Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 43¸.?°´¯)?<8

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det ikke funket denne mnd, tenkte jeg å lage en ny tråd til oss som håper på masse positive tester i uke 43 :) Dette håper jeg er "the Week"

Går nå inn i 2 pp for min del ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vil være med her. Litt usikker da min forrige periode ble 34 dager, så jeg forventer ikke at denne blir lik. Men i utgangspunktet så er IKM den 29.okt.

Jeg går også inn i min 2 pp. Men det er fremdeles lenge til uke 43 så jeg tror jeg må jobbe litt med å ikke tenke på dette fremover. Blir jo helt manisk til tider..

Håper også det blir mange positive tester i det som skal bli en magisk uke:)

Skrevet

I'm in !

Får min første IKM siden MA i juli og en mnds p-pillebruk før vi angret oss og droppet pillen :)

Håper vi alle tester positivt og at tanta ikke viser seg før om en ti måneders tid :)

Skrevet

I'm in !

Uke 43 blir min første IKM siden en MA i juli og en mnd med p-piller før vi angret oss og droppet pillen :)

Håper alle får positive tester og at TR holder seg unna i minst 10 mnd fremover :)

Skrevet

Da hører jeg til her tror jeg. Fikk første mens etter cerazetteslutt i dag. Blir vår første ordentlige PP selv om vi droppet pillen for en MMS siden. Så dette blir spennende. Har kjøpt egglæsningstester for å sjekke ut. Vi skal på ferie til Tyrkia rundt el så håper på et skikkelig feriebarn :) IKM 29 oktober hvis jeg tar uttømt i en 28 dagers syklus. Lykke til alle sammen!

Skrevet

Ipoden gjør om det jeg skriver. Forrige innlegg skullen være mnd ikke MMS og utgpkt ikke uttømme.:P

Skrevet

ååh, jeg gleder meg sånn. Høres helt korny ut, men jeg har så god følelse akkurat denne perioden. Har jo hatt utallige perioder bak meg hvor det ikke har gått, men akkurat nå så bare føler jeg på meg at this is it ! :)

Skrevet

Så spennende at vi blir noen denne prøveperioden ;) For min del blir ikm rundt 27-29 okt. Så det blir spennende å se om det sitter denne gang... Denne syklusen var bare 26 dager, normalt 28 dager. Så derfor blir ikm litt usikker.. Gleder meg til å dele tanker med dere alle :)

Skrevet

Hei:)

Tror jeg henger meg på her! Har IKM i slutten av uke 42 eller starten av uke 43. Litt usikker siden syklusen ikke er helt stabil. Er i 1pp, og bruker ingen hjelpemidler, men dette blir spennende!

Lykke til alle sammen!:D

Skrevet

Det er lenge til enda, men vi begynner å bli veldig mange her nå:) Kan hjelpe hverandre med å få tiden til å gå. Legger også merke til at det er ganske mange her som er ganske nye i "gamet" og da er det jo ekstra spennende.

Jeg sitter på jobb i dag og har egentlig tankene mine et helt annet sted enn på de oppgavene jeg burde gjort. Her for å være litt mer spesifik.. hehe.. Det er vanskelig å konsentrere seg enkelte dager. Håper det skal bli lettere dersom dette viser seg å bli en langvarig prosess. Men dere er ihvertfall godt selskap å ha når konsentrasjonen svikter.

Skrevet

Kjempegøy at vi blir en gjeng håpefulle jenter:) må innrømme at jeg er mye innpå forumet her,men ikke skrevet så mye. Men nå har jeg lyst å bli kjent med dere så forumet,ser det er mye støtte i alle her,og at man kan lufte litt tanker og dele erfaringer. Ser det hjelper mange her. Er liksom ikke dette man snakker med naboen om;) er det mange som har barn fra før av her ?

Skrevet

Jeg er også innom veldig ofte. Istedet for å lese VG når jeg tar pause på jobb så er jeg innom her å sjekker. Har ikke skrevet så mye jeg heller, men tenker kanskje litt sånn som deg:) Veldig fint å kjenne noen som man kan lufte alle bekymringer og tanker til.

Jeg har ikke barn fra før, har du?

Skrevet

Jeg er med! Ikm 27 oktober, 14 mnd siden vi begynte å prøve på nr 2. Fått henvisning til gyn, og utredning. Prøver bidronninggele for første gang, kan jo være at det funker.. :) lykke til!!

Skrevet

Chamira: Akkurat som å høre meg selv. Først face, så rett inn her å titte :) Syns det er koselig å lese her inne. hehe.. Jeg har en gutt på 2 år fra før av, så det blir spennende å se hvor lang tid det tar å bli gravid denne gangen, om jeg er så heldig å få nr to da ;) Man tar sånt for gitt.. Håper selvfølgelig at det skal gå fint :) Blir spennende for deg da ;) Husker virkelig følelsen når man bestemmer seg og ønsket om barn blir større enn noe anna ;)

Skrevet

Prinsesse 08 <3 1pp etter SA: Håper bidronninggeleen gjør suser denne perioden :) Her er det også prøving på nr.2 ;)

Skrevet

Hei hei..

Jeg synes også det er veldig koselig å sitte her inne å lese.. Hjemme alene dag i dag og den tilbringes inne på BIM.. hehe.. tv'n er ikke skrudd på engang:)

Du har helt rett i at man tar det for gitt at man skal få barn. Andre tar det også for gitt at man skal få barn. Jeg er nå straks 30 år, har jobb,hus og samboer, og presset utenifra er blitt ekstremt i det siste. Tror alle samtaler jeg har med div venner og kollegaer dreier seg inn på barn på et tidspunkt uansett!!! Jeg var redd for at mitt fokus var det som dreide samtalen inn på barn, men det er faktisk ikke bare det.. mange spør direkte om det ikke snart er på tide med barn osv.. rett og slett samfunnspress!! Nå skal det sies at jeg er klar for å få barn, men hadde jeg ikke vært det så tror jeg det hadde blitt for mye. Og om jeg hadde visst at jeg ikke kunne få barn så hadde det blitt enda værre faktisk.

Hva gjør dere for å holde ut disse kjedelige dagene mellom TR og EL?? (forsåvidt alle dagene DPO også.. hehe). Blidogfornøyd:) du har helt rett i din siste setning. Alt er fokusert rundt den tanken når man har tid til å tenke på seg selv.

Skrevet

Dagene mellom TR og EL og TR igjen går så saaaaakte!! Nå holder jeg på med en pergokur så da blir det vel EL neste uke håper jeg. Hatt besøk av ei venninne med baby idag og jeg leeeengter så fælt etter å ha en egen!

Av og til føler jeg meg helt besatt av det å bli gravid, man må liksom prøve å rette tankene over på andre ting og snakke om andre saker med venner og slikt, men det er vanskelig ! :))

Skrevet

Her vil jeg også være :)

Jeg har IKM rundt den 26 dersom syklusen er 28 dagen, men sist syklus var rundt 40 dager så det er jo slettes ikke sikkert.. Er ikke så lenge siden jeg sluttet på p-piller så syklusen er nok ikke helt normal enda, men tidlige har de vært rundt 28-30 dager. Dette er egentlig den første ordentlige pp, selv om jeg nesten trodde jeg var gravid sist måned ettersom vi hadde vært litt uforsiktige og jeg var nesten to uker over tiden (men hadde jo negative tester da).. Iallefall klar for ny prøving nå! Har en liten eksamen i morgen så burde egentlig bruke tiden på den, men mye kjekkere å være her på bim :) så har jeg høstferie en uke, så da er det bare prøving som gjelder!

Skrevet

Ja det er ekstremt vanskelig. Heldigvis har jeg en jobb som krever endel av meg, også på kvelden så da er det lettere å legge det til side. MEN, med en gang jeg har pause eller tankene drifter avgårde så er det denne veien de går.. hver gang:)

Jeg er litt usikker på hvor lange sykluser jeg har så jeg følger ganske nøye med nå i forhold til diverse tegn. MEN jeg tror at jeg også har EL neste uke. Dvs fra nå på søndag til neste fredag sannsynligvis.

Jeg er også litt besatt av hele greia, men jeg forsøker å snu det rundt til at jeg skal lære kroppen min å kjenne istedet. Det hjelper faktisk litt. Ikke bare lese masse om hvordan bli gravid, men da hvordan kroppen fungerer i de ulike fasene av syklusen. Ganske komplekst sammensatte vesner må jeg si.

Det jeg sliter med er mine undersøkelser i forhold til livmortappen. Jeg er ikke sikker på om jeg kjenner den eller bare "bunnen". Jeg klarer ikke kjenne om den er høy, hard eller hva den er. Ikke kjenner jeg en "sprekk" heller.. hehe.. mye detaljer men jeg har lest litt om det og skjønner ikke helt hvordan jeg skal "finne frem". Noen som vet????? Jeg har nemlig i mine undersøkelser om kroppen.. funnet frem til endel bilder av tappen, og det ser ut som det skal være enkelt å kjenne... men ikke hos meg..

Skrevet

Du har helt rett ! Det er kjempesmart å endre tankene til heller å bli kjent med sin egen kropp! Takk for tipset :)

Skrevet

Hei Sommerspire.. Jeg ville bare ønske deg lykke til på eksamen i morgen:) (selv om den var bare liten)

Skrevet

Heihei, hiver meg med her. Jeg har egentlig IKM 01.nov (tor jeg, jeg har ikke hatt mens på 5 år, så er ikke helt sikker på om syklusen er som før), men jeg tenker i alle fall å snikteste i uke 43, så da kan jeg henge her med dere.

Jeg er i første PP, har to barn fra før.

Skrevet

hmmm... idag har jeg flere slike krampetak i høyre eggstokk, kjennes akkurat ut som EL, men det er jo veldig tidlig nå?? er på dag 7 etter mensen og siste dagen med Pergo i morgen. Noen som har forslag på hva det kan være?

Skrevet

Ventetiden på det ene og det andre syns jeg alltid virker så lang.

Og man prøver å ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort. Man ønsker deg jo så inderlig.. Vi får underette hverandre underveis i dette løpet :) Veldig koselig at det er såpass mange som er like spente denne mnd ;)

Skrevet

Akkurat det samme som det SallySue... Her er det en uke siden mens, og begynte med litt sånn stikninger i går, og litt slim i dag.. Men er jo tidlig som du sier. Så vet liksom ikke jeg ;) hehe.. Men leste en studie fra USA, og der sto det at over halvparten av kvinnene for eggløsning tidligere enn anntatt. Så det kan jo hende du har det? Kjør på for sikkerhetsskyld hvertfall :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...