Lene~mor til tre Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Lillemor har de to siste dagene hatt grønn og veldig tynn avføring... Er det vanlig ?, hun er litt forkjølet så kanskje der er derfor? Hun er tett i nesen, surkler litt og er litt rød på ene øye noe som er blitt bedre etter å ha dryppet med morsmelk... ellers er hun som vanlig og har ikke hatt noe vondt i magen eller noe sånt. Hun er snart 7 uker..
cab78 Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Avføringen til babyer kan av og til bli grønn. Dette helt uavhengig av sykdom eller mageproblem. Det har begge mine hatt av og til. Står i noen av disse spedbarnsbøkene at den kan bli grønn av og til:) Så lenge vesla er bra strøk (utenom forkjølelsen) er nok dette helt normalt:)
januarbaby + novemberspire Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 jenta mi hadde grønn avføring når hun var 5 mnd. Hadde da manger bæsebleier (6-7 i dgn) med grønn avføring i 3 uker. Den var veldig tynn. Var hos fastlegen, hvor alt + avf prøvene var normale. Legen på hs sa at dette var helt vanlig, og kunne være en reaksjon på noe jeg hadde spist, men trengte nødvendigvis ikke være det heller
april2011mamma Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 jeg har hørt at avføringen kan bli mer grønn i fargen om de får i seg litt mindre mat/ væske.... er jo ikke farlig men kanskje det er derfor?......
Bad habits har tre små Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Forsøker du å la henne tømme brystet ordentlig? Grønn avføring hos spedbarn kan også være et tegn på at de ikke får i seg nok av den næringsrike melken (som kommer etter at barnet har diet en stund).
Frøken Tussi Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Er vanlig at avføringen kan bli grønn inn i mellom, men hvis det vedvarer ville jeg ha snakket med enten helsesøster eller lege. Mini fikk grønn avføring når han hadde mageknip i en periode. For lite av den fete mm kan også påvirke fargen, hvis jeg husker rett så jobber magen lettere og raskere med den første melken, mens med den mer fetere melken går fordøyelsen saktere. Endrer konsistensen på avføringen seg veldig, få en fagperson til å vurdere den hvis du er usikker om det er normalt. Det er ikke godt å gå å bekymre seg!
lillenims Skrevet 3. oktober 2011 #7 Skrevet 3. oktober 2011 Forkjølelse kan være grunnen, så jeg ville sett det an noen dager for å se om det blir bedre. Fortsett å amme som normalt (dvs når hun selv vil ha, uansett om det er oftere enn vanlig), dess mer væske man får i seg når man er forkjølet, dess lettere flyter snørr og slim forøvrig, og hun vil også få dine antistoffer som hjelper immunforsvaret hennes med å bekjempe forkjølelsen. Som andre sier så kan det også være mye formelk, men jeg ville ikke tenkt så mye på det på et par dager. Si fra dersom forkjølelsen er mye bedre og bæsjen like grønn og flytende om 3-4 dager
Billie Jean Skrevet 4. oktober 2011 #8 Skrevet 4. oktober 2011 Ifølge min mor får babyen ofte grønn avføring når mammaen har spist noe babyen ikke tåler helt eller når babyen må sliter med noe, som for eksempel forkjølelse. Vi er fem søsken, så det er ikke sikkert det svaret er så usannsynlig.
Jomfruen76 Skrevet 4. oktober 2011 #9 Skrevet 4. oktober 2011 Hei. Fikk på helsestasjonen opplyst at "grønn avføring" kommer av at babyen har luft i magen eller vondt i magen. Dette kan som beskrevet her tidligere komme av at babyen har fått i seg noe den ikke tåler gjenn mm. Der er helt ufarlig sier de på helsestasjonen.
Lene~mor til tre Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. oktober 2011 Snakket nettop med helsesøster å hun sa at det er vanlig at babyene kan ha grønn avføring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå