Gå til innhold

SV.kontroll. Hvor ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er i dag 33uker på vei.

Sist jeg var hos JM var jeg 32+2.

Skal ikke tilbake til henne før jeg er 38+2.

Er det vanlig å la det gå 6 uker mellom hver kontroll, når en er så langt ut i SV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at de nye forskriftene sier du skal til lege/ jordmor en gang i uka den siste mnd.

Skrevet

Det var veldig lenge. Jeg var hos lege da jeg var 33+0 og skal tilbake i uke 35+0. Fikk beskjed om at jeg skulle komme i uke 37 også. Etter det er jeg ikke helt sikker på, for det sa legen ingenting om. Regner med at det blir hyppigere da.

Tror jeg ville ringt og prøvd å få en time i uke 36.

Skrevet

Uke 32, 36, 38 og 40 er normalt. Har iallefall min lege sagt og eg i tillegg lest.. :-)

Skrevet

Fra uke 36 har jeg gått hver uke. Ellers gikk det 4 uker imellom hver gang.

Skrevet

Jeg får oftere kontroller nå som jeg er passert uke 30 og iom at jeg har født begge de to andre 3 uker før termin... Til nå har jeg vært på kontroll hver 4.uke, mens fremover blir det først 2,5 uke og etterpå hver 2.uke =)

Spurte JM om hvor ofte og da sa hun at det satte de opp ettersom når den gravide følte hun trengte kontrollene.

Skrevet

Jeg har vel vært hos JM eller lege hver 2-3. uke siden jeg passerte uke20. Nå blir det vel hver 2. uke og jeg er i uke 34. Seks uker mellom hørtes mye ut...

Skrevet

Gikk lite til kontroll fram til uke 32. Men kontrollene siden da har vært hver 14. dag. er i uke 36 nå. Jeg får en del oppfølging fordi jeg har blodttype 0rh-, ble påvist positivt for anitistoffer under forrige svangerskap, men ingen denne gangen.

Jormor har sagt at det er opp til meg selv hvor ofte jeg vil komme. Synes det er helt greit med hver 14.dag, selv om jeg har vært gjennom dette to ganger før.

Det koster jo ikke noe å spørre om du kan få komme før til kontroll.

lykke til.

Skrevet

Jeg har gått 1 gang pr mnd siden uke 5 jeg, skal til legen i mårra og til jm om 14 dager igjen, jm sa det at jeg skulle på kontroll hver 14 dag fra ca uke 34...

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg syntes det var veldig lenge jeg også, har jo gått gjennom to SV tidligere, men ikke opplevd å gå så lite til kontroll.

trur jeg skal ringe og forhøre meg om det. Gikk til termin med første, mens nr 2 kom nesten 14 dager før. Så hvis jeg skal vente så lenge kan det hende det ikke blir fler kontroll før fødsel, hvis jeg er så heldig at denne vil komme ut ca 14 dager før denne også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...