Gå til innhold

Dere som har mer erfaringer med livmortappen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og i dag har livmortappen vært veldig høyt plassert i skjeden, og hard men kjenner ingen åpninger (eller at den ligger så høyt oppe at det ikke er mulig å kjenne etter åpningen). Er det normalt? Er 9dpo...

Men spørsmålet er egentlig om det er vanlig å få menssmerter etter man har sjekket/tafset på livmortappen? For jeg har fått det nå noe par ganger denne uken etter jeg har tapset. Akkurat som livmora strammer seg, og det begynner å verke i ryggen og i nedre delen av magen. Bør jeg slutte å kjenne etter?

Takknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal jo være lukket fram til like før/under mensen, så det er vel normalt. Min var også ganske lukket i dag tidlig.

Til smertene: Jeg får litt vondt rundt eggstokkene når jeg bøyer meg ned på huk. Trenger ikke være når jeg sjekker tappen, men uansett. Virker som jeg får vondt der når de kommer i klem på en måte, hvis du skjønner.

På pernille.info står det ingen ting om smerter når man sjekker, ville vel stått der om det var vanlig vil jeg tro. Jeg får ikke vondt av selve sjekkingen. Har du hatt sånn flere sykluser? Og i hele syklusen? Har du vondt når dere har sex? Blir jo på en måte litt likt som å sjekke tappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...