Malene79 Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Heisann! Jeg skal igang med fryseforsøk nå. Om begge eggene skulle overleve opptining er jeg veldig usikker på om jeg skal sette inn begge. Har lest/fått høre forskjellige ang sjanser for at begge fester seg. Er det noen av dere som har noe fakta å slå i bordet med? Jeg er 32 år og fikk høre at det er større sjanse jo eldre man er. Takk!
Tante_Esel Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 jeg har faatt høre paa riksen hele tiden at det ikke spiller noen rolle om 1 eller 2 egg inn... fordi hvis det skal feste seg, saa gjør det det uansett... haaper du skjønte hva jeg mente... men har ikke sett noen forskning paa det... jeg vet bare at jeg tenker : 2 egg, dobbel sjangse.... hvorfor har du hørt at det er bedre sjangse naar man er eldre... har hørt motsatt jeg... at graviditet avhenger mye av kvinnens alder, og den er bedre naar man er ung.
lillegul <3 Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Hei! Jeg måtte bare svare på innlegget ditt, selv om jeg ikke hadde tenkt å melde meg inn her riktig ennå... Jeg har
lillegul <3 Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 vi prøver en gang til... ) Jeg fikk beskjed at sjansen var ca 25% når man satte inn et tint egg, men når man satte inn to egg øker sjansene til ca 45%. To frosne tilsvarer et ferskt sa de til meg. Og jeg tror de setter inn begge hvis de overlever tiningen. Jeg fikk iallefall ikke spørsmål om jeg ville sette inn et eller to.Sjansene for at det skal bli tvillinger selv om man setter inn to egg er ikke store,ca 5% tror jeg... Dette er i allefall det jeg fikk beskjed om når vi hadde vårt første tin/frys forsøk på riksen. Desverre ble det ikke noe den gangen. Men på vårt 2.førsøk (satte inn 2 egg da) ble det klaff! ) Var på ul i går, og fikk se et lite, men bankende hjerte!! ) Jeg er nå 8+3, termin 15.mai 2012. Jeg er oxo 32år, men aldri hørt at sjansene er større jo eldre man blir. Heller omvendt... Masse lykke til videre!!!
poca Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 Hva ble det til Malene? Jeg sitter og lurer på det samme. Har bare to befruktede egg og vil egentlig sette inn begge. Men har bmi rundt 20 og legen anbefaler bare ett. Når det er sagt så har de ikke frarådet meg å ta to..... Må bestemme meg før innsett imorgen tidlig.
Malene79 Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2011 Tusen takk for gode svar! Jeg tenker å gå for to egg om begge overlever opptining. Gratulerer så masse med liten på vei lillegull :-) Poca: om du har en bmi på 20 har det noen betydning? Normal, slank er vel det "beste" skulle man tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå