan fint lukke vinduene på bilen. Du har jo ikke til hensikt å kjøre. Så lenge bilen ikke beveger seg, og du ikke kan medføre noe uaktsomt på den måten (ved at den settes i bevegelse), så er det ikke noe problem. Hilsen advokat. Advokat? Da leser vi loven ulikt. Det er ikke et krav om at kjøretøyet skal være i bevegelse for å bli tatt med promille. Om politiet ser en person som ser ut til å gjøre seg klar til en biltur, kan det være mer enn nok til at de stopper opp. Jeg vil tro at i det virkelige liv kan politifolkene selv dømme hvorvidt personen hadde planer om å tenne motoren, men de tenker at det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite? Å sitte med nøklene i hånden i førersetet kan se ut som starten på en promilletur, og derfor er det risky. Det JEG ville gjort, om jeg var helt alene og regner er på vei, er å sette meg i passasjersetet, og deretter lukket vinduene. Da er man ikke på vei til å bruke et kjøretøy i alkoholpåvirket tilstand. Jeg regner med at HI ikke er så synlig beruset at politimennene kan tolke det som at DET er starten på en kjøretur Anonymous poster hash: 46c21...628
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 Det dreier seg ikke om hvorvidt jeg kan bli tatt eller ikke. Det dreier seg om prinsippet. Ettersom det ikke er sikkert det er lovlig å starte bilen de sekundene dekker jeg heller bilen med en presenning. Jeg går ikke på akord med reglene for fyllekjøring. HI Seriøst haha Anonymous poster hash: 258ac...798
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #18 Skrevet 24. september 2014 Presenning? Hahaha. Høres ut som en person som kan det med å tiltrekke seg masse oppmerksomhet, så kanskje like greit å ikke lukke vinduene Men, er ikke tre glass vin mye på en tirsdag? Anonymous poster hash: 3a9ad...913
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #19 Skrevet 24. september 2014 Presenning? Hahaha. Høres ut som en person som kan det med å tiltrekke seg masse oppmerksomhet, så kanskje like greit å ikke lukke vinduene Men, er ikke tre glass vin mye på en tirsdag? Anonymous poster hash: 3a9ad...913 Tråden er tre år gammel. Anonymous poster hash: 55a96...433
Anonym bruker Skrevet 24. september 2014 #20 Skrevet 24. september 2014 Presenning? Hahaha. Høres ut som en person som kan det med å tiltrekke seg masse oppmerksomhet, så kanskje like greit å ikke lukke vinduene Men, er ikke tre glass vin mye på en tirsdag? Anonymous poster hash: 3a9ad...913 Tråden er tre år gammel. Anonymous poster hash: 55a96...433 ok Anonymous poster hash: 4a7cb...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå