Gå til innhold

Noen som vet noen om begravelser og støtte fra Nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stefar som var trygdet er død. Moren min er også trygdet og bor på pleiehjem. Stefaren min har ingen familie som bryr seg om hvordan han skal begraves, så det blir opp til meg om han skal ha en ok begravelse eller ikke.

Men...begravelser er jo så dyrt og jeg har ikke så mye penger. Kan man søke om støtte til begravelse fra nav? Jeg ser jo at det kan man, men jeg tenker at det blir vanskelig i og med at jeg ikke egentlig er i familie og fordi moren min ikke er "tilregnelig". Jeg tenker å søke i hennes navn selvfølgelig, eller at hennes verge gjør det.

Skrevet

Kan søke om gravferdsstønad. Nærmeste pårørende søker om dette, tror vergen til din mor må gjøre det.

Kondolerer.

Skrevet

Her vil det vel helt klart ligge noe støtte fra nav iom at det er snakk om allerede trygdet person. Dessverre dekker jo det ikke alt, men vet at min mor fikk mye hjelp gjennom begravelsesbyrået. Hun er også trygdet, og det forelå noen rettigheter der både fra fagforbundet og nav i hennes tilfelle.

Skrevet

Kondolerer! Beklager at jeg spør, men var det du som skrev inn og fortalte at du trodde stefaren din hadde tatt livet av seg? Fikk du hjelp til slutt?

Skrevet

Ja, det var meg. Men vi vet ikke om han har gjort det selv eller om det var en ulykke. Håper på det siste.

Det var en veldig snill sykepleier som gjorde mye mer enn hva han egentlig var pliktet til som hjalp meg til slutt.

Skrevet

Takk for svar, da skal jeg snakke med både vergen og nav i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...