Krumelur Skrevet 2. oktober 2011 #1 Del Skrevet 2. oktober 2011 Står og går hele dagen på jobb. Er 27 uker i mårra. For litt over 2 uker siden ble jeg 40% sykemeldt pga ryggen, så jeg jobber nå tre dager i uka. Regna med dette skulle blir bra. Men nå er det sånn at jeg får mer vondt i ryggen for hver dag jeg er på jobb. Er forsiktig, løfter ikke tungt og passer på å sette meg ned innimellom. Det begynte i korsryggen, nå kjenner jeg det i rompa, hoftene og nedover beina. I går kjente jeg noe i lysken også. Når jeg er ferdig på jobb kjennes det ut som om noe er "løst" inni der, samtidig som jeg stivner i hele hoftepartiet. Har egentlig ikke lyst til å gi meg helt ennå, men har to venninner som har hatt skikkelig bekkenløsning, og er livredd for å ende opp på krykker de to siste mnd bare fordi jeg har pressa meg selv... Når jeg har fri er jeg ganske fin. Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143635593-er-dette-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kleika Skrevet 2. oktober 2011 #2 Del Skrevet 2. oktober 2011 hei simah ja det lyder som bekkenløsning,har selv flere av de symptomer du beskriver og etter siste svangerskap har jeg krykkerne stående klar :-( jeg går til en fysioterapeut der gir meg dybvevsmassasje,det tar ikke smerterne men løser låsningerne der gjør det så vanskeligt å bevege seg. mit foreslag er en tur til legen og en henvisning til fysioterapuet, kiroprakter eller hvad du mener der kan hjelpe deg best. Jeg er selv sykemeldt 100 prosent (er 22+2) og har også vært det i den siste periode med mine 2 første barn. du skal under ingen omstendigheter overanstrenge deg hvis dette er bekkenet en ting er krykker i svangerskapet noe annet er etterpå. Det tar også tid etterpå og selvom det ikke har vært noe stort problem har jeg ikke kunne støvsuge og vaske gulv i hele huset på en dag uten å ha problemer med bekkenet etter nr 2 (han er 4 nå) så jeg er veldig forsiktig vil absolut ikke gjøre det verre og er fast bestemt på at dette er mit siste barn. en annen ting vær kritisk når du bestiller time hos feks fysioterapeut, spør om de vet noe om bekkenløsning, jeg har gått til fysioterapeut i alle 3 svangerskap,men føler kun at den jeg har nå har gjort en forskjell for formen min gjennom øvelser og massasje, jeg brukte litt tid på å finne henne og har litt reisevei ditt men det er så viktigt. der hvor jeg er nå sliter jeg med det meste, men jeg merker stor forskjell på når jeg var hos henne sist. Jeg er lei meg for at jeg ikke tok det mere alvorligt allerede fra første graviditet og fikk den hjelpen jeg trengte pluss tok mere hensyn til kroppen fordi jeg tror det ville ha betydet noe for formen min idag. husk også bekkengjennoptrenning etter fødslen hos noen der vet hvad de driver med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143635593-er-dette-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-143636824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumelur Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei Kleika og takk for svar! Har vært på besøk hos en venninne nå som fødte for en mnd siden og heller ikke er blitt bra. Hun sa akkurat det samme som deg, så ringer legen i morgen tidlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143635593-er-dette-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-143637055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå