Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 43¸.?°´¯)?<8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:)

Håper alle får EL snart så dere kan starte å vente på IKM ;)

Jeg selv hadde jo EL på søndag/mandag, så er jo godt igang med ventinga.

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer/kunskap om det å fly og være gravid? Jeg jobber som flyvertinne og i det yrket går man ut i permisjon i ca uke 10+4. (hvertfall i Norwegian) Og jeg vet at hvis man bare har 4 uker igjen av svangerskapet anbefaler de at man ikke flyr. Men kan det være noe risiko de første 10 ukene? Jeg vil jo egentlig ikke tro det, siden vi ikke går ut i permisjon før. Man kan jo nesten ikke gå ut før heller da.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag:

*G*

Tirsdag:

Onsdag:

Gawi

Våryr<3

Blidogfornøyd:)

Torsdag:

BareVenteLitt

Denise:-)

Fredag:

Lørdag:

MagicavonTryll :D

Søndag:

Myrsnuppe

Chamira

Hei jenter.. Nå er uken med EL over for oss fleste kanskje? Jeg opplever noe rart her nå. Jeg hadde EL slim denne uken som forventet, men tempen steg ikke før i dag tidlig.. dvs to dager etter forventet EL og tre dager etter positiv EL test.. Så da blir jeg usikker igjen.. Vi la inn masse aksjer frem tom torsdagskveld, men så måtte jeg reise bort i helga så da fikk vi ikke lagt inn noe mer.. Håper det holdt likvell da..

Nå begynner vi på den verste perioden i syklusen synes jeg. Symptomjakten begynner og crazychamira kommer til overflaten.. hehe.. Men denne gangen skal jeg være flink. Det er jo ikke praktisk mulig å få symptomer før etter festingen.. som igjen finner sted stort sett en uke etter befruktning.. som igjen kan være opp til 24 timer etter egget løsner.. Så ja. DET er vel ikke mulig å kjenne noe som helst før i uke 43 vel? Ihvertfall ikke jeg som har IKM på lørdag.

Hvordan er feelingen til dere andre? Har dere truffet blink denne gangen?

Skrevet

Regner med at EL er over her hvertfall ;) Så da gjenstår det bare å vente i spenning.. Når det gjelder symptomjakten, så er vel det ganske individuelt.. Man kjenner jo veldig sin egen kropp ;) Mener det er ca 5 dager etter at det fester seg, og da kan det jo for noen begynne med litt symptomer.. Husker med min første at da kjente jeg alt mulig når det ikke satt, og den mnd det satt kjente jeg ingenting. Så jeg skulle bare tisse på en stix, så jeg kunne få mensen og begynne på`n igjen ;) hehe.

Tenker at du har sikret deg aksjene, når du har fått positiv El-test. Og sædcellene kan jo leve noen dager, så jeg krysser fingrene for deg Chamira :))) Og håper for min egen del også at dette er mnd det skjer ;)

Skrevet

Hvis det er 5 dager ETTER egget har festet seg så er det nesten ikke vits i å se etter symptomer før IKM da.. Det vil jo si 10-12 dager etter EL.. Jeg har faktisk hørt flere si at det som har vært det beste kjennetegnet på at de hadde positiv test var at de ikke hadde noen symptomer i det heletatt.. Blir spennende og se. Jeg har jo vondt i brystene fra dagen EL er og til TR kommer.. så det er uansett et veldig dårlig symptom... Men det er vel ikke noe annet å gjøre en å smøre seg med en god posjon tålmodighet og håpe man har hatt flaks:)

Jeg krysser også fingrene for deg Blidogfornøyd!! Jeg leste også litt på uke40 sin tråd og det er jo helt sykt hvor mange der som ble gravid.. jeg håper virkelig de er innom her og drysser litt babystøv på oss som har IKM uke 43..

Jeg har heldigvis full jobb og en eksamen jeg må lese til så da får jeg forsøke å være flittig de neste to ukene slik at jeg glemmer alt som foregår her inne.. (særlig!!!!)

Skrevet

Mandag:

*G*

Tirsdag:

Onsdag:

Gawi

Våryr<3

Blidogfornøyd:)

Torsdag:

BareVenteLitt

Fredag:

SallySue

Lørdag:

MagicavonTryll :D

Søndag:

Myrsnuppe

Chamira

Da var denne helga og uka over og nå setter vi kurs for neste uke. Tiden går så innmari sakte !!

Har alle hatt ei god helg?

Skrevet

Jaja, jeg tenker at det er typisk meg å ha sånn flaks...positiv EL test på torsdag, og hva skjer? Joda, svigers bestemmer seg for å komme på besøk. Det betyr at jeg og sambo har ligget på hver vår feltseng i stua.

hahaha, hvis det blir baby denne måneden er det et mirakel! =) Har ikm torsdag 27...hahaha, jeg må le...

Håper alle har hatt en fin fin helg!

Skrevet

hahaha, huff, jeg må le litt Hippiopp :)

Det hørtes ut som det kan bli vanskelig denne mnd da ja :-)

Skrevet

Er fortsatt lov å håpe Hippiopp.. Når jeg ble gravid sist, trodde jeg virkelig ikke det gikk.. Sambo var på jobbreise i 5 dager, og midt i den tiden hadde jeg EL... Så enten hadde jeg det før eller etter ;) Får sitter nå med en nydelig tass på 2 år :) Så mist ikke troa ;)

Og chamira : Masse lykke til med eksamen, blir jo litt anna å tenke på da ja ;) ( kan vi innbille oss hvertfall )

Skrevet

Takk for optimistiske tanker, jeg ble gravid på p-pillen sist, så jeg gir ikke opp! Nå gjenstår det bare det kjedeligste. Vente og vente

Skrevet

Nå jenter... Hvordan går det med dere? Noen som har begynt symptomjakten?

Skrevet

Hei jenter :)

Lenge siden jeg har vært innom her. Ser at mange av dere har fått el. Jeg som ellers har stabil syklus, denne mnd har el ennå ikke dukket opp. Skjønner ikke noe av det. Så da lurer jeg på om jeg må hoppe over til uke44. Masse lykke til jenter :) Denne gangen er det vår tur :)

Skrevet

Hei! Lenge siden jeg har vært innom nå. Jeg hadde jo litt snodige el-tester i forrige uke, så venter nå spent:p

Symptomjakten har iallefall startet her, selv om jeg faktisk ikke tenker så mye på det! Men jeg har merket masse stikninger på begge sider, ganske "kvasse" og litt vonde, noe jeg ikke har kjent før! Puppene har også blitt megavonde, jeg mener de er vondere enn ved pms, men aner jo ingenting enda:p Dagene går så sakte frem til testing, har lyst til å teste nå men uansett om jeg er gravid eller ikke er det jo alt for tidlig enda:)

Har dere merket noen symptomer så langt?

Skrevet

Jeg glemte helt å nevne at puppene KLØR! Det har de gjort i mange dager nå, håper det også er et positivt tegn:)

Skrevet

Ja nå er vi inne i det rareste og tregeste perioden i løpet av syklusen.... Jeg har egentlig bestemt meg for å rasjonalisere alle symptomer i Denne perioden. Ikke at jeg klarer det, men jeg prøver:) Jeg har vanligvis mye smerter i brystene mellom el og Tr så det er ikke et tegn for min del.. Blir spennende å se når vi nærmer oss uka vår.. Jeg skal ikke teste før søndag så da Må jeg holde meg opptatt med andre ting.. Noen som har forslag til hva man kan gjøre i ventetiden? Ser for meg at det kan bli noen venteperioder fremover da jeg trorat dette kan ta litt tid etter15 år på prevensjon.

Skrevet

Hei Gawi

Dette kjenner jeg lite til, vil nok anbefale deg og spørre lege;) dem veit best=)

Skrevet

Ja, er vel best det :) Men får vente til jeg vet om jeg er gravid eller ikke ;) Er ingen symptomer på noe her forløpig, bortsett fra at jeg er super trøtt om dagen! Kan sikkert sove 12-14 timer hadde jeg kunni det.

Er ikke lenge til teste uka nå! :D

Skrevet

Hei hei! Hvordan går det med symptomjakten?

Har forsøkt bidronninggele denne syklusen, og tror jeg fikk EL 1-2 dager tidligere enn normalt. Er 8-9 dpo i dag, tok en test (det er jo såååå mange som sier de tester postivit så tidlig...) som selvfølgelig var negativ. Fikk ikke sove igjen etterpå.. tenker jo så mye på hvorfor det aldri skal klaffe!?! Har forsøkt på nr 2 siden august 2010, nå er jeg utålmodig! vet jo at det kan være jeg har testet for tidlig, men blir skikkelig nedfor. Leser på facebook om mange venner som annonserer graviditeter og familieforøkelser, er det min tur snart?

