Gå til innhold

Puffa ris og annen fingermat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 8 mnd og har ingen tenner enda. Men moser godt skive og annen mat for det. Lurer sånn på hva dere gir til fingermat? Jeg er så redd hun skal sette ting i halsen, så jeg har liksom ikke tørt å gi henne så mye. Hun kan sikkert få puffa ris og fruktbiter med litt størrelse, men jeg er en pingle. Går jo utover henne og at hun ikke får øvd seg så mye med fingrene da.. uff.. Hun spiser skive selv da, men er ikke så flink enda :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min elsker havrefras som her ligget i litt melk, makaroni, cherios, små ostebiter, skinkebiter, kokte eple biter, gulerøtter etc. :)

Skrevet

Baby brekker seg og får det ut igjen, du trenger faktisk ikek være å redd når hun er så stor som 8 mnd. Eneste du ikke skal servere er rå epler og gulrøtter. Ellers rimelig fritt frem! Min er enda ikke 7 mnd og får: bokkolibukett (kokt litt, men ikke i hel, da detter den fra hverandre med en gang = frustrert baby;)), gulrøtter i skiver, halv bananm halv moden pære, brødbiter (tørt brød er best), bakt aubergine og squash, tomat uten skall, agurk i strenger uten skall, tja. Det var vel så langt vi har kommet. Ingen tenner her heller. Han suger bare på brødet, og setter det ikke i halsen. Moden pære gir størst merstringsfølelse til nå, den smelter liksom på tunga, og han spiser ivrig:)

Skrevet

Knekkebrød kan ofte være enklere enn brødskive, jenta vår spiste det før hun klarte brødskive. Ryvita eller sånn med sesamfrø fra Wasa er større suksess en "vanlig" knekkebrød. Bruk pålegg som ikke faller av, altså smørbart pålegg, evt ingen pålegg.

Ellers kan du søke etter babystyrt tilvenning eller "baby lead weaning" og finne mer informasjon om fingermat for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...