Gå til innhold

Avføringsrutiner 8-12 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle småttismammaer!

Har bare ett kjapt spørsmål; hvor ofte har babyen deres avføring ila en dag?

Datteren min på straks 11 mnd regulerte seg til en gang om dagen rett etter innføring av fast føde (6 mnd-alder). Men noen mnd nå har hun hatt avføring fra 2-6 ganger om dagen. Det er ikke diare, og hun er heller ikke hard i magen. "Vanlig" konsistens vil jeg kalle det.

Jeg syns det er fryktelig mye å skifte bæsjebleie 5 ganger om dagen, men jeg mener jeg leste at mange små hadde slike avføringsrutiner. Selvsagt bedre med avføring 5 ganger daglig enn at hun er forstoppet, men er det vanlig eller er det helt på utur her?

Klem til alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en datter på 9 mnd...hun bæsjer vel ca 6 ganger i uka sånn ca. Får pupp og 3-4 måltider med fast føde pr dag.

Synes 5 ganger om dagen høres mye ut - kan det være tenner?

Skrevet

Hu har fått 5 tenner på en mnd. Spurt helsesøster som sa det var vanlig med 6 om dagen også, så da er det sikkert greit :) Takk for svar!

Skrevet

Snart 11 mnd. Noen dager 1 bæsjebleie og noen ganger 2. Når det er oftere enn det, så er det gjerne litt mer flytende og tenner på gang.

:-)

Skrevet

Jenta mi er 10 mnd. Bæsjer 1-2 ganger pr døgn.

Skrevet

Vi også opplevde at det ble hyppigere avføringer ved at tenner kom. men denne endringen kom ikke før etter 14 dager etter at fire tenner kom på 14 dager:)

Nå er det litt mer bæsjing igjen, men han får nå de to neste tennene sine, nr. 5 og 6:)

Prøv litt banan og blåbær, det binder.

Skrevet

Her er lille straks 8 mnd og har i en periode nå bæsjet ca annenhver dag (på potte :)

Hun spiser en posjon grøt til kvelds og ellers er det mest pupp og litt prøvesmaking (når jeg jobber -2dg i uka -får hun også 1/2 middagsglass eller grønnsaksmos)

• 2 uker senere...
Skrevet

Banan funka før, men ikke nå lenger av en eller anna grunn. Men det har gått seg til igjen :)

Takk for svar alle!

MBSS; Potte? Hvordan har du klart det? Jeg har også kjøpt potte, men jeg vet aldri når hu må på den, så jeg har aldri kommet i gang :P

Skrevet

Han er 9 1/2 mnd og pleier bæsje to eller tre ganger i løpet av dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...