I dag har jeg fått skikkelig murring-smerter i korsryggen. Skikkelig ubehagelig! Håper jo selvsagt det er tegn på noe, men med min flaks så er det neppe det...

Uff, dette ble negativt ladet, jenter, ikke meningen!

Håper det går bedre med dere! :)

Skrevet

Tror det er litt tidlig med symptomjakt for min del... aner ikke når jeg hadde EL. Fikk positiv EL-test 10.10, EL-Slim 14, 15, 16, 17 og 18 oktober...

Har ikm 01.11, og da er det vel 18 som blir EL-dagen, men jeg pleier alltid å få det før.

Barn nr. 2 ble unnfanget på dag 5 i syklus (helt sant)

Skrevet

Ja, tidlig her også, en uke til ikm. Jeg kjenner ingenting og tror jo heller ikke at jeg er gravid da. Fikk billigtester i posten i dag og fikk en vanvittig trang til å teste. Så teit, men likevel så fristende..

Skrevet

Hei jenter!

Hører til uke 43 jeg også! Har en sønn på 10 mnd som vi brukte 15 pp på sist. Nå er vi inne i vår 2.pp på barn nr. 2! Håper virkelig ikke det tar så alt for lang tid denne gang..

Leser litt ovenfor her at den ene ungen ble unnfanget på dag 5. Her i gården hadde vi sex på dag 7 og dag 9. Trodde aldri det skulle skje i og med at vi var så tidlig ute. Jammen satt ikke spira! Så jenter, VÆR TIDLIG UTE!!!!

Nå etter at jeg har fått tilbake mensen etter fødselen er syklusen litt lengre enn sist. Litt uvisshet når jeg har EL. Satser på at IKM er på mandagen.

Skrevet

Heisann! Jeg vil også gjerne være med her!

Vi har fem barn fra før, og prøver nå på nummer 6, det er like spennende hver gang!

Kjøpte meg en pakke billige graviditets testestrimler, tror det var 20 stk, og jaggu har jeg bare en igjen, og enda er det 4 dager til ikm, hehe..ikke enkelt å vente..(og ja, det er første ordentlige prøveperiode, fjerna spiral i forrige mnd, og hadde mens hele 3 ganger den mnd..). Og i går kveld og i dag tidlig var det faktisk antydning til positive tester, så jeg lever i spenning! Kan jo ikke bruke opp min siste test heller, så får pent vente.. til i morgen i alle fall..

Er spent på å høre hvordan det går med testingen til dere andre her inne, dette er jo bare en sååå spennende tid!

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

Jeg tok en test i går, 4 dager før ikm, som var positiv! :) har de siste dagene hatt mye murringer i korsryggen, så skjønte det var noe på gang. Veldig lykkelig, men litt bekymret pga SA som jeg hadde i august. Krysser fingrene for at dette skal gå bra. Har hatt første pp med bidronninggele, - "mirakelkur"!! :) lykke til alle sammen!! Håper dere alle sammen blir med i juli-klubben!

Skrevet

Gratulerer så mye!!:) jeg har også tatt to tester, en i går og en i dag, og de er svaaaaaakt positive:D jeg sier forsiktig at jeg kanskje er gravid;);)

Skrevet

Gratulerer så mye til dere begge. ;) Blir lang uke dette tror jeg. Har ikke forventet IKM før på lørdag. Positiv eltest 15 og 16 oktober. masse aksjeer ble lagt inn så det blir spennende å se om det blir noe ut av det. :) Ingen symptomer så langt. Kom hjem fra ferie i går så har ikke rukket å tenke så mye over symptomer. Ønsker oss alle lykke til inn i denne spennende uken.

Skrevet

Ååååå.. Så morsomt å se at noen har fått positive tester alt :) Ble så glad når jeg gikk inn nå :) Gratulerer så mye til Prinsesse 08 <3 2pp etter SA og våryr<3 :) Her ble det også testet i dag, men den var blendahvit :( Men har fortsatt et håp, siden ikm er alt fra onsdag til lørdag. Aner ikke når jeg hadde EL, men har IKM fra midten til slutten av uka.

Testet dere med billigtester? Hadde du noen symptomer da, Våryr<3 ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...