Gå til innhold

Hvor mange kvm må et hus være for å kalle det stort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Over 150 er stort for meg. Vi er 5 mennesker, 2 hunder og en katt som deler på 110 kvm, og det er forsåvidt nok. Men planløsninga gjør at jeg kunne ønske meg noen kvm til (er på tegnebrettet). Men ikke for mange, det skal tross alt vaskes og ryddes ;-)

Skrevet

Jeg også tenker at hus på 200-250 kvm kan regnes som store. Men det kommer også veldig an på hvor godt huset er utnyttet. Jeg har lenge bodd i et hus på 180 kvm og det er et lite hus, men veldig god utnyttelse av huset, så det rommet mye. Tror nok at mange som har bodd i små leiligheter før, vil regne hus på over 150 kvm som store.

Skrevet

Jeg vil si at hus på over 200 kvm er store.

Om det bikker over 250-280 så er de svææære, på ordentlig dialekt.

Jeg svarer hvertfall nei når folk spør om huset vårt er stort, og det er 162 kvm. Det er passe stort for oss, men stort er det ikke.

Annonse

Skrevet

vårt er treetg på 130, mer enn nok å vaske, men er ikke strt. så over 200 tenker jeg.

Skrevet

Vårt hus er 280 og det er iallefall stort:) Men ville ikke hatt så mye mindre. 200 kvm er vel stort.

Skrevet

jeg sier ja om folk spør om vi har stort hus.. 350kvadrat der vi leier ut ca 70kvm.. bah myyyyye å vaske og maaaange plasser å rote på for de små og far i huset, mange plasser for mor å rydde... men utrolig deilig at alt har sin faste plass og det ikke er trangt..

men jeg ser på hus over 200 som store

Skrevet

Et vennepar av meg bygger hus med grunnflate på ca 220 kvm. Og det er på 3 fulle etg. Det kaller jeg svæært. Og svært unødvendig også i grunn, de er 2 voksne og 1 barn.

Skrevet

Vi har et svært villa på 320 km ... :) det er diigert ,men vi leier ut en sokkelleilighet på 100 km ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...