Gå til innhold

Våkner hver/annenhver time hver eneste natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner virkelig ikke hva som skjer med småen! Fra hun legges sover hun til jeg går og legger meg, rundt 3-4 timer. MEN hun kan sove opptil 5 timer før hun vil ha mat dersom jeg ikke har lagt meg... skjønner jo at hun lukter den deilig melken min som hun absolutt ikke vil ha, men hvorfor våkner hun hver/annenhver timer hver eneste natt? Hun får mat hver 3 time, og spiser 3 ganger fra kl 23-0630...

Hun kan da umulig ligge og drømme om melken min, og våkne av dette? Hun gjorde ikke det når jeg ammet henne...hs mener nemlig at hun lukter melken min, og jeg skjønner jo at hun våkner når det er gått over 3 timer og hun vil ha mat..

Nå skal det sies at begge tennene oppe er på vei ned og iferd med å bryte igjennom, kan dette være grunnen til at hun våkner hele tiden? Holder på å gå på veggen om nettene, jeg er såååååå trøtt....

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Da vil jeg absolutt tro at det er tennene som er synderen her! Har hun sånne avkjølte biterangler til å gnage på på dagtid? Her brukte vi i tillegg dentinox, med god effekt.

Ligger dere på samme rom? Mange opplever at babyen sover bedre om h*n får ligge på eget rom.

Skrevet

Joda, avkjølt bitering brukes - i tillegg til dentinox når det står på som verst. Kunne jo prøvd å smøre dette på i natt og se om det hjelper på.

Ja, vi ligger på samme rom. Hs mente egentlig at hun burde inn på eget rom når hun var fylt året, men det vanlige var vel mellom 6-12 mnd sa de.. jeg ville egentlig vente til hun var rundt 8-9 mnd, men jeg må nok ta en ny runde med meg selv hvis ikke dette blir bedre når tennene er igjennom..

Skrevet

Min eldste fikk ligge på eget rom fra hun var 3 måneder, men det var naborommet, så det var ganske greit med tanke på måltider om natta o.l. Jeg sov hvertfall mye bedre etter at hun flyttet fra rommet vårt, hun forandret ikke søvnmønster så vidt jeg kan huske.

Det går helt sikkert snart over ift det med at jenta di våkner ofte om natta, men jeg forstår veldig godt at det er sinnssykt slitsomt. Oppleves jo grusomt å bli vekt hele tiden. (Det å vekke folk når de har sovet kort tid har faktisk blitt brukt som torturmetode!) Føler med deg her, men det ordner seg helt sikkert når tennene er oppe (hvis det er årsaken), mini får eget rom eller at det bare går over av seg selv. Det er jo ikke alt man forstår seg på, eller finner grunnen til når det gjelder de små;)

Skrevet

Tortur ja, der var den perfekte beskrivelsen, hehe.. neida, det går jo fint så lenge det ikke varer i flere uker i strekk. Når morningen kommer og vi omsider har dratt oss opp, så går det jo fint og er glemt. Men skulle jo helst vært foruten det...jeg er ikke så flink til å finne søvnen min selv, så når jeg først har våknet tar det liksom 30-45 min før jeg sovner..

Får prøve dentinox når hun begynner om natten, om ikke det funker så er barnerommet vegg i vegg med vårt rom så det er vel ikke kriiise om hun etterhvert blir flyttet over..

Gjest Madolyn
Skrevet

Hadde prøvd med eget rom ;) Det hjalp hvertfall her; gikk fra 6-8 oppvåkninger til 3 per natt ;)

Skrevet

Eget rom funka her også, fra ca 8 til i gjennomsnitt 2 oppvåkninger hver natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...