Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #26 Skrevet 1. oktober 2011 OI! Noen er virkelig ikke dyrekjære her.. Sikter til deg HI! Glad jeg ikke har deg i livet mitt. Ja, du er urimelig. En skikkelig kaldfisk er du! Jeg takler ikke folk som ikke er glade i dyr!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #27 Skrevet 1. oktober 2011 Så du er like glad i ei bikkje som ditt eget barn? Det er rimelig sykt...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #28 Skrevet 1. oktober 2011 Du er syk Stella28. Stakkars ungen din som skal sidestilles med en bikkje.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #29 Skrevet 1. oktober 2011 Hva er greia med å terpe på at "mennesker er også dyr"? Hallo? Hvis du ikke skjønner forskjellen på et mindre intelligent vesen som en hund og et menneske, vel da sliter du..... Hadde jeg fått besøk av en tomsing av et menneske som røytet, siklet, stinket og tagg, så hadde jeg ALDRI sluppet det mennesket inn i mitt hus igjen.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #30 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg støtter deg Stella28. Det er synd på dere som har så lite empati at dere ikke kan skjønne at noen mennesker har stoooor plass i hjertet sitt, til både mennesker og dyr - spør du meg. Dere går glipp av mye i livet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #31 Skrevet 1. oktober 2011 mine foreldre neter meg og ta med hunden dit når jeg er på besøk. Det respekterer jeg, og ser ikek problemet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #32 Skrevet 1. oktober 2011 07:53 - du fremstår som helt avstumpet og mindre oppegående. Går det ikke an å være glad i et mindre intelligent vesen? Hva hvis du hadde fått et tilbakestående barn?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #33 Skrevet 1. oktober 2011 07:53 anser sikkert ikke barn som mennesker siden barn både sikler, gulper, ikke er husrein, griser med maten osv.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #34 Skrevet 1. oktober 2011 Hos oss er det er helt greit med hund på besøk. Men innendørs er det kun gangen som er lovlig område for hunder. Soverom, kjøkken, stue og bad er forbudte områder, og selvfølgelig er alle møbler hundefri sone. Dette fungerer strålende. Heldigvis. Har hatt besøk av hunder som eieren ikke klarte å kontrollere også, men da havnet den i bilen resten av besøket. Vi har stor gang altså, med fin liggeplass til hunden, og "utsikt" til de fleste rom i huset, så hundene ligger ikke alene. Høres ut som dette kan være et fint kompromiss for HI:)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #35 Skrevet 1. oktober 2011 Tusen takk for alle svar! Jeg har full forståelse for at flere av dere synes at jeg er urimelig og vanskelig når jeg ber de om å ikke ha med seg hunden sin... En av fordelene med at den ikke kommer er at fireåringen min kan få mer oppmerksomhet fra sine besteforeldre som ser henne knapt fire ganger i året. De er veldig opphengt i hunden sin, så når vi er på besøk hos de, er det hunden som er "sjefen". Den ligger på fanget til svigerfar nesten hele kvelden, så ungen min må liksom stå på gulvet ved siden av de to, for å kunne snakke med sin farfar. Nå som den ikke kommer, kan ungen min sitte på fanget til den hun vil, uten å tenke på hunden. For meg blir det helt utrolig sært at det er flere mennesker som ser på husdyr som et familiemedlem. Men det er min mening. Heldigvis er det greit for min kjære at de dropper hunden, så da må det være greit for svigers også I tillegg tror jeg at de bare har godt av å være borte fra den for første gang Hi
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #36 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg synes det er urimelig av deg ja. Når mann og barn liker hunden, og du ikke kan argumentere med verken allergi eller angst, så synes jeg virkelig ikke du har noen god grunn til å nekte dem å ta den med. Jeg synes det er meget rimelig å kreve at hunden ikke får opp i sofaen og lignende, og du kan gjerne be dem bade hunden også før de kommer, om lukten plager deg. Men å nekte den å komme på besøk er dårlig gjort
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #37 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg skjønner veldig godt hva du mener HI. Er ikke særlig glad i å ha hunder her hjemme selv. har to brødre som har med hundene sine hit, men jeg liker helst at de er ute eller ligger i gangen når de er her. Hi mente jo at hunden IKKE kunne sove på verandaen. Hvis du ikke synes det er greit med hund i ditt hjem, så skal eiere respektere dette. samme om du ikke vil ha rotter, marsvin, kaniner og andre kjæledyr hjemme hos deg det, det er ditt hus, du bestemmer. Godt at mannen din respekterer at du ikke ønsker dette da.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #38 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg er faktisk enig med hi. Om ikke hi liker hund, så må de faktisk bare respektere det. Faktisk kan det være godt for både eier og hunden at de får litt fri fra hverandre
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #39 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg syns også du er helt urimelig. Støtter Stella lenger opp fullt ut. Jeg elsker både hunden og datteren min like mye. To vidt forskjellige former for kjærlighet dog. Om både mann og barn ønsker hunden velkommen så syns jeg du er ugrei om du ikke tillater det. Hunden MÅ ikke sove i sofa eller seng. Vår hund har sin egen seng som den sover i. Hunden vår er et medlem av familien og sånn er det bare. Mange som har svart tidligere som virker mindre intelligente enn det hunden min er.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #40 Skrevet 1. oktober 2011 Vi bor på 70qm2 og har to (små) hunder. Ja du er urimelig HI, jeg hadde ikke kommet på besøk da hundene mine er familie medlemmer og jeg kun en sjelden gang har en som kan passe dem. Jeg hadde da nektet at du skulle ta med deg ungene dine, de mister hær, har klissete hender, skriker og skråler, er egoistiske, tråkker i all salgs mulig dirt ute, eter tom drit osv.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #41 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har en katt som jeg elsker kjempehøyt, har brukt ufattelige summer på henne i form av dyrlege (Hun er sykelig) dyr mat, osv. Hun får det som hun vil og er bortskjemt og elsket. Betyr dette at jeg sidestiller henne med barnet mitt? NEI! Har ikke noe med empati å gjøre, har noe med at BARN er BARN.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #42 Skrevet 1. oktober 2011 Ja jeg synes det om du ikke har meget allergiske barn. mine svigerforeldre har 2 hunder som jeg virkelig ikke liker, helt ærlig liker jeg ikke hunder i det hele tatt.. men det kunne ikke falle meg inn å nekte de å ta de med seg for jeg vil ha besøk av de for det er viktig for meg at barnet mitt kjenner besteforeldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #43 Skrevet 1. oktober 2011 Det blir jo veldig vanskelig for oss med hund å besøke, om den ikke kan være med. Vår hund får psykiske problemer av å være på kennel. Det er så ille at vi da hadde valgt å ikke besøke dere. Forøvrig er det vanlig å kunne kontrollere hvor hunden ligger, beveger seg. Vår hund ligger ikke i seng eller sofa hverken hjemme eller hos andre. Han blir heller ikke tatt med, om vi ikke må ha han med. Det syns jeg er unødvendig! Forstår godt hi's poeng, og at hun ikke vil ha hund i hus. Det er ikke hennes hund, og ikke hennes problem. Som sagt ville jeg respektert ønkset, og latt vær å besøke dere.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #44 Skrevet 1. oktober 2011 Så lenge det ikke er allergier hos noen i fam og hunden er sånn ca veloppdragen, synes jeg det er veldig sært.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #45 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg skjønner deg veldig godt! Det hadde vært helt uaktuelt her også. Når de alikevel har skaffet seg "barnevakt" er det jo i orden? Uansett er det ditt hus
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #46 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil bli noe mer glad i et barn enn hunden min, og det stemte! Datteren min (som jeg forguder)er nå 8 mnd, og hunden 9 år. Dette viser ikke at jeg ikke er spesielt glad i barnet mitt, men derimot hvor høyt jeg elsker hunden min! Nei, dette viser hvor SYK du er.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #47 Skrevet 1. oktober 2011 Eh....jeg har to hunder, en katt og to barn... men ikke et sekund har jeg tenkt at bikkjene er likestilt ungene. Selvfølgelig er jeg glad i dyra mine,men hadde jeg måttet velge mellom ungene og dyra hadde jeg ikke tenkt meg om et sekund. SÅ mye verdt er ikke et dyr for meg. Folk som tenker det , er ratt en anelse forstyrra...
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #48 Skrevet 1. oktober 2011 Det kommer an på hunden og på familien og på huset osv. Jeg villet ikke tillatt det dersom svigerforeldrene hadde hund. Vi bor trangt og har allergikere i huset, enkel sak. Dersom det egentlig er plass og dersom barna er glade i hunden, hadde det vel bare vært koselig? Men at hunden er et familiemedlem, nei, det er den ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #49 Skrevet 1. oktober 2011 Enig med deg, HI! Jeg er ikke noe hundemenneske. Jeg er redd dem, de røyter og stinker! Men har full forståelse for at mennesker ser på dem som familiemedlemmer og sin beste venn. Men de skal ikke inn i mitt hus! Jeg er "heldigvis" allergisk, så kan skylde på det... Støtter deg, HI!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #50 Skrevet 1. oktober 2011 Ser ikke noe galt i at HI ikke vil ha hund i huset. Vi har hund og katt, hunden får ikke være i seng eller sofa, men det er likefullt pels overalt. Jeg er glad i dyra mine, men jeg elsker dem ikke. Jeg er litt forbi det stadiet med "I <3 horses" eller uansett. Nå er jeg voksen, har en familie som består av to barn og en samboer. Hunden og kattene får så klart det de trenger, men de vil alltid være under mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå