Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt på barn og siden jeg har vært singel en stund, har det kun blitt med tanken.

Nå har jeg bestemt meg får å prøve på egenhånd.

Jeg er 35 år og tørr ikke vente lengere.

Har hatt kontakt med CFC i københavn. Og nå venter jeg på at mensen skal komme så jeg kan starte opp med hormoner, pergotime

Planen er å insimineres i neste syklus periode.

Er det noen andre her i samme situasjon eller som tenker på å gå i gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Monja75!

Hvor er du fra? gratulerer med å ha nådd tanken med å gå i gang, iverksette tanken i praksis! :)

Fikk du pergo uten videre eller har du spesielle kriterier til grunn?

Lykke til på ferden!

Skrevet

Hei monja75!

Jeg er i samme situasjon som deg. Startet opp prosessen med inseminasjoner ved CFC da jeg var 35. Etter 3 mislykkede forsøk valgte jeg å ta en lang pause. Traff en mann som jeg trodde kunne være den rette, men som allikevel ikke var det, og har nå startet opp forsøkene igjen alene. Har nylig fylt 37 år og har til sammen hatt 5 forsøk med inseminering. CFC vil jeg skal ta minst to forsøk til. Har i denne syklus gjennomført en HSG-røngten som viser normale eggledere og livmor. Greit å vite for i det hele tatt å vurdere flere forsøk med ins. Eggstokker produserer bra med egg, så min gynekolog er veldig optimistisk og jeg venter bare på at det skal klaffe.

Akkurat som deg venter jeg nå på at mensen skal komme slik at jeg kan starte opp igjen med forsøk nr 6. Har brukt pergotime i 4 av 5 tidligere forsøk, skal også bruke det nå. Tror det er veldig vanlig at CFC vil at sine pasienter skal bruke pergotime for å forbedre kvaliteten på eggene eller noe i den dur. I tillegg bruker jeg ovitrelle fordi jeg har litt dårlig eggløsning av meg selv.

Lykke, lykke til i ferden videre!

Gjest meg mamma?
Skrevet

Hei. Jeg er og 35 og har bestemt meg for å prøve å få barn alene.

Er litt skummelt, men blir spennende.Har ikke kommet så langt i prosessen enda, må spare litt penger først. Men håper å ha første forsøk rundt jul

Skrevet

Takk for svar Jeg bor like utenfor oslo. Ikke langt fra gardemoen:)

Jeg har en kjempe sympatisk gynekolog som følger meg opp. Siden jeg har forhøyet prolaktin og uregelmessig syklus sa han at pergo/ ovitrielle kunne hjelpe med å treffe.

Trodde ikke selv jeg kunne få barn.... Håper ikke han har gitt meg falske forhåpninger.

Skrevet

HEI:)

Deg har jeg lyst å følge videre. Hvor bor du?

Tiden har alltid gått så fort, og nå dreier alt seg om at mensen skal komme. Var på apoteket og kjøpte hormoner idag.

Synes du det er greit på CFC? Jeg valgte de, fordi det virket enklere enn stork.Har ikke klarå å bestemme meg for hva jeg skal gjøre når det gjelder valg av donor. Mye nytt å tenke på.

Håper å følge deg videre. Lykke til du og!

Skrevet

Lykke til når du kommer igang.

Prosessen var ikke lang for min del. gynokologisk undersøkelse, blodprøver og en telefon til CFC.

Holde meg oppdatert da, savner å ha kontakt med andre i min situasjon.

Skrevet

Hei!

Har sendt deg en personlig melding :)

Skrevet

Vi er visst en god gjeng som drar til Cfc og er single ser det ut for! jeg blir 38 denne mnd:P Lurer på hvor mange forsøk som må til... har ei lita jente på 4 år, og håpte på snarlig "klaff" så hun får søsken med ikke for stor aldersforskjell! Sukk blitt gravid lett før......litt smålei dra til Dk alene og :)

Du som planlegger, det er enkelt komme i gang! Koster 2300,- for inseminering, spørs hvor i landet du bor, det som koster mest for meg er flyet!!!

Hva ligger dere på i reisekostnader?

Skrevet

Hei Bamby!

Ja, det er nok en del av oss som må ta reisen til DK alene,så da er det veldig kjekt å finne likesinnede her og dele erfaringer og gi støtte.

Det er flyreisen som koster mest for meg også. Må jo alltid kjøpe til fullpris på grunn av at de ikke kan kjøpes før en dag eller to i forveien. Inkludert gynekolog-timer, fly og selve inseminering betaler jeg ca 9000 kr for hvert forsøk. Selve reisekostnaden kan variere. Er jeg heldig kan jeg få det til ca 3500 kr, og det dyreste jeg har betalt er 5500 kr. Dette er direktefly.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg bor på¨sørlandet og kan igrunn ta danskebåten, tar litt lenger tid men....

