Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #26 Skrevet 1. oktober 2011 Hvorfor diskuteres det så ofte om man er for gammel til å få barn i 35-40-års alderen? Virker som om dette er et nytt fenomen, men kvinner har fått barn langt inn i 40-årene til alle tider. De begynte riktignok tidligere, men sluttet ikke etter 2-3 barn som vi gjør i dag. Bestemor fikk sitt femte da hun var 43. Var ikke noe uvanlig ved det.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #27 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har ei på 2 år og ei snuppe på 5 mnd. Jeg er 41 straks Er i knallgod form og føler meg som en fjortis
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #28 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg syns det er for gammelt. Mye større risiko for komplikasjoner også
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #29 Skrevet 1. oktober 2011 "mye større risiko" ... Har du noen konkrete tall her? Jeg vet at det er forhøyet risiko, men ikke at det er MYE større risiko for komplikasjoner når man er 39år...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #30 Skrevet 1. oktober 2011 Ka kkje sei at det var verre å føde når eg var 39 enn då eg var 22, heller ei stor glede å vete kva eg gikk til . Dei vanskeligaste fødslane mine var dei 2 første, dei 5 siste har vore små plukk i forhold.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #31 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg hadde ikke noe forhøyet risiko, hadde eggdonasjon da jeg var gravid i en alder av 39. Kroppen sier ifra når en er for gammel sier flere, joda jeg er i overgangsalderen som får meg startet da jeg var 21 år. Følte meg ikke for gammel da, og ikke for gammel nå. Ikke sikker på om jeg er ferdig heller, løper ingen større risk ved et eventuellt senere svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #32 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg kjenner ikke deg, og vil derfor ikke mene noe som helst om deg.. Men jeg kan si noe om det å være barn av en moden kvinne. Min mor var 39 når hun fikk meg, og jeg har ikke noe som helst negativt å si om det. Jeg har hatt trygge og gode foreldre, med god økonomi og som har fulgt meg opp på alle områder gjennom livet. Joda, det har vært øyeblikk i livet der jeg har følt at mine foreldre var litt gamle. Noen hadde jo foreldre som bare var 17-20 år eldre enn seg selv. Men jeg kan helt ærlig si at jeg aldri for mitt bare liv ville valgt annerledes. Jeg tror ikke det var noe verre for min mor å gå gravid, føde eller oppdra meg heller, tvert imot faktisk. Hun fikk barn i ung alder også (20), så hun burde jo vite en ting og to om det. Selv er jeg ung mamma og føler på flere måter at jeg kan gi barna mine mye av det samme som jeg fikk, mye på grunn av mine egne erfaringer med fantastiske foreldre. Jeg har alltid vært moden for alderen og er veldig trygg på meg selv, både som person og som mamma. Jeg vet ikke om jeg ville valgt å ha det slik selv, men det har ingenting med at jeg syns du er for gammel å gjøre. Det har med at jeg ikke vil være småbarnsmamma hele livet, både i ung og moden alder. Men en ting har jeg likevel lært her i livet, man skal aldri si aldri
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #33 Skrevet 1. oktober 2011 Synes ikke du er for gammel nei. Jeg er selv "bare" 28 år og vi har 2 små og er ferdige med å få barn. Men mannen min er 46 år og var 42 år når vi fikk første og 44 år når vi fikk andre. Alder er bare ett tall kommer heller ann på hvor gammel man føler seg. Og det har også mye med innstilling og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #34 Skrevet 1. oktober 2011 Stakkars barn sier nå jeg, som får så gamle foreldre i forhold til sine jevnaldrende.. Man kan bli mobbet av sånt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #35 Skrevet 1. oktober 2011 I vår bhg er det 18 barn, yngste mamma var over 35 ved fødsel.
2 store = 2 små Skrevet 1. oktober 2011 #36 Skrevet 1. oktober 2011 Å bli mamma er fantastisk enten du er 25 eller 39!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #37 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg skjønner ikke spørsmålet en gang, jeg. Du er helt aldeles fullstendig normal (ut fra opplysningene i overskriften, altså).
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #38 Skrevet 2. oktober 2011 Nå måtte jeg le. Barn blir ikke mobbet fordi de har eldre foreldre vet du. Men så klart hvis foreldrene til barnet som har unge foreldre har en slik holdning så kan det jo hende at de barna blir de som mobber ett annet barn. Mannen min er en fantastisk far og mann selvom han er eldre enn meg og selvom han var eldre når han fikk barn.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2011 #39 Skrevet 2. oktober 2011 Mamma var 39 da hun fikk nr 3. Tror ikke min lillebror har tatt skade av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå