Gå til innhold

Hvilken babycall anbefaler DU? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 9 uker til termin, og vi har begynt å kikke litt rundt i jungelen av babycall'er... Vi har ikke lyst på babycall med video, kun med lyd.

Også at foreldre-delen ikke må stå fast på en base, men at jeg kan ta den med rundt omkring..

Noen der ute som vil dele sine erfaringer med forskjellige babycall'er? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Super Nova. Veldig fornøyd med den. Har vært brukt omtrent daglig i over 2 år nå. Den har fått sine trøkker av en liten teknisk interessert pjokk, men den har overlevd hver gang. Litt dårlig batterikapasitet på den nå, men det er ikke noe problem å bytte batteri.

Har brukt den mange forskjellige steder(i storby, tettbygde boligfelt, spredt bebyggelse), har kun opplevd å få inn andre en gang og det var hjemme.(naboungen). Skiftet da kanal og har ikke fått inn andre flere ganger.

Skrevet

Har også Super Nova. Veldig fornøyd! Begge delene kan brukes uten ledning, lav stråling så babyenheten kan ligge i vogna. Har også temperaturmåler, noe som er kjempefint når babyen sover ute i vogna. Kan se etter om det blir for varmt eller kaldt (kan også stille inn alarm for det). Sender med veldig bra lyd så det er lett å høre hva det er for slags lyd som kommer. Ganske grei rekkevidde og masse kanalkombinasjoner å velge mellom. Den er litt dyr, men absolutt verdt det. Hadde en billig avent babycall først, men den var ikke verdt pengene i det hele tatt!

Skrevet

Vi og har Super Nova. Brukt den daglig siden mai, og aldri hatt noen problemer med den.

Kun en liten ting som kan være irriterende: Det er veldig lett å komme borti på-knappen, og den kan dermed ligge på, og dermed gå tom for batteri, uten at man merker det. Det er jo hovedsakelig en problemstilling hvis den skal fraktes mye rundt på tur. (gjelder bare baby-enheten, dersom foreldre-enheten kommer på, vil den begynne å pipe pga ikke får kontakt med babyenheten). Men vi har ikke opplevd dette som noe større problem altså...

Skrevet

Vi har supernova og er strålende fornøyd med den.

Men skal nevne at jeg kunne ha vært misfornøyd. Den første vi hadde var det mye tull med, tilslutt leverte vi den inn på reperasjon. Det var fortsatt bare tull, så vi fikk splitter nye babycalls fra Supernova og de funker kjempebra. Vi hadde bare litt uflaks med de første.

De kjøpte det merket på anbefaling fra mange her inne :)

Skrevet

Avent sin, den som vant best i test tidligere i år, den er litt dyr men virkelig verdt pengene syntes jeg. Den har display med temperatur og luftfuktighet, det er også 5 rolige behagelige melodier som man kan sette på fra foreldre enheten, fin å bruke visst h*n er litt urolig. God rekkevidde og veldig god batterikapasitet.

Skrevet

Har den enkleste versjonen til Avent og er fornøyd. Kjøpte den brukt og har vært veldig fornøyd.

Strømledning til begge enhetene som er veldig greit, slipper å bruke mye penger på batteri.

Skrevet

Ser det står mellom SuperNova eller Avent her.. ;) De ligger også ganske likt i pris ser jeg..

Jeg og samboer har diskutert dette med babycall tidligere og tenkte litt sånn "skitt au" vi kjøper en billig en på clas ohlson... Men ser på erfaringer her at de billige tar inn andres barn og ikke alltid tar inn din egen baby!

Blir nok enten SuperNova eller Avent ja...

Skrevet

Vi endte opp med super nova og er veldig fornøyd! Hadde egentlig bestemt meg for avent sin, men i babyenheten skal det brukes ordinære batterier (altså at det ikke finnes egen lader til den) og vi ble da anbefalt av selger å gå for super nova siden vi bruker babyenheten mye ute i vogn og på besøk og slikt. Dersom babyenheten stort sett brukes på soverom og er tilkoblet strøm tror jeg avent sin er et godt kjøp også!

Skrevet

Vi var litt opptatt av stråling da vi skulle kjøpe babycall. Pga forsøk som viser at babycaller med pulserende stråling gir mer urolige barn, pluss at det sikkert ikke er spes bra, så valgte vi en med jevnt lav stråling. Supernova. Denne viser temperatur og sier ifra om det blir for varmt eller kaldt (noe du stiller inn selv). I tillegg kan man stille inn slik at den ikke tar inn andre babyer fra nabolaget... vi synes denne har fungert veldig bra for oss. den vibrerer og lyser når barnet lager lyder eller gråter. Man stiller selv nn hvor sensitiv den skal være, om den tar inn for hver minste lyd, eller om den tar inn kun når barnet gråter.... litt dyr var den da, 1300 tror jeg

Skrevet

Trenger man egentlig baby-call? Vi har ei lita jente på 8 mnd, og de første mnd sov hun på sofaen mens vi så på tv, eller i vogga ved siden av. Nå sovner hun i senga si på rommet ca kl 19, og hvis hun våkner hører vi henne ut i stua. Vi har aldri hatt behov for baby-call, og det er jeg glad for. Syns ikke vi trenger å utsette babyen for unødvendig stråling.

Skrevet

Om man trenger babycall kommer jo litt an på huset man bor i. Når soverommet og stua er i hver sin etasje og motsatte sider av huset så hører man ikke babyen så godt som hvis soverom og stue hadde vært vegg i vegg. Vi har brukt vår mye. Er greit å kunne sitte ute mens vesla sover også:)

Skrevet

vi har supernova og er kjempefornøyd. Batteriene er oppladbare, du kan ta med deg begge enhetene rundt over alt og det er lav stråling, det er jeg opptatt av. Når det er litt lyd så lyser foreldre enheten opp og er det mye hører du godt lyden.

Minuset er at de går fort tom for strøm, men da setter vi dem bare til lading og har de på. Jeg har hatt skjøtledning gjennom vinduet når mini har sovet ute og den har vært tom for strøm. Det er også et minus at det er lett å komme borti for å skru av og på enhetene.

Skrevet

Vi har NeoNate, den dyreste av de to på markedet, og er veldig fornøyd.

Før vi kjøpte den, hadde vi en brukt supernova som gikk i stykker, men som også var utrolig svær og klumpete, og en annen, billig brukt greie som ikke virket ordentlig, sto bare og pep og var aldri til å stole på.

Min erfaring er at det lønner seg å kjøpe ny babycall. De blir godt brukt..

Hvis du synes det er greit at den er diger, er sikkert supernova ok...

NeoNate er som en liten mobiltelefon, og selv om vi bruker dem hver dag flere ganger om dagen, lader vi bare ca en gang i uken.

Vil veldig anbefale å kjøpe en der begge enhetene kan lades opp, og ikke går på batterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...