Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Del Skrevet 2. oktober 2011 Helt grønn i det her. Men når de sier f.eks 8 + 3, betyr det 8 uker og tre dager? Og når jeg sier 3 uker + 2 uker, er helt feil? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143635595-si-meg-teller-de-dager-eller-uker-n%C3%A5r-man-snakker-om-graviditeten/
LieblingsLipp Skrevet 11. oktober 2011 #2 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei hei =) Naa er jeg i utlandet, men regner med at det er samme system der hjemme (hvis ikke,saa ber jeg noen rette paa meg ) Gratulerer med din graviditet! Regner med at det er tilfellet siden du spör. Er i 12. uke, og tok et par turer paa internett for meg aa skjönne dette systemet Naar noen sier at de er 8+3 paa vei, saa har du rett i at de er 8 uker og tre dager paa vei (altsaa i niende svangerskapsuke). Hva mener du naar du sier 3 uker pluss to uker?? Kanskje din tenking har med dette aa gjöre: Naar en har faatt bekreftelse paa at en er gravid, saa spör legen om dagen siste mens startet, og regner derfra. Grunnen til dette er at mange ikke vet nöyaktig naar barnet ble unnfanget. Hvis man har en noenlunde "normal" syklus, vil barnet vaere unnfanget ca. 14 dager etter denne datoen. Tidligst rundt tidspunkt for neste mens kan man faa en positiv graviditetstest... Dvs. siden det er ca. fire uker siden siste mens, saa regnes man som aa vaere ca. 4 uke, selv om man bare har vaert gravid i to! Fosteret ditt vil alltid vaere to uker yngre enn det ukeantallet som angis i "beregningen" =) Jeg er 11+3 dvs 11 uker plus tre dager/ 12. svangerskapsuke. Fosteret mitt er ca. 9 uker + 3 dager gammelt... SAA! Haaper det ble riktig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143635595-si-meg-teller-de-dager-eller-uker-n%C3%A5r-man-snakker-om-graviditeten/#findComment-143669347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå