Gå til innhold

Hurra for KK !!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 29, og kjenner regelmesig mye liv og spark fra gutten vår i magen. Her forleden dag var aktiviteten merkbart mindre. Helt fra morgenen kjente jeg bare ørsmå bevegelser, noe som er veldig uvanlig i forhold til normalen. Utover dagen ble det ikke noe bedre, og i løpet av kvelden ble det helt stilt. Jeg tok en test med iskald søt saft...og ventet en god halvtime. Dette er noe som jordmoren min har sagt en skal gjøre om en er usikker. Den kalde drikken vil vekke han, og sukkeret vil gi han energi..Ingenting skjedde, og jeg tok kontakt med KK. Klokken var nå halv elleve på kvelden. Jeg forklarte situasjonen, og ble møtt med : "nå er det natt, og her oppe er det lange ventetider på å komme til" Hun foreslo at jeg så det an natten over, og at jeg skulle ta kontakt dagen etter om det ikke hadde forandret seg....HELT UTROLIG!!! Må bare legge til at alt virker å være bra med gutten min. Jeg fikk lånt meg en babydopler av en venninne, og hørte jevne og fine hjerteslag. Dagen etter var aktiviteten som normal...MEN historien kunne jo vært en annen!!! En SKAL jo ta kontakt om en merker betydelig forandring på aktivitet...dette kan jo være avgjørende for om en kan redde barnet i tide om det er noe som er gale....helt utrolig å bli møtt på denne måten!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører så mye dritt om KK. Kan ikke tro at det er mennesker med empati som jobber der. hva er grunnen til at alle grusomme jordmødre jobber på KK... eller hvorford jobber det bare grusomme jordmødre på kk??

Gjest Gurimamma
Skrevet

Verste jeg har hørt !!

At det er natt .. skulle det liksom bety noe ??

At det er stor pågang er kanskje ikke så rart.. hadde jeg blitt møtt med slik arroganse hadde jeg fått helt panikk og i hvertfall forlangt å få komme inn til sjekk.

Har selv hatt litt ymse erfaringer med føden på Fredrikstad sykehus og faktisk fått støtte på dette av jordmor på familiesenteret jeg går på kontroller ved.

Flere ganger har hun måttet ringe for å få prøveresultater, for å få dem til å sjekke blødninger og diverse ting som har oppstått i løpet av svangerskapet.

Hun sier til meg hver gang jeg er på kontroll at jeg IKKE skal være tilbakeholdende med å ta kontakt om jeg merker noe uvant og IKKE bry meg om hva de må si på sykehuset.

Jeg gjør jo selvfølgelig også det, men syntes det er ganske belastende å hele tiden føle at jeg ikke blir tatt på alvor.

Så stå på og IKKE gi deg om du føler for å få noe sjekket.

Det er vi som kjen ner barna våre best!

Skrevet

Er det mulig?!?!? Går jo ikke an å si slikt!!! Hva om noe hadde vært galt og det hadde vært for sent å gjøre noe neste morgen? Man hadde vel ikke fått en beklagelse engang...!

Jeg har vært to ganger på føden (St. Olav i Trheim). Den første gangen på grunn av premature rier og den andre gangen pga for lite liv. Begge gangene ble jeg tatt skikkelig godt i mot og fikk SÅ god hjelp. Og når alt har ordnet seg og jeg skulle dra hjem igjen, så fikk jeg et smil fra de som hadde vært sammen med meg de timene jeg hadde vært der og beskjed om at "det bare var å ringe om jeg var bekymret igjen"!!!

Jeg har en skikkelig aktiv krabat i magen og plutselig hadde han bestemt seg for å ikke røre på seg på nesten et døgn. Helt forferdelig opplevelse og jeg er glad jeg fikk god hjelp da jeg opplevde det!

Skrevet

Det var trist å høre at du ikke ble tatt på alvor da du ringte KK. Skikkelig frustrerende at det skal være så personavhengig hva som møter en når en tar kontakt.

Dette sier jeg fordi jeg har kun positive erfaringer med KK selv. Både i forbindelse med forrige fødsel og i forbindelse med dette svangerskapet da jeg hadde blødninger jeg ble veldig bekymret for. Jeg var inne på natten, og fikk masse støtte, omtanke og kjempegod behandling. Jeg ble også undersøkt av en lege etter litt ventetid. Men til tross for noe venting var jordmødrene der nede veldig oppmerksomme og kom innom der vi satt med jevne mellomrom. Jeg tok direkte kontakt med Observasjonsposten for gravide.

Om du er skikkelig bekymret, mener jeg at du ikke skal gi deg, men rett og slett KREVE å bli undersøkt. Dette er ikke en situasjon der man har lyst til å være etterpåklok.

Håper at ditt neste møte med KK blir bedre. Det er utrolig mange hyggelige mennesker som jobber der, og den faglige ekspertisen er blant Nordens beste.

Lykke til!

Skrevet

Er det mulig? I forrige svangerskap og dette så har nå jeg fått beskjed om å ta kontakt med føden hvis jeg er usikker. Sist ble lillegutt veldig stille, og så klart tok de meg inn og sjekket, og ba meg ta kontakt igjen hvis jeg ble bekymret. Vi har jo et kjempeansvar for å kjenne etter om alt er som det skal, og når vi da føler noe er galt så må vi tas på alvor! Det kan jo faktisk gjelde liv eller død

Skrevet

Kan begynne å lure på om det er sånn på de fleste kk her i landet, har blitt kjempe dårlig behandlet på kk i Porsgrunn så jeg er veldig glad føden er på tss skien.

Jammen godt du kjente normalt med liv igjen, helt sykt at de behandler mennesker på den måten...håper du slipper å oppleve dette flere ganger!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...