Hva gjør alle dere i forhold til arbeidsgiver når dere blir vekke en dag eller to. Har dere fortalt det og bedt om fri eller tar dere egenmeldingsdager?

Skrevet

Jeg jobber turnus og vil prøve så langt jeg kan å bytte vakter, siden jeg har muligheten til det. Om det ikke lar seg gjøre blir jeg " verpesjuk" og tar meg en egenmelding.

Skrevet

Jeg lot være å fortelle det til arbeidsgiver de første gangene for da klaffet det alltid med helg og det ble ikke nødvendig med fri. Men nå som jeg trenger flere forsøk så ble det litt stressende for meg å måtte tenke på hva jeg skulle si til arbeidsgiver. Jeg er i utgangspunktet nesten aldri syk, og syntes derfor det ble vanskelig å ta egenmeldingsdager uten at de visste hvorfor. Bestemte meg for å fortelle det, og heldigvis ble det veldig godt mottatt. Full forståelse og lykkeønskninger :) Jeg får sykemelding fra gynekologen min. Har også fått beskjed fra arbeidsgiver at jeg bare må bruke egenmeldinger ved behov.

Skrevet

Veivalg: du ligger på noenlunde samme pris som meg, ligger rundt 4500,- i fly med direktefly! første gangen tok det en evighet via Oslo, kostet rundt 3000,-, men tar mye lengre tid... drar på dagstur nå, slipper hotell og alt den ventingen! :) 3 forsøk, vet ikke hvor mange jeg fikser alene..

Mht jobb, er eg min egen sjef, driver selvstendig, men må innrømme det føles litt rart ikke si noe til mine ansatte, men har klart "lure" meg unna til nå. Litt pga jeg ikke vil ha for mye spm rundt det, blir så mye mer snakk da, vil heller glemme det om det ikke går min vei... selvstendig nok:P

Skrevet

Jeg tok danskebåten over, det koster omtrent det samme for bare reise til normalpris, som reise og én overnatting i Århus til pakkepris; ca 1400.

Det som kostet mest denne turen var all shoppingen mens jeg ventet ;-) Jeg reiste nemlig før positiv el-test, fordi Color Line ikke gikk dagen før forventet el, og jeg ikke turde ta sjansen på å komme for sent. Nå tror jeg mesteparten av årets julegaver, samt kommende bursdagsgaver, er i boks, he-he!

Gjest meg mamma?
Skrevet

Er det dyrere å reise med danskebåten altså? Har ikke sjekket priser jeg, bare regnet med at danskebåten var billigere

Skrevet

Jeg sier heller ikke noe på jobben eller snakker så høyt om hva jeg planlegger fremover. Vil ikke ha spm om hvordan ting gå... om det ikke skulle bli en liten spire...

Vet ikke hvordan jeg vil takle om det ikke går min vei.... Prøver å ikke skru forventningene for høyt.

Skrevet

Kan ikke tenke meg annet enn at båten er billigere enn fly, spesielt når man bestiller i siste liten :-)

Hvis jeg tar med meg bilen opp og ned, er normalprisen 1400 kun for reisen, men det er fullt mulig å få det billigere.

Hotellpakke til Århus, med reise og en overnatting, koster 1420 for én person med bil (1320 uten bil, så det er egentlig ikke noe å lure på!).

Til Skagen kostet det 810 med én overnatting, og 1450 med to netter, så jeg valgte sistnevnte nå i høstferien.

Skrevet

Hei! Tenkte bare å gi dere en tommel opp:-) var på CFC i februar og venter en liten jente 22.11 så det er mulig! Jeg er alene og 37 år nå. Formen er fin og jeg trener og koser meg og gle gruer meg til fødsel om en månedstid. har bare fått støtte og positive tilbakemeldinger fra alle rundt meg så lykke til, krysser fingrene for dere!

Skrevet

Takk for det;) Skal på dansketur på lørdag. Gleder meg til å se københavn. Skal brike hele dagen der.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei Monja75 :) Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg er mamma til en nydelig gutt på fem år - som jeg har vært alene med hele veien. Siden jeg er alene har jeg i noen år nå tenkt på at jeg ønsker flere barn. Så jeg tok kontakt med Storkklinikken i København - og var på min første insiminering i månedskifte oktober/novemner. Så nå sitter jeg her og er kjempe spent - kan teste i neste uke - tenk om testen kunne vist positiv!!! Men det skal nå noe til da...å treffe på første forsøk, så jeg må bare prøve å ikke bli for skuffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...