catva Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Hvilke type termometer bruker dere til deres barn? Jeg vurderer å kjøpe øretermometer, noen som har erfaringer de kan dele med seg?
lillechille Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Vi har IR termometer, og er kjempefornøyd. Anbefales på det sterkeste.. Er bare å holde 5 cm fra pannen, trykke på knappen og vips...ferdig! Måler infarød varme, og du trenger ikke være borti ungen en gang. perfekt for aktive små..gjort på 5 sek.. Kan faktisk og måle temp i luft og på vann..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 lillechille: Hvor får man kjøpt et sånt. Hørtes suverent ut. Er det dyrt?
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Vi har alltid brukt termometer til å teste i rompa, men plutselig så var det ikke snakk om at vi fikk lov til det lengre. Derfor kjøpte vi et øretermometer, men føler at det var totalt bortkastete penger. Viser absolutt ikke riktig i det hele tatt, uansett om man er frisk eller ei;) Har heldigvis ikke vært nødt til å ta tempen siden i våres (bank i bordet), så da blir det spennende å se om vi får lov å ta den i rompa igjen. Det andre tipset du fikk her hørtes genialt ut. Da kan man jo også gjøre det uten å vekke barnet. Jeg vil også gjerne vite hvor man får kjøpt noe slikt;)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Vi har et vanlig "rumpe-termometer", og er kjempe fornøyd med det. Hadde sånn man tar i øre før, og det anbefaler jeg ikke! Det lever sitt eget liv, er man frisk kan det vise at man har 41 i feber, og når man faktisk har feber så kan det gjerne vise 36 grader. Har flere venninner som også har hatt øretermometer, og det er foreløpig INGEN som er fornøyde med det! På jobben min har vi fått et sånt IR termometer, som hun over her snakker om (jobber på legekontor). Det er helt genialt! Det tar ikke 5 sekunder engang, det er bare å holde den nærme pannen, trykke på knappen, og vips, der har du resultatet. Veldig lettvint og, ikke minst, pålitelig! Et slikt skal jeg definitivt skaffe meg når dagen kommer da lillegutt ikke vil ha noe opp i stumpen lengre !
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Vi har dette, å er kjempefornøyd. kan brukes både i pannen å i øret, du bare tar av tuten. måler veldig korrekt, kan måle tempratur i vann å mat, å gir beskjed med smilefjes å surt fjes alt etter om det er feber eller ei. det er også lys på det så du kan bruke det i mørket. veldig greit som nevnt over at du kan måle på et såvende barn uten å måtte vekke det http://www.ellos.no/dv/20-Elektronikk-El-husholdning-Barn-Baby/Topcom/_/N-fq2Z1z13zzr?Nr=274941 tror det kom veldig bra ut i tester hvis jeg ikke husker feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå