A_K Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Jenta mi er snart 5 mnd, og jeg har fortsatt 8-10 kg igjen til utg punkter... gikk opp 19 kg under graviditeten. Har siste to mnd trent 2-4 ganger i uka, men vekta står bom stille . Gravidmagen er der også, til de grader. Nå skal det sies at matlysten så absolutt er til stede og er skikkelig godtesyk hele tida.... Flere som sliter?
♥lykkelig♥ Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Gikk også opp 19 kilo. De var vekke etter 3 uker. Har nå lagt på meg 3 kilo igjen. Jeg har ikke gjort så mye for og få det vekk egentlig. Til uka begynner jeg og trene, så da får jeg håpe jeg kommer til idealvekta som er 62 kilo. Er nå 13 kilo i overvekt i forhold til det jeg skal være.
♥lykkelig♥ Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Her henger forresten både mage og pupper...
1frafør_1påvei Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Har 5 kg igjen..men gikk også opp 25 (!!!) kilo. så fornøyd med å ha mista såpass mye til nå, spesielt siden jeg ikke ammer. Gutten er 10 uker nå. Vil begynne å trene igjen så snart magemusklene er klar, så håper de siste kiloene forsvinner. Men magen ser likevel ut som en rosin og puppene som sokker med 5-kroninger i noen ting blir vel aldri helt som før
LilleBjella Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg la på meg 16 kg denne gangen, og veide meg denne uka inn til under utgangspunktet. Hurra:) En uke etter fødselen så hadde jeg bare gått ned fem kg. Men det rant forholdsvis fort av. Jeg har gått turer eller trent nesten hver dag og holdt meg unna søtt i ukedagene. Men de siste par kiloene satt litt mer fast. Nå har jeg tatt tak, og skal ned ytterligere et par kilo. Skal du ned i vekt kan du bare gjøre så og så mye med trening. Trening er kjempebra altså, men det er kostholdet som er viktigst. Skal du gå ned en halv kilo i uka, så skal du ha et underskudd på 3500 kalorier sånn ca. Og du skal trene en del for å få til det. Men det er ikke mange litt kraftige middager, kjeks, brus og sjokolade som skal til for å komme opp i 3500 kalorier. Kan forresten si at med førstemann, så begynte kiloene å renne av da jeg sluttet å amme. Da forsvant nemlig søtsuget og sulten.
Fru Pinne Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg gikk opp 30 kg under graviditeten! Raste ned 18 kg de første to ukene, pga maaaaasse vann i kroppen. Så stoppet det opp, men i sommer har jeg slanket meg og trent masse så nå, 8 mnd etter fødsel er de 30 + ett eller to kilo til vekke Men jeg har virkelig jobbet for det! Veldig enig med LilleElla her, det du putter i deg er det som er det viktigste, men pass på å få i deg det du trenger av vitaminer og mineraler. Jeg har "slanket på meg" jernmangel
Gjest Madolyn Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Her ligger jeg 2-3 kg over normalvekta; skikkelig godtesug av all denne ammingen altså Hofter og mage er uansett IKKE som før graviditet, det er veldig tydelig når jeg prøver å få på mine gamle, trange klær hehe... Håper å få tilbake normal matlyst og litt mer fast kropp når jeg begynner å jobbe igjen *krysser fingrene* Pluss at jeg er fryktelig inaktiv da gutten skriker i både trillevogn og bil, noe som stort sett fører til lange dager hjemme; kun en gåtur i bæresele når det ikke er for varmt... Men er jo god trening med bæreselen da gutten veier 9,2 kg!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Gikk opp 8 kg, raste ned igen 10 første uka etter fødselen, så opprinnerlig gikk jeg ned 2 kg.. Uansett.. Gutten nermer seg nå 8 mnd, og jeg har gått opp igjen 1,5 kg, ikke fordi jeg er glad i mat og trener lite, men fordi jeg vanter nr 2 nå hehe.. 17+1 i dag Skulle egentlig slanke meg når gutten kom til, da jeg er overvektig, men så ble jeg vist gravid igjen, så håper jeg slipper å gå opp så mye nå, så får jeg gjennoppta slankingen når nr 2 er ute
Ellois Skrevet 1. oktober 2011 #9 Skrevet 1. oktober 2011 Jepp, her står vekta også stille. Gikk opp 22 kilo i svangerskapet og gikk ned 9 av dem ifm. fødsel og den første uka. Så flatet det heeeeelt ut. Står fortsatt bom stille og nå er poden 8 uker. Begynte å trene (jogge) denne uka og omsider ta mageøvelser, så håper det skjer noe her etterhvert. *krysser fingrene* Har i teorien gitt meg selv 9 måneder på å bli kvitt alle kiloene også. Men de kan godt få lov til å forsvinne litt før... Har fortsatt skikkelig gravidmage. Ser ut som jeg er i 5. måned eller noe. Er skikkelig lei den magen nå og savner de gamle klærne mine noe innmari! :-/
Triduana Skrevet 1. oktober 2011 #10 Skrevet 1. oktober 2011 Gikk opp 23 kg i graviditeten. Hadde planer om å kvitte meg med 22 av de i løpet av 9 mnd etter fødsel. Tenkte 9 mnd å få de på, så er det ok med 9 mnd å ta de av Gutten blir 2 mnd om 4 dager og jeg har igjen 4 kg å bli kvitt. Har fra vi kom hjem fra sykehuset gått turer nesten hver dag. Går mye i bakker og småjogger litt når det er hellinger nedover. Begynt på Mamma Bootcamp, men bare vært der 1 gang så langt, så det har nok ikke hatt så mye å si. Spiser sunt, drikker mye vann. Spiser så mye jeg orker og rekker. Men spiser ikke noe med hvetemel, vedig lite med melkeprodukter og sukker. Mye fisk, grønnsaker,frukt og bær. Har begynt å drikke saft og jus nå som jeg ser at kiloene raser av. Fullammer, så jeg vil ha litt å gå på. Begynt å spise nøtter hver kveld også, får å få litt ekstra "næring"
Ellois Skrevet 1. oktober 2011 #11 Skrevet 1. oktober 2011 Signerer de som sier at kosthold har mye å si også - ikke bare trening. Måtte kutte ut alt sukker en måneds tid før fødsel pga. verdier farlig nær svangerskapsdiabetes. (Gikk da forresten ned 2 kilo fortere enn svint, selv som gravid!) Men etter fødsel har jeg derfor vært ekstra gira på sukker og alt jeg savnet i tiden rett før fødsel som jeg ikke kunnes pise. Hadde mye godis å ta igjen, liksom! ;-) Så det er jo ikke rart jeg ikke gikk noe mer ned. Ser jo den. Men nå har jeg spist det vil i 8 uker, til alle ukedager, så sukkerbehovet kan sies å være dekket nå. Så back in business, med joggeskoa! Og godis og brus bare i helgene.
abella Skrevet 1. oktober 2011 #12 Skrevet 1. oktober 2011 La på meg 13 kilo under graviditeten. Veide meg en uke etter fødsel og hadde gått ned bare 2 kilo!!! Nå er det 4 uker siden fødsel og vekta står omtrent stille. Men magen har heldigvis trukket seg veldig bra sammen denne gangen, mye raskere enn sist, og den er nesten flat allerede! Så da er det bare de 10 ekstra kiloene på hofte og rumpe igjen da... :-(
StoltHønemor<3 Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 jeg gikk opp 12,5 kg under sv.skapet og brukte klærne mine fra før sv.skapet m en gang Veier 3 kg mindre enn d jeg gjorde før jeg ble gravid.. Så vekta er forsåvidt grei her, men har begynt å trene så bygge opp litt muskler nå =)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er så glad for at det ikke bare er de som "gikk ned alt etter en uke og veier nå mindre enn noensinne" som svarer her! :-) Blir ellers litt motløs av sånne tråder. Selv gikk jeg også opp 20 kg i svangerskapet, noe jeg gjorde de to første gangene også. 10 kg raste av i løpet av de første to ukene, så sto det stille. Nå har jeg ikke veid meg på en stund (3 mnd siden fødsel), tror jeg har ca 8-9 kg igjen. vet jeg må gjøre noe med kostholdet mitt, men det er ikke lett når man fullammer! Husker fra sist at søtsuget forsvant når jeg sluttet å fullamme. Men da gikk jeg ned i vekt allikevel! Kiloene sitter definitivt bedre med tredjemann... :-(
enits40 Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 Her går det også dårlig med vekta, har ca. 5 kg igjen, og baby er snart ikke baby lenger, men fyller ett år om litt over en måned! Jeg har tre barn, og var i utgangspunktet ganske slank. I svangerskap nr. 1 la jeg på meg 20 kg og gikk ned alt et halvt år etterpå. I svangerskap nr. 2 la jeg på meg 30 (!!) kg, og gikk ned 25 av dem etterhvert. Og i svangerskap nr. 3 la jeg på meg ca. 15 kg, og har gått ned 10. Der ble jeg stående... Dette betyr jo at jeg har lagt på meg 10kg de siste ti åra!! Men nå er det slutt: Heretter skal jeg droppe unødig mat bare fordi jeg har "lyst på". Det samme gjelder vin! Nå er det nei til sjokolade, kake og potetgull (i hvert fall i uka) og kun en porsjon middag, ikke to! Jeg vil kunne gå med klær som er ettersittende over magen uten å se ut som jeg er gravid igjen! Har bare så elendig viljestyrke på akkurat dette området....Sukk....Særlig hvis jeg sover dårlig om nettene....Også er det jo alltid en anledning for kake og søtsaker....
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 2. oktober 2011 #16 Skrevet 2. oktober 2011 Her er småen 5,5 mnd, og jeg er 1 kg over startvekt.. gikk kun opp 11 kg under svangerskapet, og alt bortsett fra den ene kg var vekke etter 2 uker, og magen var panneflat...har ikke gjort noe bevisst for å miste de, er bare utrolig heldig med genene:) Trykker i meg sjokolade, kjeks og snop hver eneste dag, kjenner virkelig til det suget! Men prøver å bytte det ut med druer, nektarin ol for å lette samvittigheten min:p
april2011mamma Skrevet 2. oktober 2011 #17 Skrevet 2. oktober 2011 faktisk er det like ille for oss som har altfor høy forbrenning bare så det er sagt.. er så lei av at det bare er de som sliter med å gå NED i vekt som får lov til å klage!!! jeg har alltid prøvd å legge på meg men det er nesten umulig!! blir så deppa for jeg går ikke opp i vekt..... er altfor tynn nå.... la på meg 27 kilo i svangerskapet og det var supert!!! nå 6 mnd etter er jeg 6 kilo under det jeg veide før jeg ble gravid,.... er sliten hele tiden.. spiser og spiser og drikker fløte til jeg er helt kvalm..heheh men neida........ håper at jeg klarer å gå opp 10 kilo når jeg trapper ned på ammingen!! og ikke meningen å virke sur men blir lei meg for det er faktisk like ille for oss med så høy forbrenning.... vi som ikke klarer å legge på oss.. folk tror at det er så stas og at vi er heldige.. men nei!! er faktisk farlog å være så undervektig!! ikke ser det pent ut heller.... dersom noen har noen fete seg opp tips : HURRA DEL DET MED MEG finner ikke no på nett annet enn dumme folk som sier : spis mer!! ja spiser hele tiden jo.......
Billie Jean Skrevet 2. oktober 2011 #18 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg gikk opp 12 kilo fra 58 til 70 og er nede på 59,5 nå, 2 mnd etter fødsel. Men jeg har gått litt opp siste tiden fordi jeg har spist usunt;) Trente hele svangerskapet og begynte å trene igjen da mini var 7 uker, så de siste par kiloene glir vel av på tredemølla, joggetur i skogen eller på helsestudioet. Synes det er vanskelig å ha et skikkelig godt kosthold mens jeg ammer, fordi grønnsaker (som metter men ikke legger seg på hoftene) jeg vanligvis spiser blir utelatt pga magen til junior. Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å begrense godteriinntaket, som var ganske stabilt hele uken (kremt...) til kun å gjelde et par dager i helga. Det var forresten lettere etter forrige svangerskap. Utfartsmulighetene begrenser seg litt mer nå som jeg henter eldstejenta tidlig på SFO og ettermiddagene stort sett er rolige (og greit å være begge foreldrene tilstede, hvertfall sånn situasjonen er nå for tiden) Det er jo trening og kosthold som er den beste løsningen for vektnedgang, og den som er motivert nok klarer det:) God og aktiv dag!
Jojo x3 Skrevet 2. oktober 2011 #19 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg gikk opp 19kg og gikk ned endel rett etter fødsel. 7mnd etterpå mangler jeg fremdeles 3kg på startvekten. De sitter stuck...forsvant raskere med 1 og 2 mann. Var et svangerskap med komplikasjoner denne gang så ble mye stillesitting +at jeg har spist altfor mye sjokolade mens jeg ammet. Nå har jeg sluttet å amme og søtsuget er mindre. En treningsinstruktør der jeg trener sa at vi som akkurat hadde vært gravide måtte gi oss selv minst 9mnd på å komme tilbake til vekt og form før gravid! Så satser på de 3 siste forsvinner etterhvert. Eller iallefall at jeg får strammet opp litt slik at klærne sitter litt finere!
El1 Skrevet 2. oktober 2011 #20 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg gikk opp 15 kg, fikk fødselsdepresjon og gikk veldig raskt ned igjen til nesten førvekt men oops, nå har jeg gått opp igjen og veier 5 kg mindre enn da jeg var høygravid. Nå skal jeg ned i vekt for her om dagen fikk jeg: ser du er gravid- kommentaren. Begynner snart å jobbe og da håper jeg kiloene forsvinner, blir mye spising hjemme her... Men imorgen, da skal jeg begynne å sykle igjen... Er planen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå