Gå til innhold

Gravid og konisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette? Ift hvor fort man blir gravid, sa og prematur fødsel? Er det noen forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok ann på hvor mye som ble fjernet under koniseringen. Jeg ble det i 2000 og da jeg gikk gravid med min første sønn var jeg på ekstra kontroll og ul da jeg var i uke 20 og noe. Var ikke konisert så mye så for meg hadde det ingenting å si, han kom 9 dager over tiden. Har blitt lynkjapt gravid med alle mine 4 barn, de to siste på første forsøk.... Har heller ikke vært til noen ekstra kontroller i de 3 siste svangerskapene siden det ikke var noe problem med nr 1. nr 2 og 3 kom 16 og 18 dager før termin, men det regnes jo ikke som prematurt. De var også 3000 go g3390 g da de kom, så det var perfekt :) Spennende å se hvordan det blir med nr 4 :)

Har ikke hatt noen SA heller, så tror i bunn og grunn at konisering ikke påvirker graviditet så mye. Vet jo at det KAN føre til permatur fødsel hvis man har tatt mye da, var jo derfor jeg var til kontroll første gang!

Lykke til!!!

Skrevet

Godt å høre! Jeg har ikke Peiling på hvor mye de har tatt, sto ikke noe i journalen min heller. Planlegger ny graviditet nå, bare jeg får svar på kontrollprøven setter vi nok i gang. Bare hører så mye om at det blir så vanskelig alt ved ny graviditet, men da satser vi på det går fint :) Ble gravid på første el etter seponert prevensjon med nr 1, så krysser fingrene :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...